וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מאזריה: דרישה ל-20 חודשי מאסר ללוחם שהורשע בגרימת מוות

9.1.2018 / 19:00

בפרקליטות דורשים לגזור כמעט שנתיים מאסר על לוחם מג"ב שהודה והורשע בגרימת מותו ברשלנות של נער פלסטיני לפני כארבע שנים בביתוניא. "הנאשם ביצע פעולה עבריינית בשיקול דעת קר, במנותק מהגדרת המשימה שלו", טענו

צילום: בצלם, עריכה: מתן חדד

הפרקליטות ביקשה היום (שלישי) מבית המשפט המחוזי להטיל על בן דרי, לוחם מג"ב שהודה והורשע בעבירות פציעה בנסיבות מחמירות ובגרימת מותו ברשלנות של הנער נדים נווארה בשנת 2014 בביתוניא, עונש מאסר של 20 חודשים לפחות. דרי הואשם תחילה בהריגה, אולם במסגרת הסדר טיעון שנחתם בין סניגורו, עו"ד ציון אמיר, לבין פרקליטות מחוז ירושלים, הומר סעיף העבירה לגרימת מוות ברשלנות.

בדיון היום העידו לטובתו של דרי לוחמים וקצינים ששירתו עמו בזירות המבצעיות. מנגד העיד אביו של נווארה על הסבל והעוול שנגרם למשפחה בעקבות האירוע.

לקריאה נוספת:
שוטר מג"ב שירה למוות בנער פלסטיני יואשם בגרימת מוות ברשלנות
"מגן על רוצחים": עימות בין טיבי לפרקליט הלוחם שמואשם בהרג פלסטיני
מסתמן: הסדר טיעון לשוטר מג"ב שגרם למותו של צעיר פלסטיני

בן דרי - לוחם מגב שמואשם בהרג ילד פלסטיני בדיון בעניינו בבית המשפט המחוזי ירושלים. נועם מושקוביץ
בן דרי בבית המשפט ב-2016/נועם מושקוביץ

נציגת הפרקליטות, עו"ד גאולה כהן, טענה בדבריה כי דרי ביצע את הירי ללא סיבה. "אנחנו מדברים על נאשם שבשיקול דעת קר ביצע פעולה עבריינית, במנותק מהגדרת המשימה שלו", אמרה. "צריך למתוח קו ברור ולומר שבהעדר סכנת חיים עבור לפצוע".

עו"ד כהן הוסיפה כי "אין כאן דמיון לתיק אזריה", שבו נגזרו 1.5 שנות מאסר בגין עבירת הריגה - פחות ממה שהפרקליטות ביקשה, והוסיפה כי העונש שיש להטיל על דרי צריך לנוע בין 20-40 חודשים. המדינה ציינה כי גם אם דרי התכוון לירות כדור גומי כפי שאכן נקבע בכתב האישום המתוקן שהוגש בתיק ולא כפי שאירע בפועל כדור חי, הרי שמדובר ב"עבירה חמורה ביותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully