וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר וואלה! NEWS: המחנה הציוני בראשות גנץ מכפיל את כוחו

29.4.2018 / 14:02

מסקר בחירות חדש עולה כי אם יוצב הרמטכ"ל לשעבר בראש המחנה הציוני, היה זוכה ב-24 מנדטים, והופך את המפלגה לשנייה בגודלה אחרי הליכוד. מהסקר עולה כי הצבת גנץ בראשות המפלגה מעלימה את מפלגתה של לוי-אבוקסיס, שלא עוברת את אחוז החסימה

צילום: שלומי גבאי, עריכה: יאיר דניאל

הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ הולך ומסתמן כאחת הסחורות הלוהטות במערכת הפוליטית לקראת הבחירות הבאות, וסקר וואלה! NEWS מגלה כי לו היה עומד בראש המחנה הציוני, היה זוכה ב-24 מנדטים, פי 2 ממה שהמפלגה מקבלת בראשות אבי גבאי.

מהסקר עולה כי לו הבחירות היו נערכות היום, כשגנץ מוביל את המחנה הציוני, הליכוד עדיין הייתה המפלגה הגדולה עם 28 מנדטים, אך המחנה הציוני קופצת לעמדת המפלגה השנייה ועוקפת את יש עתיד, שזוכה ל-15 מנדטים.

גנץ, שתקופת הצינון שלו צפויה להסתיים בפברואר 2019, קיים בחודשים האחרונים מגעים עם גבאי ועם יאיר לפיד, אך אף אחד מהם אינו מציע לו עמדת הובלה או הנהגה. בסוף השבוע פרסם העיתונאי בן כספית במעריב כי גם ראש הממשלה בנימין נתניהו לוחץ על גנץ להצטרף לליכוד ולהיות מועמד המפלגה לתפקיד שר ביטחון.

עוד בוואלה! NEWS:
סערת פסקת ההתגברות: נתניהו ייפגש היום עם נשיאת העליון
נתניהו עונה לשר החוץ האיראני: "לא מתרשם מהמילים המתונות"
"אובדן עצום וכאב בלתי נסבל": עדי, גלי ורומי יובאו למנוחות

סקר מנדטים - בני גנץ בראשות העבודה. מערכת וואלה! NEWS
סקר מנדטים - בני גנץ בראשות העבודה/מערכת וואלה! NEWS

מהסקר, שנערך על ידי מכון המחקר פאנלס פוליטיקס בראשות מנחם לזר ובו השתתפו 532 חברים בפאנל משיבים אינטרנטי, עולה כי הצבתו של גנץ בראשות המחנה הציוני עשויה להוביל למעבר קולות מיש עתיד, כולנו, וכן ממפלגתה החדשה של אורלי לוי אבקסיס, שבתרחיש זה אינה עוברת את אחוז החסימה.

יצוין כי בשלב זה, על אף חוסר שביעות הרצון במחנה הציוני ממצבה של המפלגה בסקרים, אין מהלך משמעותי או ריאלי להחלפתו של גבאי בראשית המפלגה.

הסקר, שנערך בסוף השבוע שעבר, בחן שני תרחישים: מצב המפלגות הקיים, ומצב בו גנץ עומד בראש המחנה הציוני. בסקר הרגיל, שבחן את מצב המפלגות הקיים, הליכוד מוביל ונותר המפלגה הגדולה ביותר עם 29 מנדטים, כשאחריו יש עתיד עם 19 מנדטים. הבית היהודי והרשימה המשותפת עם 12 מנדטים, והמחנה הציוני בראשות גבאי עם 11 מנדטים. בהמשך, יהדות התורה עם 8 מנדטים, מרץ וכולנו עם 7, ישראל ביתנו וש"ס עם חמישה.

עוד באותו נושא

הכחלון הבאה: מפלגה בראשות לוי-אבקסיס זכתה לשמונה מנדטים בסקר

לכתבה המלאה
סקר מנדטים - בני גנץ בראשות העבודה. מערכת וואלה! NEWS
סקר מנדטים - בני גנץ בראשות העבודה/מערכת וואלה! NEWS

את הרשימה סוגרת המפלגה החדשה של ח"כ לוי אבקסיס, עם 4 מנדטים בלבד, תוצאה נמוכה משמעותית מהתוצאה שנחזתה בסקר חברת החדשות בשבוע שעבר, שהגדיר את לוי אבקסיס כהפתעה האפשרית של הבחירות הבאות והעניק לה 8 מנדטים, ואף הציב אותה כלשון המאזניים בהרכבת קואליציה. מהסקר עולה כי לו הבחירות היו נערכות היום, הקואליציה הנוכחית הייתה מגדילה את כוחה מ-65 מנדטים ל67.

סקר מנדטים. מערכת וואלה! NEWS
סקר מנדטים/מערכת וואלה! NEWS
סקר מנדטים. מערכת וואלה! NEWS
סקר מנדטים/מערכת וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully