וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: נעביר בעתיד הקרוב מערכות נ"מ חדשות לסוריה

25.4.2018 / 11:53

משרד ההגנה הודיע כי יעביר את המערכות, ככל הנראה S-300, למשטר אסד, ברקע המתקפה של ארה"ב. עוד נמסר כי מוסקבה תלמד אחד מטילי הטומהוק שנפלו בשטח סוריה במתקפה האחרונה כדי לשפר את יכולותיה

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

רוסיה תעביר בעתיד הקרוב מערכות הגנה אווירית חדשות לסוריה - כך הודיע היום (רביעי) משרד ההגנה במוסקבה. עוד נמסר כי מוסקבה תבחן טיל שיוט מסוג "טומהוק", ששיגרה ארצות הברית לעבר סוריה במהלך המתקפה שביצעה מוקדם יותר החודש, כדי ללמוד את יכולותיו.

אחרי הפעולה האמריקנית, שאליה הצטרפו צרפת בריטניה, אמרה רוסיה כי עשויה להעביר את מערכת ההגנה המתקדמת S-300 למשטרו של בשאר אסד, במטרה לשפר את ההגנה האווירית בסוריה.

בעבר נדחו כמה פעמים עסקאות להעברת ה-S-300 לסוריה, בלחץ ישראל ומדינות אחרות, אך שר החוץ סרגיי לברוב אמר כי המתקפה האמריקנית הסירה את "המכשולים המוסריים" מכך. ביום שני אמר גורם רוסי כי ישראל מפעילה לחץ על רוסיה כדי שזו תעכב את אספקת המערכת.

לקריאה נוספת על ה-S-300
F-35 מתחת לקרני המכ"ם: כשצה"ל יתמודד עם מערכת הנ"מ של פוטין בסוריה
העברת ה-S-300 לסוריה: "השלכות קטסטרופליות אם ישראל תתקוף"

מערכת טילים מדגם S-300 במצעד צבאי – מוסקבה, מאי 2015. GettyImages
תשפר את ההגנה האווירית הסורית. S-300/GettyImages

ביום שני דווח בעיתון "קומרסנט" כי העברת המערכת עשויה להתבצע בקרוב וללא תמורה. בדיווח מצוין כי ב-2010 הקפיאה רוסיה את העסקה בעקבות בקשת ישראל, אך עתה החליטו ככל הנראה בקרמלין להוציא אותה לפועל ולא לדרוש על כך תמורה, במסגרת הסיוע הצבאי שהיא מגישה לסוריה.

לפי גורמים צבאיים ודיפלומטיים, ברוסיה סבורים כי אספקת המערכת לצבא סוריה תקשה על פעילות ארצות הברית וישראל, ותוביל ליציבות באזור.

מומחים שצוטטו בעיתון אמרו כי ייתכן שישראל תנסה להשמיד את המערכת בטרם תהפוך למבצעית, כפי שרמז על כך ראש אמ"ן לשעבר עמוס ידלין בריאיון לסוכנות הידיעות בלומברג בשבוע שעבר. לדבריהם, יועצים רוסים יוצבו באתרים שבהם תתפרס המערכת כדי להכשיר את צבא סוריה בהכשרתה. הם הזהירו כי אם ישראל אכן תחליט לתקוף, "יהיו לכך השלכות קטסטרופליות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
פגישה בין בנימין נתניהו לולדימיר פוטין, 29 בינואר 2018. רויטרס
לחץ ישראלי על רוסיה. נתניהו ופוטין/רויטרס

היחסים בין רוסיה לישראל נעשו מתוחים מאז תקיפת הבסיס האווירי T4 בסוריה בתחילת החודש. בהודעה חריגה, הטיל אז צבא רוסיה את האחריות על חיל האוויר, כמו גם בכירים אחרים בקרמלין. לברוב כינה זאת "התפתחות מסוכנת" ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין קיים שיחה מתוחה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא.

בריאיון לאולפן וואלה! TALK החודש הבהיר שר הביטחון אביגדור ליברמן כי ישראל לא תאפשר לרוסיה להגביל את פעילותה בסוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully