וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: הסדר טיעון לשוטר מג"ב שגרם למותו של צעיר פלסטיני

6.12.2016 / 0:20

בשל קושי ראייתי, צפויה הפרקליטות לתקן את כתב האישום נגד בן דרי, שירה למוות בנדים נווארה במהלך הפגנה סמוך לכפר ביתוניא לפני כשנתיים וחצי. הוא יואשם בגרימת מוות ברשלנות ולא בהריגה

צילום: בצלם, עריכה: מתן חדד

(בווידאו: תיעוד רגעי הפתיחה באש ומותו של הנער הפלסטיני נדים נווארה)

הפרקליטות נמצאת במגעים מתקדמים להסדר טיעון עם בן דרי, לוחם מג"ב שהואשם בהריגתו של נער פלסטיני בהפרת סדר שהתרחשה בסמוך לכפר ביתוניא לפני כשנתיים וחצי. לפי ההסדר המסתמן, כתב האישום נגד דרי יתוקן, והוא יורשע בעבירה של גרימת מוות ברשלנות במקום בהריגה. בכתב האישום המתוקן ייקבע כי הכדור שירה דרי הרג את נדים נווארה, נער פלסטיני כבן 16 שהשתתף בהפרת סדר במקום.

הסדר הטיעון מתקבל בעיצומו של הליך ההוכחות, לאחר שהתברר לתביעה כי קיימים קשיים ראייתיים משמעותיים שצפויים להקשות על הוכחת עבירת הריגה. היום הודיעה לבית המשפט עו"ד יפעת גפן, מפרקליטות מחוז ירושלים, כי היא מבקשת לבטל את מועד ההוכחות הבא לצורך גיבוש ההסדר. על פי כתב האישום, במהלך הפרת סדר הכניס דרי כדור חי למחסנית שמיועדת לירי כדורי גומי, בניגוד לפקודות שקיבל, וירה למוות בנווארה. באירוע נהרג גם סלמה אבו טאהר, שלאחרונה הוחלט לסגור את תיק החקירה בנוגע לנסיבות מותו.

עוד בוואלה! NEWS:
אבי המתלוננת במכתב לבוכריס: "אתה לא גיבור, תתנצל על מה שעשית"
חרף הסרת סעיף עמונה: היועמ"ש צפוי להתנגד לחוק ההסדרה
תיעוד: הרכב המשוריין שיסיע את לוחמי חטיבת הקומנדו לעומק שטח האויב

בן דרי - לוחם מגב שמואשם בהרג ילד פלסטיני בדיון בעניינו בבית המשפט המחוזי ירושלים. נועם מושקוביץ
יואשם בגרימת מוות ברשלנות. בן דרי/נועם מושקוביץ

כתב האישום נגד דרי, שמיוצג על ידי עו"ד ציון אמיר, הוגש כחצי שנה לאחר האירוע, בתום חקירה מורכבת. במסגרת ההסדר, הפרקליטות לא תייחס לדרי את הכנסת הכדור החי למחסנית בכוונה, ולמעשה תאמץ את עמדת ההגנה לפיה הכדור "השתרבב" לתוכה.

בחקירותיו במשטרה, שנחשפו בוואלה! NEWS, הכחיש דרי כי ביצע ירי חי מנשקו, גם כשעומת עם בדיקות מעבדה הסותרות את גרסתו. "מבחינתי, זה לא יצא מהנשק שלי", אמר לחוקרים. "אני לא יריתי חי. בתוך תוכי אני יודע שלא יריתי חי". החוקרים הקשו על דרי וציינו בפניו שבחקירות קודמות הוא מסר בוודאות מלאה שלא העביר את הנשק לאף אחד, ובתגובה חזר השוטר על דבריו כי "הקליע לא יצא מהנשק שלי, כי לא יריתי אותו".

נדים נווארה, שנהרג מירי מג"ב בהפגנה בביתוניא, 15 במאי 2014. טוויטר, צילום מסך
פצעי הירי לא מתאימים בהכרוח לכיוון הירי. נדים נווארה/צילום מסך, טוויטר

תיק דרי הוא תיק מורכב ביותר שזכה לפרסום רב בכלי תקשורת פלסטינים וגם בכלי תקשורת בחו"ל. תיעודים שונים של התקרית נחשפו ברשת CNN ובצילומים של ארגוני זכויות אדם. ההוכחות בתיק כללו, מלבד עדויות של מפקדים ונוכחים בשטח, גם בדיקות מדעיות בליסטיות שעסקו בכיווני הירי, בדיקות של מומחים פתולוגיים ועוד. ראש המכון הפתולוגי, ד"ר חן קוגל, קבע כי פצעי הירי שעל גופו של נווארה לא מתאימים בהכרח לכיוון הירי שיוחס לדרי.

(עדכון ראשון: 21:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully