וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: 200 טילים הושמדו בתקיפות בסוריה, 11 איראנים נהרגו

גורם בשורות הקואליציה התומכת במשטר אסד אמר כי בהפצצות שמיוחסות לישראל נפגעו מאגר נשק גדול, שלפי דיווחים הכיל טילי קרקע-קרקע. עוד דווח כי טהראן עשויה להגיב אחרי הבחירות בלבנון בשבוע הבא

צילום: סרטוני גולשים, עריכה: יוסי אלטר

נשיא סוריה בשאר אסד אמר היום (שני) במהלך פגישה עם בכיר איראני בדמשק כי "מדינות עוברות לתוקפנות ישירה נגד סוריה". זאת ברקע התקיפות שאירעו הלילה בכמה מוקדים במדינה, שלפי דיווחים שונים בוצעו על ידי ישראל ושבהן נהרגו גם איראנים רבים. השניים לא התייחסו לכך, אך לפי דיווח בניו יורק טיימס, ייתכן שאיראן תגיב לתקיפות אחרי הבחירות בלבנון בחודש הבא.

אסד אמר בפגישה עם יו"ר הוועדה העליונה לביטחון לאומי ומדיניות החוץ של הפרלמנט האיראני, עלא א-דין ברוג'רדי, כי "מפת האזור משורטטת מחדש". לדבריו, "ההסלמה שאנו רואים כלפי סוריה והמעבר של המדינות העוינות לתקיפות ישירות הן תוצאה של הכישלון הנחרץ שנחלו בעלי בריתם".

הבכיר האיראני טען כי "הפרויקט של ארצות הברית ובעלי בריתה נחלו תבוסה בסוריה". הוא התייחס לתקיפה האמריקנית בתחילת החודש, ואמר כי "כישלונה מוכיח את חוזק ואיתנות ציר ההתנגדות והלוחמה בטרור. הוא הוסיף כי ארצו ועמו "יישארו כמו תמיד לצד סוריה וימשיכו את המאמצים להגעה לפתרון מדיני שיוחלט על ידי הסורים וישמור על אחדות המדינה וריבונותה".

לקריאה נוספת בנושא
סוריה: "אויבינו" תקפו בחאלב ובחמאת; דיווח: עשרות נהרגו, בהם איראנים
מסר חודר בונקר לטהראן: כשהמלחמה בין איראן וישראל הופכת לגלויה

נשיא סוריה בשאר אסד בפגישה בדמשק עם יו"ר ועדת הביטחון והחוץ בפרלמנט של איראן, עלא אלדין ברוג'רדי, 30 באפריל 2018. סאנ"א, אתר רשמי
אסד בפגישה בדמשק, היום/אתר רשמי, סאנ"א

הדיווחים על התקיפה החלו אתמול בשעות הערב, כשצבא סוריה אמר כי הוא נתון תחת "תוקפנות" חדשה מצד אויביו, אך לא פירט מי מהם. העיתון הלבנוני אל-אחבאר, המזוהה עם חיזבאללה, ייחס את התקיפות לחיל האוויר ואמר כי נעשה שימוש בפצצות חודרות בונקרים נגד מחסני נשק של המשטר ומשמרות המהפכה של איראן.

לפי דיווחים שונים, היו נפגעים איראנים רבים. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, 26 בני אדם נהרגו בסדרת התקיפות, רובם איראנים. בניו יורק טיימס צוטט גורם בברית האזורית התומכת במשטרו של אסד וכוללת את איראן, סוריה וחיזבאללה שאמר כי 16 בני אדם נהרגו, בהם 11 איראנים.

עוד אמר הגורם כי הושמדו 200 טילים בתקיפות במחסן הנשק בבסיס חטיבה 47 של צבא אסד מדרום לעיר חמאת, שבהם אוחסנו טילי קרקע-קרקע לפי הארגון הסורי לזכויות אדם. הבסיס ידוע כמרכז גיוס של המיליציות השיעיות הנתמכות בידי איראן.

שני המוקדים הנוספים שהותקפו לפי הדיווחים היו אתר צבאי בסחלב, שממערב לחמאת, וכן אתר צבאי הממוקם צפונית לשדה התעופה הבילאומי בחאלב, באזור אל-מאלכיה. בשעות הבוקר פורסמו תמונות מהאתר בחאלב, שבהן נראו הריסות נרחבות לאחר התקיפה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
הרס בבסיס במחוז חאלב, סוריה, אחרי תקיפה של ישראל, לפי הדיווחים, 30 באפריל 2018. טוויטר, אתר רשמי
הריסות באתר צבאי בחאלב, שהותקף במהלך הלילה/אתר רשמי, טוויטר

בישראל סירבו להתייחס לדיווחים, אך הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס בשעות הצהריים לדיון בקריה בתל אביב ובעקבות זאת בוטלה ישיבת סיעת הליכוד.

על סדר היום בישיבה, שנמשכה כשעתיים, היו עדכונים בנושא הסכם הגרעין האיראני והתפתחויות אזוריות, אחרי שיחת ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אתמול. השניים דנו באיומים השונים במזרח התיכון, ובעיקר בפעולות המשטר האיראני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully