וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהנדס חמאס שחוסל במלזיה נקבר בעזה: "הידיים שחיסלו אותו ייקטעו"

26.4.2018 / 17:53

גופתו של פאדי אל-בטש, שנורה למוות לפי דיווחים שונים בפעולה של המוסד, עברה דרך מעבר רפיח לרצועה. אנשי הארגון, שבו היה חבר, קיימו טקס לכבודו והנייה הזהיר מנקמה

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

גופתו של פאדי אל-בטש, המהנדס הפלסטיני שחוסל במלזיה, הגיעה היום (חמישי) לרצועת עזה דרך מעבר רפיח, שם התקבלה במשמר כבוד של חמאס. הוא נקבר בצפון הרצועה, שם איימו בחמאס לנקום את מותו המיוחס לישראל. "הידיים החוטאות שהתנקשו באל-באש ייקטעו", אמר ראש הלשכה המדינית של חמאס, אסמאעיל הנייה, במהלך ההלוויה.

אל-בטש, בן 35, היה מומחה לרקטות ולמל"טים, והוא נורה למוות על ידי שני מתנקשים רכובים על אופנוע, שארבו לו בזמן שהיה בדרכו למסגד בקואלה לומפור ביום שבת האחרון. "החשבון עם הכיבוש נהיה כבד, יום הנקמה יגיע בוודאות", אמר בכיר הארגון חליל אל-חיה, עם קבלת גופתו של המהנדס, שהוחזר לרצועה על ידי אשתו ואחד מילדיו.

לקריאה נוספת על ההתנקשות במלזיה
דיווח: "ההתנקשות במלזיה - חלק ממבצע של המוסד לחיסול מוחות חמאס"
גופת המהנדס שחוסל בדרך לרצועה; משפחת גולדין: "כישלון של נתניהו"

אנשי חמאס נושאים את ארונו של פאדי אל-בטש, שחוסל בבירת מלזיה, 26 באפריל 2018. רויטרס
אנשי חמאס נושאים את ארונו של אל-בטש, היום/רויטרס

המשטרה במלזיה אמרה כי המתנקשים היו ממוצא אירופי או מזרח תיכוני, והם ככל הנראה נשלחו על ידי סוכנות ביון זרה. הרשויות מנהלות אחריהם מצוד והן איתרו את האופנוע ששימש אותם בזמן המבצע. הן פרסמו קלסתרונים של שני החשודים ותמונה של אחד מהם וביקשו את עזרת הציבור במציאתם.

חמאס ומשפחתו של אל-בטש מאשימים את המוסד באחריות להתנקשות, אך בישראל הרשמית מתנערים מכך. למרות זאתף היום דווח בניו יורק טיימס כי ההתנקשות באל-בטש הייתה חלק ממבצע רחב שעליו הורה ראש המוסד יוסי כהן, לחיסול ה"מוחות" ששולח חמאס למקומות שונים בעולם כדי שירכשו ידע בפיתוח כלי נשק שישמשו נגד ישראל.

עוד דווח מפי גורמי מודיעין מערביים ומזרח תיכוניים כי אל-בטש היה מעורב בסגירת עסקאות נשק עם קוריאה הצפונית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully