וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן במסר לאיראן: אם תתקפו בתל אביב - נתקוף את טהראן

בריאיון לעיתון הסעודי "אילאף", איים שר הביטחון כי ישראל לא תאפשר בכל מחיר לאיראן להתבסס בסוריה וטען: "אלו ימיו האחרונים של המשטר"

צילום:רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

שר הביטחון אביגדור ליברמן איים כי אם איראן תתקוף את ישראל, תותקף טהראן בחזרה. בריאיון נרחב עם העיתון הסעודי "אילאף", הזהיר ליברמן כי ישראל לא תאפשר בשום מחיר התבססות איראנית בסוריה. "ישראל לא רוצה מלחמה עם אף מדינה", אמר ליברמן, אך הוסיף: "לא נאפשר התבססות בסוריה בכל מחיר. נהרוס כל אתר צבאי איראני שאיים על ביטחוננו.

ליברמן אמר כי הוא רואה את המשטר באיראן בסוף ימיו. "נסיגת ארצות הברית מהסכם הגרעין תוביל להתמוטטות כלכלית של איראן", טען שר הביטחון, ברקע ההכרעה שיידרש לקבל הנשיר דונלד טראמפ. "זה מה שמפחיד את המשטר האירנאי, שהשקיע יותר מ-13 מליארד דולר בסוריה, שני מיליארד דולר בחיזבאללה, בחמאס ובג'יהאד האסלאמי ובמליציות הטרור האחרות, מה שרוקן את קופתה.

לקריאה נוספת בנושא
ייתכן שנשאו מערכות נ"מ: "ארה"ב עוקבת אחרי טיסות חשודות מאיראן לסוריה"
מקרון בקונגרס: "אסור שלאיראן יהיה נשק גרעיני אי פעם"

מצעד יום הצבא בטהראן, איראן, 18 באפריל 2018. סוכנות הידיעות תסנים, רויטרס
מצעד צבאי בטהראן/רויטרס, סוכנות הידיעות תסנים

הרטוריקה בין איראן לישראל החריפה בשבועות האחרונים, בעקבות החשש מהתבססות איראן באזורים בסוריה שיכולים לשמש עבורה לשיגור טילים או כלי טיס לעבר ישראל. בטהראן מבטיחים להגיב על תקיפת הבסיס האווירי T4 בחומס מוקדם יותר החודש, שבו הוצבו טילי נ"מ ומל"טים איראניים. שבעה מאנשי משמרות המהפכה נהרגו בתקיפה שמיוחסת לישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
וואלה TALK הראיון המרכזי עם יעקב אילון ושר הבטחון אביגדור ליברמן 16 באפריל 2018. ראובן קסטרו
מאיים על טהראן. ליברמן/ראובן קסטרו

במהלך הריאיון, שהתקיים בטרם ביקורו של ליברמן בוושינגטון, שם הוא ייפגש היום עם שר ההגנה ג'יימס מאטיס והיועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון, התייחס שר הביטחון גם לסכסוך עם הפלסטינים. "הפתרון צריך להיות אזורי ולא בשלבים, אלא במקביל ובתזמון", אמר. "כך נגיע לפתרון שתי מדינות ושלום עם מדינות ערב ולפתרון עם ערביי ישראל". ליברמן הציע גם חילופי שטחים בין הרשות לישראל, בין היתר באזור המשולש.

ליברמן האשים את חמאס באחריות למותם של כ-40 פלסטינים בחודש האחרון, במהלך ההפגנות בימי שישי לאורך הגבול בין רצועת עזה לישראל. "חמאס משתמש בילדים ובנשים כמגן אנושי", טען.

הפגנות פלסטינים בגבול רצועת עזה 20.4.18. רויטרס, רויטרס
מפגין רץ מאזור אפוף עשן במהלך הפגנה בעזה, בשבוע שעבר/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully