וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבעה הרוגים ו-349 נפגעים בעימותים עם צה"ל בגבול עזה

27.4.2018 / 18:31

משרד הבריאות ברצועה דיווח כי הפגיעות נגרמו מירי ומגז מדמיע של צה"ל, עם המשך "צעדת השיבה". לפי צה"ל, כמה עשרות פלסטינים ניסו לחצות את הגדר ואחד מהם נורה. בכלי התקשורת בעזה דווח כי אחד הפצועים הוא עיתונאי

צילום: דו"צ וניב אהרונסון

ארבעה פלסטינים נהרגו ולפחות 349 אחרים נפגעו אתמול(שישי) מירי ומגז מדמיע של צה"ל בהפגנות ועימותים לאורך גבול רצועת עזה - כך מסר משרד הבריאות בעזה. ראש הלשכת המדינית של חמאס איסמעיל הנייה הגיע למתחם ההפגנות ברפיח. משרד הבריאות ברצועת עזה הודיע הבוקר כי נמיין ההרוגים עלה לאחר שנער בן 15 שנפגע בעימותים מת מפצעיו.

לפי צה"ל, עם תחילת ההפגנות, ניסו עשרות פלסטינים לחצות את גדר המערכת ואחד מהם נורה על ידי חיילים. בכלי התקשורת ברצועה דווח על עיתונאי שנפצע בהפגנות, ששמו עבד אל-רחמן אל-כחלות. זאת, לאחר שבשבועות האחרונים נהרגו שני עיתונאים עזתים מירי צה"ל בסמוך לגדר.
ההפגנה היום, החמישית מאז תחילת "צעדת השיבה", נערכת בסימן "הצעירים המהפכניים" והמפגינים צפויים ליידות אבנים ולהעביר צמיגים, ולהשליך נעליים על חיילי צה"ל. היא מגיעה ברקע הקריאות בעזה לנקמה על חיסולו של המהנדס ואיש חמאס פאדי אל-בטש במלזיה, בפעולה שמיוחסת למוסד.

עוד בוואלה! NEWS:
דנון: איראן הכשירה 80 אלף לוחמים שיעים בבסיס ליד דמשק
באותו טיול בשנה שעברה: "החניכים התייבשו, כוחות חילוץ הוזעקו"
ארה"ב: ארבה למאהבת של בעלה בביתה, רצחה אותה - והתאבדה

מפגין נפגע מגזע מדמיע בסמוך לגדר הגבול בדרום רצועת עזה, 27 באפריל 2018. רויטרס
מפגין שנפגע בהפגנות לאורך הגדר, היום/רויטרס

אתמול נקבר אל-בטש ברצועה, ובכירי הארגון הבטיחו לנקום. במערכת הביטחון לא פוסלים אפשרות כי על רקע חיסול המהנדס הפלסטיני ינסו חוליות טרור לבצע פיגוע נקמה בחסות ההפגנות. עם זאת, בקרב בכירי חמאס היו כאלו שרמזו כי התגובה להתנקשות באל-בטש לא תתבצע על הגבול.

נציב זכויות האדם של האו"ם, זאיד ראאד אל-חוסיין אמר היום כי "על ישראל להפסיק את השימוש בכוח מופרז על ידי כוחות הביטחון שלה בעזה, ולהעמיד לדין את האחראים למקרים רבים של מוות ופציעות של פלסטינים בחודש האחרון". לדבריו, "בארבעת השבועות האחרונים נהרגו 42 פלסטינים ויותר מ-5,000 נפצעו לאורך גדר המערכת, ואין דיווחים על נפגעים ישראלים".

"אובדן החיים הוא מצער, והכמות המזעזעת של הפציעות שנגרמו מאש חיה מעידה על כך שנעשה שימוש בכוח לא מידתי נגד מפגינים - לא פעם ולא פעמיים, אלא באופן מתמשך", אמר אל-חוסיין.

(עדכון ראשון 02:25)

עוד באותו נושא

עם משמר כבוד של חמאס: גופתו של המהנדס שחוסל במלזיה הגיעה לעזה

לכתבה המלאה
מפגינים בסמוך לגדר הגבול בדרום רצועת עזה, 27 באפריל 2018. רויטרס
מפגינים בסמוך לגדר הגבול בדרום רצועת עזה, 27 באפריל 2018/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully