וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסר חודר בונקר לטהראן: כשהמלחמה בין איראן וישראל הופכת לגלויה

30.4.2018 / 10:01

התקיפות בסוריה, שמיוחסות לישראל, היו יוצאות דופן בסדר הגודל שאליו הורגלנו. לא עוד שיירה של חיזבאללה, אלא עליית מדרגה בסכסוך המתפתח מעבר לגבול. הגורם שתקף את מחסני הנשק הסיר את הכפפות - ועבר לעימות צבאי בסדר גודל אחר

צילום: סרטוני גולשים, עריכה: יוסי אלטר

כ-12 שעות לאחר שנרשמה אותה "רעידת אדמה" מסתורית במכשירים של המכון הסיסמולוגי האירופי - ים תיכוני (בעוצמה 2.6), מתחילה להתבהר התמונה והנסיבות שהביאו לאותה סדרת פיצוצים שהרעידה את האזור. עוד ועוד כלי תקשורת המזוהים עם המשטר הסורי ועם חיזבאללה רומזים כי ככל הנראה ישראל היא שאחראית לאירוע.

על פי הדיווח בעיתון אל-אחבאר המזוהה עם חיזבאללה, טילים חודרי בונקרים שאינם מתפוצצים מיד אלא רק בעומק האדמה, פגעו בבסיסים באזור חמאת וחאלב. ומכאן בעצם מקורה של רעידת האדמה.

הבסיס שהותקף באזור חמאת שייך לחטיבה ה-47 של צבא אסד, אך נראה שבמקום היו לא מעט שיעים ו/או איראנים. הארגון הסורי לזכויות אדם, שמקום מושבו בלונדון, דיווח כי לפחות 26 בני אדם נהרגו בתקיפה הזו, בהם איראנים. דיווח אחר סיפר על 38 הרוגים. ובכל מקרה, נראה שהתקיפה שבוצעה הלילה יוצאת דופן בכמה מישורים.

תקיפה על בסיס צבא אסד בחאלב שבסוריה. -, מערכת וואלה! NEWS
התקיפות גרמו לרעידת אדמה. הפיצוץ בחמאת, הלילה/מערכת וואלה! NEWS, -

ראשית, העוצמה. התמונות, הקולות, מספר הנפגעים הגדול, הכול מעיד על אירוע בסדר גודל אחר מזה שהורגלנו אליו עד כה. אין מדובר בעוד שיירה של חיזבאללה, אלא במה שמסתמן כהמשך ישיר למלחמה הכמעט גלויה המתנהלת בין איראן לישראל בשבועות האחרונים על אדמת סוריה. אותו גורם שתקף בשדה התעופה T4 וככל הנראה תקף גם אמש, הוריד את הכפפות ועבר לעימות צבאי בסדר גודל אחר.

שנית, לא רק שהגורם התוקף אינו ממהר לקבל אחריות, אלא גם המותקף אינו ממהר להאשים. כלומר, רמזים לאחריות ישראלית אולי יש, אך האשמה ישירה עדיין אין, לפחות כרגע. יתרה מכך, אחד מהעיתונים המזוהים עם המשטר, א-תישרין, אף טען שהתקיפה בוצעה בטילים בליסטיים אמריקניים ובריטיים מאדמת ירדן. הדיווח הזה נשמע מעט תמוה, אולם בשורה התחתונה - דמשק, טהראן ואפילו מוסקבה, נזהרות בשלב זה מאמירות שיאלצו אותן להגיב נגד ישראל או כאלה שיגרמו להן להראות כמפזרות איומי סרק, לנוכח ההבטחה לאחר התקיפה הקודמת שתגובה איראנית בוא תבוא.

שלוש, התקיפה הזו מתבצעת בשעה ששר החוץ האמריקני הנכנס מייק פומפאו מבקר באזור וכמה שעות בלבד לאחר פגישתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. השניים פיזרו לא מעט איומים והבטחות לעצור את איראן ואת שאיפותיה לגרעין. אתמול אף נמסר על שיחת טלפון בין הנשיא דונלד טראמפ לבין נתניהו.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
בנימין נתניהו ומייק פומפאו, הקריה תל אביב, 29 באפריל 2018. יריב כץ, ידיעות אחרונות, מערכת וואלה! NEWS
מגבשים חזית נגד איראן. נתניהו ופומפאו, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, יריב כץ, ידיעות אחרונות

לפני פחות משבוע ביקר כאן בחשאי מפקד פיקוד המרכז האמריקני (סנטקו"ם) הגנרל ג'וזף ווטל, שאחראי בין היתר לסוריה ואיראן. ולכן, כל זה כבר מריח כמהלך ישראלי-אמריקני מתואם, להגבלת הפעילות האיראנית בסוריה, אולי גם תוך העברת מסר למוסקבה שהאור הירוק הרוסי להתבססות איראנית בסוריה לא יעבור בהסכמה מצד ירושלים וושינגטון.

וברקע, עוד אפילו לפני פתיחת השגרירות האמריקנית בירושלים, תחליט ארצות הברית אם היא נסוגה מהסכם הגרעין עם איראן או לאו. ההפצצות הלילה יעניקו מן הסתם עוד חומר למחשבה לאי-אלו גורמים באיראן ואפילו ברוסיה על המשך צעדיהם בסוריה ואולי גם במקומות אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully