וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשעה חודשי מאסר ללוחם מג"ב שהורשע בגרימת מותו של צעיר פלסטיני

בן דרי יתחיל לרצות עונשו בעוד 45 ימים בנוסף לשישה חודשי מאסר על תנאי ופיצוי של כ-50 אלף שקלים. בן דרי הודה והורשע בגרימת מותו ברשלנות של נדים נווארה לפני כארבע שנים בביתוניא במסגרת הסדר טיעון. אביו של נדים אמר כי שהעונש אינו מספק"

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר הבוקר (רביעי) על שוטר מג"ב, בן דרי, תשעה חודשי מאסר בפועל, שישה על תנאי ופיצוי על סך 50 אלף שקלים למשפחתו של נדים נווארה, הפלסטיני שמת. לאור בקשת בא כוחו של דרי, עו"ד ציון אמיר, הוחלט על עיכוב המאסר ב-45 ימים. סיאם נווארה, אביו של נדים, אמר כי "העונש אינו מספק לירי". בעוד אמו של נהיל נווארה אמרה כי "מאוד שמחה".

בן דרי הורשע בגרימת מוות ברשלנות של הצעיר הפלסטיני נדים נווארה ב-2014 בביתוניא. הפרקליטות ביקשה להטיל על דרי לפחות 20 חודשי מאסר בפועל.

דרי הואשם תחילה בהריגה בעקבות הירי שביצע לעבר הצעיר, אולם במסגרת הסדר טיעון שנחתם עם פרקליטיו, הומר הסעיף לעבירות של גרימת מוות ברשלנות ופציעה בנסיבות מחמירות. עם זאת, הצדדים לא הגיעו להסכמה לגבי העונש.
כך, במסגרת ההסדר, דרי הודה כי לא חש סכנה וכי ידע שאין הצדקה לירי. עם זאת, הוא טען כי לא ידע שבמחסניתו יש קליעים, אלא סבר שהוא יורה כדורי גומי.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
יותר מאזריה: דרישה ל-20 חודשי מאסר ללוחם שהורשע בגרימת מוות
שוטר מג"ב שירה למוות בנער פלסטיני יואשם בגרימת מוות ברשלנות
"מגן על רוצחים": עימות בין טיבי לפרקליט הלוחם שמואשם בהרג פלסטיני

בן דרי - לוחם מגב שמואשם בהרג ילד פלסטיני בדיון בעניינו בבית המשפט המחוזי ירושלים. נועם מושקוביץ
בן דרי בבית המשפט ב-2016/נועם מושקוביץ

השופט דניאל טפרברג אמר בהקראת גזר דין כי "שיתוף הפעולה שהוביל להסדר הטיעון, היותו נעדר עבר פלילי והעובדה שהיה נתון בשנה האחרונה לפיקוח אלקטרוני - נזקפו לזכות דרי". השופט ציין כי "חוות הדעת עליו היו חיוביות, בן דרי היה שוטר מצטיין ודאג לפקודיו".

עם זאת אמר טפרברג כי "מעשה הנאשם חמור. דרגת רשלנותו ברף גבוה ומחייבת מאסר בפועל". השופט קבע כי מתחם תקופת המאסר על מעשיו הייתה בין שמונה חודשים ל-24.

עורך דינו של בן דרי, עו"ד ציון אמיר, אמר כי "יש שמחה מהולה בעצב. שמחה כיוון שזוכה לחלוטין מעבירה הריגה. לא שמחים על זה שהשופט ציין שדרי מילא תפקידו, עמד שם והגן עלינו, ולמרות שציין את הצטיינות הלוחם הרשיע". עוד הוסיף אמיר כי "אני הייתי מערער, גם לא הייתי חותם על הסדר טיעון. אבל יש את רצון הלקוח. לאורך כל הדרך דרי חזר ואמר שהוא מביע צער עמוק בפני המשפחה על הקורבן הצעיר".

עו"ד גאולה כהן מהפרקליטות מסרה כי "גזר הדין מהווה סיום של פרשיה מורכבת שבה מצא את מותו נדים נווארה". עוד הוסיפה כהן כי "בית המשפט העביר מסר חד משמעי, לפיו חייל חטא לתפקידו ועבר עבירות פליליות יישלח למאסר. אמנם גזר תקופה קצרה ממה שהמדינה דרשה. גזר הדין ילמד והמדינה תשקול את צעדיה".

בהודעה מטעם הפרקליטות נמסר כי "הנאשם אשר במהלך ניהול ההליך המשפטי הכחיש וטען כי לא ירה לכיוון נאוורה, הודה במסגרת הסדר טיעון שכיוון את נשקו ללא כל סיבה לכיוון מרכז גופו של הנער על מנת לפגוע בו אך גרם למותו. המדינה טענה שבאיזון הכולל ראוי היה להטיל על הנאשם תקופת מאסר ממושכת מזו שהוטלה. הפרקליטות תלמד את גזר הדין ותשקול צעדיה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
נדים נווארה, שנהרג מירי מג"ב בהפגנה בביתוניא, 15 במאי 2014. טוויטר, צילום מסך
נדים נווארה, הצעיר שדרי הורשע בגרימת מותו ברשלנות, 2014/צילום מסך, טוויטר

בדיון הטיעונים לעונש שהתקיים לפני כשלושה חודשים, טענה נציגת הפרקליטות, עו"ד גאולה כהן, כי דרי לא לקח אחריות על המעשה. "אין כאן לקיחת אחריות אמיתית ולא הבנה ועיבוד של הפסול שבמעשה", טענה. היא הוסיפה כי דרי "לא ביצע את המעשה במסגרת תפקידו, אלא חטא לו. הוא ביצע פעולה עבריינית מתוך כוונה לפגוע שלא לצורך, ובכך פגע לא רק במנוח פגיעה אנושה ביותר, אלא פגע באינטרס הציבורי, פגיעה שיש להטיל עליה ענישה מחמירה של מאסר בפועל ותעביר מסר ברור וחד משמעי באשר להתייחסות לאירוע זה". היא הוסיפה אז כי העונש שיש להטיל על דרי צריך לנוע בין 20-40 חודשים.

דרי שירת כמ"פ כשפלוגתו הוצבה בכפר ביתוניא ביום הנכבה במאי 2014. בכתב האישום בו הודה דרי, צוין כי הוא הוצב על מרפסת כדי לירות כדורי גומי לפיזור המפגינים. בשלב מסוים הגיעו מפגינים ובהם נווארה, שיידה אבנים לעבר המרפסת שעליה הוצב. כמה לאחר מכן, כך על פי כתב האישום, החליט דרי לירות בנווארה ופגע בו "במטרה לגרום לפציעתו למרות שלא נשקפה ממנו סכנה לכוח". עוד צוין בכתב האישום כי דרי חשב שהוא יורה כדור גומי ולא בדק את המחסנית כנדרש, אך במחסנית היה גם כדור חי ונווארה נפגע בחזה ומת.

בארגון חוננו, שמלווה ומסייע משפטית לדרי, אמרו כי "בושה וחרפה שלוחם שהיה שם למען כולנו מוצא עצמו נשלח לחודשי מאסר ארוכים. שוב המערכת מתבלבלת בין האוייב לאוהב, בושה שחייל שלנו הולך לכלא".

(עדכון ראשון: 10:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully