וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האקרים פרצו למערכות המחשוב - מועצת חוף אשקלון שילמה את הכופר

25.4.2018 / 15:57

תושבים שהבחינו בתקלות דיווחו על כך לחבר המועצה דוד סעדון, שפנה בנושא למשרדי המועצה. בדיעבד התברר כי מערכות המחשוב של המועצה האזורית הותקפו על ידי האקרים, והמועצה שילמה כ-18 אלף שקלים כדי לשחררם. המועצה: הנושא דווח למשטרה

האקר האקרים פריצה לרשת סיפור בדקה. מערכת וואלה!
האקרים פרצו למערכות המחשוב, המועצה שילמה כופר/מערכת וואלה!

המועצה האזורית חוף אשקלון נאלצה לשלם כופר להאקרים, לאחר שפרצו למחשביה. המועצה שילמה סכום של 0.65 ביטקוין, סכום השווה ל-18,764 שקלים. הפריצה למערכות המחשוב זוהתה לפני כשבועיים על ידי תושבים במועצה, שהבחינו בתקלות במערכות המחשוב.

התושבים העבירו את פנייתם לחבר מליאת המועצה דוד סעדון, שהחל לברר את הנושא. סעדון שיגר פנייה למשרדי המועצה, ומתשובתם גילה לתדהמתו כי אכן התבצעה פריצה למחשבים. כך גם נודע לו כי אנשי המועצה העבירו תשלום להאקרים, כדי שאלו יסירו את "וירוס הכופר" שהוחדר למערכות המחשוב.

עוד בוואלה! NEWS:
בלעדי: הבירור של נתניהו לפרסום דברי בכירים במערכת הביטחון
חיבוקים, נשיקות וניקוי קשקשים: הרומן המלבלב בין דונלד לעמנואל
גשמים, ברד ושיטפונות: התקררות ניכרת ומזג אוויר סוער בכל הארץ

ניידת משטרה. ראובן קסטרו
"הנושא מחייב במעורבות משטרתית"/ראובן קסטרו

"כחבר מועצה, אני רואה בחומרה רבה את הסתרת המידע מנבחרי הציבור, חברי המליאה ומתושבי המועצה בדבר תשלום הכופר ללא אישור המליאה", אמר סעדון. "יתרה מכך כנראה שאף לא הוגשה תלונה במשטרה למרות ההצהרה שכן בוצעה פנייה לפי המייל שהועבר בתשובה לפנייה. זה נושא שמחוייב במעורבת של המשטרה כמו גם משרד הפנים וגופים נוספים. לא יעלה על הדעת שגוף ציבורי מתנהל במחשכים ועושה ככל העולה על רוחו בכספי ציבור. כמו כן, אני חרד לנתוני כרטיסי האשראי וחשבונות הבנק המצויים במחשבי המועצה".

מהמועצה האזורית חוף אשקלון נמסר בתגובה: "המועצה האזורית חוף אשקלון מתמודדת באופן מקצועי וענייני בכל אתגר שמציב העידן הדיגיטלי. 'וירוס כופר' אכן הוחדר בימים האחרונים אל מערכות המחשוב של המועצה. זיהוי ה'ווירוס' זוהה באופן מידי והוא הוסר מהשרת בתוך מספר שעות. מדובר בווירוס הצפנת קבצים ומבדיקה עולה כי אין עדות להוצאת קבצים החוצה. בשל המקרה, שילמה המועצה סך של 0.65 ביטקוין, העומד על כ-18,764 שקלים. משטרת אשקלון עודכנה על כך באופן מידי והטיפול במקרה זה נעשה על פי המלצותיו של היועץ המשפטי של המועצה. זה המקום להדגיש כי לרשות המועצה יש מספר מערכות הגנה ממוחשבות ומהטעם הברור אין מקום להרחיב על כך".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully