וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלעדי: הבירור של נתניהו לפרסום דברי בכירים במערכת הביטחון

25.4.2018 / 13:30

לוואלה! NEWS נודע כי בצל המתיחות הביטחונית, ערך רה"מ תיחקור בלשכתו בנוגע לפרסום בכלי התקשורת. הצנזורה אסרה לפרסם פרטים נוספים בנושא. לאחרונה, לאחר תקיפת הבסיס האיראני בסוריה, צוטט בכיר בצה"ל ב"ניו יורק טיימס" כאומר ש"לראשונה הותקפו מטרות איראניות חיות"

ראש הממשלה נתניהו בישיבת ממשלה, 15 באפריל 2018. רויטרס
בירור בלשכה. נתניהו/רויטרס

על רקע המתיחות הביטחונית באזור, לוואלה! NEWS נודע כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ערך בירור בלשכתו בנוגע לפרסום בכלי התקשורת, שבו צוטטו בכירים במערכת הביטחון. הצנזורה אסרה לפרסם פרטים נוספים בנושא. בלשכת ראש הממשלה סירבו להתייחס לידיעה.

בתקופה האחרונה התרבו הדיווחים התקשורתיים שבהם מצוטטים אמירות של בכירי מערכת הביטחון, הן על רקע המתיחות הגוברת בזירה הצפונית וברצועת עזה, והן במסגרת ריאיונות בכלי התקשורת השונים לרגל יום העצמאות ה-70 של ישראל.

המתיחות הביטחונית - כותרות נוספות:
F-35 מתחת לקרני המכ"ם: כשצה"ל יתמודד עם מערכת הנ"מ של פוטין בסוריה
רוסיה: נעביר בעתיד הקרוב מערכות נ"מ חדשות לסוריה
ייתכן שנשאו מערכות נ"מ: "ארה"ב עוקבת אחרי טיסות חשודות מאיראן לסוריה"

תמונות שפרסמו האיראנים מהבסיס המותקף בסוריה, 11 באפריל 2018. --, מערכת וואלה! NEWS
"הפעם הראשונה שתקפנו מטרות איראניות חיות - הן מתקנים והן אנשים". בסיס T4 שהופצץ בסוריה/מערכת וואלה! NEWS, --

בין השאר, שבוע לאחר תקיפת בסיס T4 בסוריה, שבה נהרגו 14 בני אדם, בהם שבעה איראנים, פרסם הפרשן הבכיר של "הניו יורק טיימס" תומאס פרידמן מאמר תחת הכותרת "המלחמה האמיתית הבאה בסוריה - ישראל נגד איראן". במאמר צוטט מקור בכיר בצה"ל כמי שאמר כי המטרה הייתה אנשי צבא איראנים. "זו הייתה הפעם הראשונה שתקפנו מטרות איראניות חיות - הן מתקנים והן אנשים", נכתב.

עוד באותו נושא

בכיר בצה"ל מודה: לראשונה תקפנו אנשי צבא איראניים בסוריה

לכתבה המלאה

"התפתחויות חדשותיות"

שעות ספורות אחרי הפרסום, נוספה למאמר פסקת הבהרה שיוחסה לדובר צה"ל, בה נכתב כי בדובר צה"ל דחו את הדיווח והדגישו כי "ישראל דובקת במדיניות של לא להגיב לדיווחים הנוגעים לתקיפת הבסיס הסורי ואירועים אחרים". כעבור כמה שעות נוספות, הציטוט המקורי, כמו גם ההבהרה, הוסרו לגמרי מהכתבה. בסופה, במסגרת מדיניות "הניו יורק טיימס" לעדכן על שינויים בנוסח הכתבות המפורסמות באתר, התווסף משפט שבו נכתב כי "המאמר עודכן ב-17 באפריל כדי לכלול התפתחויות חדשותיות".

בסוף הטקסט, נוסף ציטוט של שר הביטחון אביגדור ליברמן מהרמת כוסית לפורום מטכ"ל לרגל יום העצמאות. לדברי גורמים מדיניים, חלה אי הבנה בין דובר צה"ל לבין פרידמן בנוגע לכללי הציטוט של השיחה שקיים - לציטוט לייחוס או לא לפרסום, והתיקונים שבוצעו משקפים זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully