וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו עונה לשר החוץ האיראני: "לא מתרשם מהמילים המתונות"

22.4.2018 / 19:34

ראש הממשלה אמר כי "יש פער עצום בין המילים לבין המעשים של משמרות המהפכה", לאחר שזריף השמיע קול מתון ואמר כי הוא "לא סבור שאנחנו בדרך למלחמה אזורית". נתניהו אמר בהרמת כוסית בפורום המטכ"ל כי הוא "סומך על צה"ל שערוך לכל תרחיש"

צילום: לע"מ, עריכה: ניב מעוז

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (ראשון) כי שמע את "הדברים של שר החוץ של איראן שמאשים את ישראל בהפרת החוק הבינלאומי. זה שר חוץ של מדינה ששולחת מל"טים חמושים נגד ישראל וטילים נגד סעודיה. שמעתי גם את המילים המתונות שלו, ויש פער עצום בין המילים לבין המעשים של משמרות המהפכה, שמקדמים צבא נגד ישראל במטרה מוצהרת להשמיד את מדינת ישראל". ראש הממשלה אמר את הדברים באירוע הרמת כוסית בפורום מטכ"ל לרגל חגיגות 70 שנה למדינה.

"אני לא מתרשם מהמילים", הוסיף נתניהו." אני סומך על הפורום הזה ועל צבא ההגנה לישראל שערוך לכל אפשרות ולכל תרחיש. אני מרים כוסית למדינת ישראל ולצה"ל". שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, התייחס היום למתיחות עם ישראל, בעקבות תקיפת הבסיס T4 בסוריה, שבה נהרגו שבעה מאנשי משמרות המהפכה. טהראן האשימה את ירושלים באחריות לכך, שמצדה רק הבהירה כי לא תאפשר התבססות איראנית בסוריה.

עוד בוואלה! NEWS:
לאחר שנאבק עם שוטרים - חשוד באיומים על אמו מת באשקלון
פרסום ראשון: מבקר המדינה בודק את התנהלות המשלחת של דנון באו"ם
ארדן לאלשיך: בדוק נסיבות מעצרו של סא"ל במיל' ביום העצמאות

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון אביגדור ליברמן, הרמטכ''ל גדי איזנקוט וחברי פורום מטכ''ל- הרמת כוסית לרגל 70 שנה לעצמאות ישראל.. קובי גדעון, לע''מ, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו בפורום מטכ"ל, היום/מערכת וואלה! NEWS, קובי גדעון, לע''מ

בניגוד לטון התקיף של בכירי משמרות המהפכה בימים האחרונים, שר החוץ אמר כי הוא לא צופה שתפרוץ מלחמה. "אני לא סבור שאנחנו בדרך למלחמה אזורית, אבל לרוע המזל, ישראל ממשיכה להפר את החוק הבינלאומי, כשהיא מקווה לזכות בחסינות בזכות התמיכה של ארצות הברית ובאמצעות פיזור מסכי עשן", אמר זריף בריאיון לרשת CBS. "אבל אני לא מאמין שמסכי העשן הללו עובדים עוד".


זריף, המבקר בניו יורק לרגל כנס של האו"ם התייחס להכרעה בעניין הסכם הגרעין והדגיש כי איראן לא חושקת בפיתוח נשק גרעיני, אבל הוסיף כי התגובה "הסבירה" לפרישה אמריקנית תהיה חידוש העשרת האורניום, מרכיב הכרחי לפיתוח כלי נשק שכזה. הוא קרא למקרון ולקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, שתיפגש עם טראמפ בשישי, ללחוץ על הנשיא האמריקני להישאר בהסכם אם ממשלו "רוצה לשמור על אמינות כלשהי בקהילה הבינלאומית", ולעמוד בתנאיו "מאשר לדרוש עוד".

הוא התריע מפני ויתורים בפני טראמפ. "לנסות ולפייס את הנשיא, אני חושב, יהיה ניסיון עקר", אמר שר החוץ של איראן. עוד אמר זריף כי ללא ארצות הברית, איראן לא צפויה להמשיך ולמלא את התחייבויותיה במסגרת ההסכם שמגביל את תכנית הגרעין שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully