וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדן לאלשיך: בדוק נסיבות מעצרו של סא"ל במיל' ביום העצמאות

22.4.2018 / 12:52

אבי פרחן נעצר כשהפגין נגד צעדה לציון יום הנכבה שנערכה בעתלית, בטענה שהפר את תנאי ההפגנה שאושרו וסירב להתלוות לשוטר. ארדן הורה לבדוק גם את מעצר הנערים שתלו מודעות נגד מח"ט שומרון

צלמים זמניים מורשים

(בווידאו: מעצרו של פרחן, בשבוע שעבר)

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, ביקש הבוקר (ראשון) מהמפכ"ל רוני אלשיך לבדוק את נסיבות מעצרו של סגן-אלוף (במיל') אבי פרחן ביום העצמאות, וכן את נסיבות מעצרם של הנערים שתלו את המודעות נגד מח"ט שומרון, אלוף-משנה גלעד עמית. כמו כן, ביקש ארדן להעביר לעיונו את תוצאות הבדיקה. היום הודיעה ועדת הפנים, בראשות ח"כ יואב קיש (הליכוד), כי היא תכנס דיון דחוף בנושא מעצרו של פרחן ביום ראשון הבא.

פרחן, בן 72, נעצר בהפגנה נגד צעדת מחאה לציון יום הנכבה שהתקיימה בעתלית, סמוך לביתו בקיבוץ נווה ים. הוא שב לביתו רק במוצאי החג. המשטרה עצרה בהפגנה שני גברים נוספים, שעל פי החשד ניסו לגרום לפרובוקציה שתפר את הסדר.

לקריאה נוספת
סא"ל במיל' מחה נגד הפגנה של הציבור הערבי בעתלית - ונעצר
"יורה ביהודים": מודעות נגד מח"ט שומרון נתלו במאחזים; ארבעה נעצרו
"מחאה לגיטימית": שוחררו הנערים שתלו מודעות נגד מח"ט שומרון

אבי פרחן, שנעצר בעת שמחה נגד צעדת הנכבה בעתלית ביום העצמאות, אפריל 2018. גנית פרחן, מערכת וואלה! NEWS
פרחן ואשתו עם דגלי ישראל, לפני שנעצר/מערכת וואלה! NEWS, גנית פרחן

בעקבות מעצרו פנה פרחן לארדן וקרא לו לחקור את התקרית שבה נעצר - שאותה כינה "מקרה מביש של ניצול הכוח, השררה והמדים" מצד השוטרים שהרחיקו אותו מהמקום. "לצערי משטרת ישראל עצרה אותי במעצר שווא, דוברות המשטרה מצאה לנכון לסלף את העובדות ולהכפיש את שמי", הוסיף פרחן בפנייתו. "אני קורא למשטרת ישראל להתנצל על התנהלותם באירוע מביש זה ולחזור בה מהודעתה".

במשטרה טענו כי פרחן הפר את תנאי ההפגנה שאושרו במקום וסירב להתלוות לשוטר. "מדובר באזרח שביקש מהמשטרה לקיים מחאה וסירב לתנאי הרישוי שהוצבו, תוך שהוא מפר את הסדר הציבורי, הולך במרכז כביש ראשי ובינעירוני ולא נשמע להנחיות קצין המשטרה שהורה לו לרדת מהכביש", טענו עוד במשטרה. "האזרח נעצר בהתאם להוראות החוק והובא לחקירה בתחנה, שבסיומה שוחרר. אנו דוחים על הסף את הניסיון להציג אזרח שפעל בניגוד לחוק כקורבן".

שלטים בגנותו של אל"מ גלעד עמית.
מודעה נגד אל"מ עמית

במקרה השני, שני נערים נעצרו בחשד לתליית מודעות ברחבי השומרון שבהן נכתב: "מח"ט שומרון יורה ביהודים". הם נחקרו בתחנת המשטרה באריאל בחשד להעלבת עובד ציבור ומהמשטרה נמסר כי נבדק חשד להסתה. בית משפט השלום בראשון לציון קבע למחרת כי אין במודעות עבירת הסתה ושחרר אותם ללא תנאי.

היום אמר ארדן כי "מעצרו של אדם הוא צעד משמעותי הנוטל את חירותו ועלינו לוודא תמיד שהשימוש בסמכות המעצר נעשה רק לאחר שיקול דעת מעמיק ובהתאם לשיקולים שהחוק מאפשר בנסיבות האירוע. מבלי לקבוע מראש מה התרחש בכל אחד מהאירועים, מצאתי לנכון לבקש את הבדיקה לאור הסרטון שפורסם הסותר לכאורה את הודעת המשטרה בנוגע למעצרו של פרחן וכן לאור החלטת בית המשפט בקשר לכרזות שתלו הנערים".

מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך והשר לביטחון פנים גלעד ארדן בטקס החלפת מפקדים במחוז תל אביב 1 פברואר 2018. ראובן קסטרו
ארדן ואלשיך/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully