וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנון: איראן הכשירה 80 אלף לוחמים שיעים בבסיס ליד דמשק

26.4.2018 / 22:05

בדיון במועצת הביטחון, הראה השגריר לאו"ם מפה שבה נראה מרכז הגיוס, שנמצא כחמישה קילומטר בלבד מבירת סוריה: "על העולם להבין את עומק המעורבות האיראנית בסוריה". היילי: "חמאס משתמש בילדים כבשר תותחים"

צילום:רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, אמר היום (חמישי) כי איראן גייסה לפחות 80 אלף לוחמים שיעים שמאומנים בבסיס הנמצא במרחק של כשמונה קילומטר בלבד מדמשק. במהלך דיון במועצת הביטחון על המצב במזרח התיכון, אמר דנון, שהחזיק מפה שבה הראה את מיקומו של הבסיס: "מה שאתם רואים כאן זה בסיס הגיוס המרכזי של איראן בסוריה".

לדבריו, "יש יותר מ-80 אלף לוחמים שיעים בסוריה תחת פיקוד איראן. בבסיס הזה, שנמצא שמונה קילומטר מדמשק, הם מתאמנים לביצוע פעולות טרור בסוריה וברחבי האזור". הוא הוסיף: "זהו תהליך סדור ומאורגן. אנחנו מציגים את המידע הזה כדי שהעולם יבין את עומק המעורבות האיראנית בסוריה".

עוד בנושא ההתבססות האיראנית בסוריה
ליברמן במסר לאיראן: אם תתקפו בתל אביב - נתקוף את טהראן

בסיס גיוס לוחמים שיעים של איראן, בסמוך לדמשק, סוריה. שגרירות ישראל באו"ם, אתר רשמי
חמישה קילומטר מדמשק. המפה שהציג דנון בדיון/אתר רשמי, שגרירות ישראל באו"ם

דנון התייחס גם להסכם הגרעין עם איראן, שלגביו יצטרך להכריע נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ב-12 במאי. "בעוד כשבועיים וחצי תודיע ארצות הברית על החלטתה הגורלית בנוגע להסכם הגרעין", אמר. "כל החותמות על ההסכם מוכרחות לקבל החלטה אם הן תומכות במאמצים האמריקניים או שהן בוחרת לתת יד לניסיונותיו של המשטר האיראני התומך בטרור להשתלט על המזרח התיכון".

דנון סיכם את דבריו: "לישראל יש מדיניות ברורה מאז ימי ממשלת בגין לא נאפשר לאף משטר המבקש להשמיד אותנו להתחמש בנשק גרעיני. נקודה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי בדיון במועצת הביטחון של האו"ם בעקבות התקיפה בסוריה, 14 באפריל 2018. רויטרס
מאשימה את חמאס. היילי/רויטרס

שגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי, תקפה גם היא את איראן במהלך הדיון, כמו גם את חמאס, שאותו האשימה בשימוש בילדים ברצועת עזה כ"בשר תותחים" ברקע העימותים הקטלניים בין מפגינים פלסטינים לישראל בשבועות האחרונים.

לדבריה, "השימוש בנשים וילדים כמגנים אנושיים היא פרקטיקה מזעזעת המתרחשת ברחבי האזור, קשה לחשוב על אקט פחדני יותר, אפילו עבור טרוריסטים". היא ציינה את חמאס, חיזבאללה, ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) והחות'ים בתימן כמי שנוהג כך. "איראן היא המדינה של הקבוצות הללו שמתחבאות מאחורי אזרחים. כמובן שזה חלק מהמאמץ של איראן לערער את היציבות באזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully