וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טליבאן במסר לאזרחי ארה"ב: רוצים לסיים את המלחמה בדרכי שלום

15.2.2018 / 12:20

הארגון הקיצוני הוציא הצהרה חריגה, ובה הביע את נכונותו להיכנס למו"מ כדי לסיים את הסכסוך הממושך. הוא אמר כי על ארה"ב לסיים את "הכיבוש" ולהכיר ב"רצון העם"

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

בהצהרה חריגה לאזרחי ארצות הברית, הודיע טליבאן כי הוא רוצה לסיים את המלחמה בת 17 השנה באפגניסטן דרך דיאלוג. ואולם, הארגון הקיצוני הבהיר כי אין לראות בכך סימן לחולשה והבטיח כי המאבק בכוחות האמריקניים יימשך.

הנשיא דונלד טראמפ מוביל מדיניות תקיפה יותר באפגניסטן, הכוללת תקיפות אוויריות מרובות, שהצליחה לדחוק את טליבאן מכמה מרכזי מחוזות וערים. עם זאת, הארגון עדיין שולטת חלקים נרחבים מאזורי הספר במדינה והגיב לאסטרטגיה האמריקנית החדשה במתקפות קטלניות בקאבול - בשבועיים האחרונים נהרגו כ-150 בני אדם בשני פיגועים בבירה.

חיילים אפגנים בסמוך לאקדמיה צבאית בקאבול, אחרי מתקפה של דאעש, 29 בינואר 2018. רויטרס
כוחות אפגניים בזירת פיגוע בקאבול, בחודש שעבר/רויטרס

אותן מתקפות הקשיחו את עמדותיהן של ממשלות ארצות הברית ואפגניסטן המסרבות להתחיל במשא ומתן עם טליבאן, על אף שנראה ששום צד אינו יכול לנצח בסכסוך. "אנו מעדיפים לפתור זאת דרך דו-שיח", נמסר בהודעה של טליבאן, שפורסמה אתמול. טליבאן קרא לארצות הברית לסיים את "הכיבוש" ולהסכים לזכותו להקים ממשלה "בהתאם לאמונתם של אזרחינו".

בהצהרה לא הוזכרו אותם שני פיגועים קטלניים, שעליהם קיבל טליבאן אחריות. הממשלה בקאבול הוזכרה רק במטרה ללעוג לה, וזו סירבה להתייחס להודעת הארגון שמנסה להפילה מאז 2001.

דובר מטעם כוחות נאט"ו במדינה אמר כי המתקפות האחרונות של טליבאן נגד אזרחים מוכיחות כי הוא אינו מוכן לפתוח במשא ומתן, בזמן שהממשלה הבהירה במקרים רבים כי היא מוכנה לכך. ההתקדמות במגעים נבלמת בין היתר בשל הטענות באפגניסטן ולפיהן פקיסטן תומכת בטליבאן ומערערת על היציבות במדינה. במדינה השכנה דוחים זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully