וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: ביטלו דוחות תנועה למאות נהגים - והעבירו אותם לחפים מפשע

25.4.2018 / 20:43

שישה בני אדם נעצרו בחשד שהשתייכו לכנופיה שעמדה מאחורי הונאת הענק. בראש הכנופיה עמד אסיר, שניהל את המבצע המורכב מתוך הכלא. החשודים יובאו מחר לדיון בהארכת מעצרם. המשטרה: "מרמה שמטרתה להשמיט עבר תעבורתי מנהגים המסכנים חיים"

צילום: דברות המשטרה, עריכה: ניב מעוז

המשטרה עצרה הבוקר (רביעי) שישה בני אדם החשודים כי הצליחו לבטל דוחות תנועה של מאות נהגים ולהעביר את רישום הדוחות על שמם של נהגים תמימים. השישה השתייכו על פי החשד לכנופיה שהצליחה להשיג במרמה את פרטיהם של מאות אזרחים ולהסב על שמם את הדוחות, תוך דרישת תשלום עבור "שירות" שהעניקו, בהיקף של מאות אלפי שקלים. במהלך החקירה הענפה נחקרו יותר מ-180 מעורבים וקורבנות עבירה.

בראש הכנופיה עמד אסיר הנושא עונש מאסר ממושך, וביצע את ניהול ההונאה רחבת ההיקף מתוך הכלא. על פי ממצאי החקירה פרסמו חברי הכנופיה מודעות באמצעי התקשורת וברשתות החברתיות, ובה הודיעו על גיוס נהגים מקצועיים לחברת הובלה. מגישי המועמדות נדרשו לשלוח בדואר אלקטרוני את צילום רישיון הנהיגה ותעודת הזהות שלהם. במקביל, חדרה הכנופיה למאגרי המידע של ההוצאה לפועל ואיתרה נהגים שנרשמו נגדם דוחות תנועה וטרם שילמו אותם, לרוב כאלה שעובדים גם הם בחברות הובלה. על פי החשד יצרו חברי הכנופיה קשר עם הנהגים והציעו להם לשלם את מחיר הקנס בתמורה לביטול הנקודות שצברו.

עוד בוואלה! NEWS:
תשעה חודשי מאסר ללוחם מג"ב שהורשע בגרימת מותו של צעיר פלסטיני
האקרים פרצו למערכות המחשוב - מועצת חוף אשקלון שילמה את הכופר
"החלטה תמוהה, הוא ניסה לרצוח את אבא": פורץ נתפס בזירה וזוכה בביהמ"ש

נחשפה כנופיה שביטלה דוחות תנועה לנהגים והעבירה אותם על שם חפים מפשע. חטיבת דובר המשטרה
נחשפה כנופיה שביטלה דוחות תנועה לנהגים והעבירה אותם על שם חפים מפשע/חטיבת דובר המשטרה

כל נהג שהסכים להסדר העביר את התשלום. חברי הכנופיה פנו למחלקת פניות נהגים במשטרה ודיווחו כי מי שביצעו את עבירת התנועה היו נהגים אחרים, ומסרו את פרטיהם של הנהגים שנרשמו כמועמדים לעבודה בחברת ההובלות הפיקטיבית שלהם.

את הפרשה, שזכתה לכינוי 1504, חוקר צוות משותף של מפלג ההונאות של מחוז תל אביב במשטרה וחוקרי ימ"ר אגף התנועה. החשודים יובאו מחר לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בתל אביב. מהמשטרה נמסר: "נמשיך לפעול נגד עבירות פליליות בתחום התעבורה, לרבות עבירות מרמה והונאה שמטרתן להביא לידי פגיעה בציבור ולהשמיט עבר תעבורתי מנהגים עבריינים המסכנים חיים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
נחשפה כנופיה שביטלה דוחות תנועה לנהגים והעבירה אותם על שם חפים מפשע. חטיבת דובר המשטרה
נחשפה כנופיה שביטלה דוחות תנועה לנהגים והעבירה אותם על שם חפים מפשע/חטיבת דובר המשטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully