וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפגניסטן: לפוחת 26 הרוגים בפיגוע של דאעש ליד מסגד שיעי בקאבול

מחבל מתאבד התפוצץ בסמוך ליעד שהותקף כמה פעמים, בזמן חגיגות השנה הפרסית החדשה. ארגון "המדינה האסלאמית" קיבל אחריות למתקפה נוספת נגד המיעוט השיעי במדינה

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

לפחות 26 בני אדם נהרגו היום (רביעי) בפיגוע התאבדות בקאבול, בירת אפגניסטן - כך מסר דובר משרד הפנים. עוד לפחות 18 איש נפצעו בפיגוע, שאירע סמוך למסגד שיעי בזמן חגיגות השנה הפרסית החדשה נורוז ובזמן שמתפללים יצאו מהמקום.

שלוחת "המדינה האסלאמית" (דאעש) במדינה קיבלה אחריות למתקפה, האחרונה בשורת מתקפות שהיא מבצעת נגד יעדים שיעיים בשנים האחרונות. מסגד קרת-א שאחי, שבסמוך אליו אירע הפיצוץ, היה יעד לפיגועים קודמים של הארגון. הנורוז מצוין בחלקים נרחבים באפגניסטן אבל נתקל בהתנגדות מצד ארגונים אסלאמיים קיצוניים, כמו דאעש וטליבאן.

קאבול ממשיכה לחוות פיגועים קשים, על אף הבטחות הממשלה להגביר את הביטחון בעיר אחרי שבינואר נהרגו במתקפה קטלנית כמאה בני אדם. הממשל, שנתמך על ידי צבא ארצות הברית, מתמודד גם עם טליבאן בחלקים נרחבים של המדינה.

גם אחרי יותר מ-16 שנה, טליבאן לא מפגין התלהבות לפתוח במשא ומתן עם הממשלה של הנשיא אשרף ראני, שהתמיכה בו נשחקה בשל התדרדרות המצב הביטחוני.

לקריאה נוספת בנושא
טליבאן במסר לאזרחי ארה"ב: רוצים לסיים את המלחמה בדרכי שלום
אחרי קריסת דאעש: ארה"ב מתחילה לסגת מעיראק - ועוברת לאפגניסטן

זירת פיגוע התאבדות בבירת אפגניסטן, קאבול, 21 במרץ 2018. רויטרס
כוחות בזירת הפיגוע, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully