וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: מבקר המדינה בודק את התנהלות המשלחת של דנון באו"ם

22.4.2018 / 19:07

בכירים ממשרד המבקר פנו לשגריר ישראל באו"ם בדרישה לקבל הסברים על מימון אירוע לציון 70 שנה לכ"ט בנובמבר בניו יורק. בוואלה! NEWS נחשף כי האירוע חרג מנהלי שירות המדינה. משרד החוץ מסרב להעביר מידע על ההוצאות שנערכו לקראת אירועים שדנון קיים בעלות מיליוני שקלים

צילום:רוני כנפו עריכת וידאו:ניר חן

מבקר המדינה, יוסף שפירא, החל בבדיקה פעילה של התנהלותה הכלכלית של המשלחת הישראלית באו"ם ושל העומד בראשה, השגריר דני דנון. לוואלה! NEWS נודע כי בשבועות האחרונים פנו בכירים ממשרדו של המבקר לדנון עצמו, וכן לעובדים נוספים במשלחת הישראלית באו"ם ובמשרד החוץ, בדרישה לקבל מסמכים והסברים הנוגעים למימון והפקת אירוע לציון 70 שנה לכ"ט בנובמבר שהמשלחת ערכה בשנה שעברה בניו יורק.

כפי שנחשף בוואלה! NEWS, האירוע מומן בחלקו או כולו מתרומות של ארגונים יהודיים, אך חרג מנהלי שירות המדינה, שאוסרים להתרים כספים או לקבל חסויות ללא קבלת היתר מיוחד מהממשלה - ומנוהל מיוחד שאושר בממשלה שהתיר לנציגויות ישראל בעולם לגייס תרומות מארגונים יהודיים. כמו כן, האירוע נערך תוך מידור מוחלט של מטה משרד החוץ, שאין בידיו שום מידע לגבי עלויות או התקשרויות שנעשו במסגרת ההכנות אליו.

דני דנון אלן דרשוביץ באו"ם.
האירוע מומן בחלקו או כולו מתרומות של ארגונים יהודיים. דנון

אירוע השחזור של כ"ט בנובמבר, שנערך במוזיאון קווינס בנובמבר האחרון, היה אחד האירועים הגדולים שהמשלחת בראשותו של דנון הפיקה בשנתיים האחרונות, וכלל מאות משתתפים ומוזמנים מכובדים, בהם סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס, ושר האוצר האמריקני, סטיב מנוצ'ין.

עלות האירוע, שבו הופיעה בין היתר הזמרת נינט טייב ואליו הוזמנו משלחות עיתונאים ובכירים בישראל, מוערכת במאות אלפי שקלים, והוא מומן - ברובו או בחלקו - מתרומות של ארגונים יהודיים. עם זאת, כפי שנחשף בוואלה! NEWS, המשלחת הישראלית לאו"ם לא דיווחה על התרומות שנתקבלו למימון האירוע למשרד או לממשלה, תוך חריגה מנהלי שירות המדינה, שאוסרים על עובדי מדינה או גופי ממשלה להתרים כספים או לקבל כספי תרומות מבלי לקבל על כך היתר מיוחד.

יתרה מכך, שבועיים לפני האירוע, אף אושר בממשלה נוהל מיוחד שהתיר לנציגויות ישראל בעולם לגייס תרומות מארגונים יהודיים למימון שורה של אירועים היסטוריים בשנתיים הקרובות, מה שמכונה "קמפיין היובלות", בהן גם ציון 70 שנה לכ"ט בנובמבר, אך המשלחת הישראלית לאו"ם החריגה עצמה מהנוהל ואף אחד מהגורמים הרלוונטיים במשרד החוץ - הייעוץ המשפטי, חשבות המשרד, או אנשי המנהלה, לא היה מעורב באירוע ולא נתבקש לטפל בו, ואין בידי המשרד מידע על עלויות או התקשרויות שנעשו במסגרתו. בעקבות הפרסום בוואלה! NEWS, פנתה ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) למבקר שפירא, בבקשה לבדוק את ההתנהלות הכלכלית של המשלחת באירוע, וכעת נודע כי המבקר אכן החל בבדיקה פעילה של הנושא.

עוד בוואלה! NEWS:
תיעוד מטריד מכבישי הדרום: נהיגה בשוליים וירי בחגיגות חתונה
לקראת המשך החקירות: במשטרה מנסים לתאם מועד מול נתניהו - עוד השבוע
ארדן לאלשיך: בדוק נסיבות מעצרו של סא"ל במיל' ביום העצמאות

עוד באותו נושא

בלי דיווח, בלי היתר: כך עקף דני דנון את מנגנון התרומות בכ"ט בנובמבר

לכתבה המלאה
פתיחת חגיגות השבעים למדינת ישראל בהשתתפות מייק פנס. ., מערכת וואלה! NEWS
סגן הנשיא פנס נואם בעצרת לציון כ"ט בנובמבר/מערכת וואלה! NEWS, .

דוברו של מבקר המדינה, שלמה רז, אישר כי בעקבות פנייתה של אלהרר "אכן החלה בחינה ראשונית בנושא, לרבות פגישות עם גורמים שונים במטה משרד החוץ וקיום שיחות עם גורמים רלוונטיים במשלחת למוסדות האו"ם בניו יורק". במשרד החוץ הפנו בתגובה למשלחת הישראלית לאו"ם, ממנה נמסר כי "המשלחת גאה לקחת חלק באירועים שמטרתם חיזוק מעמדה הבינלאומי של ישראל וקידום נושאים העומדים בראש סדר היום המדיני ובהם האירוע לציון 70 להצבעת האו"ם בכ"ט בנובמבר בהשתתפות סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס ועשרות שגרירים ונציגי או"ם. אירועים אלו תורמים באופן משמעותי למאבק המדיני של ישראל מול הנסיונות של גורמים עוינים להכפישה ולפגוע בתדמיתה. כל פנייה בנושא נענית באופן מקצועי וענייני".

במקביל, מזה כשלושה חודשים, משרד החוץ והמשלחת הישראלית לאו"ם מסרבים להעביר לידי וואלה! NEWS מידע בדבר ההוצאות וההתקשרויות שנערכו לקראת חמישה אירועים שדנון קיים בשנתיים האחרונות בשיתוף הקונגרס היהודי העולמי וארגונים יהודיים נוספים, שכללו הטסת אורחים והופעות של אמנים ומנחים ישראלים, ושעלות הפקתם מוערכת במיליוני שקלים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההזמנה לאירוע 70 שנה לכ"ט בנובמבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בינואר האחרון הועברה לממונה על חופש המידע במשרד החוץ בקשה לקבלת פרטים כמו עלויות האירועים, פירוט הוצאות השכר של האמנים ואישורים שההתקשרויות אושרו כמקובל דרך ועדת פטור ממכרז. בחודש שעבר השיב הממונה, אריה זיני, כי "בשל מורכבות העניין והיקף העבודה" טרם הסתיים הטיפול בפנייה והאריך את מועד מתן התגובה ב-60 יום נוספים. ואולם, לדברי גורמים במשרד החוץ, המשלחת לאו"ם - שבראשותה עומד דנון, שהוא איש פוליטי - מידרה את מטה המשרד לגבי פרטי האירועים, כך שהנתונים בכלל אינם נמצאים ברשות מטה משרד החוץ בירושלים.

בדיקת המבקר נגד דנון מתנהלת במקביל לבדיקה משטרתית של ממצאי תחקיר חברת החדשות על "תעשיית השחיתות" של דני דנון מהשנה שעברה. בתחקיר נחשפו הקלטות ותכתובות המעידות על מנגנון לחלוקת משכורות ותפקידים לפעילי ליכוד מכספי ציבור בזמן שדנון עמד בראש הליכוד העולמי, תפקיד שהעניק לו שליטה וכוח במוסדות הלאומיים. מהתחקיר עלה כי דנון מינה את מקורבו, יעקב חגואל, לעמוד בראש עמותה בשם "עושים ציונות", ששייכת למועצה הציונית, גוף ששייך לקק"ל. והשניים מינו פעילי ליכוד רבים לתפקידים בעמותה בתמורה למשכורות חודשיות. בעקבות פרסום התחקיר הורה פרקליט המדינה, שי ניצן, לפתוח בבדיקת הממצאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully