וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן לוואלה! TALK: לא ניתן לרוסיה להגביל את פעילותנו בסוריה

20.4.2018 / 11:15

בריאיון לוואלה! TALK לכבוד יום העצמאות התייחס שר הביטחון לתקיפת הבסיס בסוריה המיוחסת לישראל ולניסיונות ההתבססות האיראניים באזור: "לא נקבל שום הגבלות כשזה מגיע לאינטרס הביטחוני הישראלי"

צילום וידאו : שי מכלוף, ניב אהרונסון סטילס : ראובן קסטרו, עריכת וידאו: נעה לוי

יותר משבוע אחרי התקיפה בבסיס האווירי T4 בסוריה שבה נהרגו שבעת אנשי משמרות המהפכה, אומר שר הביטחון אביגדור ליברמן בריאיון לכבוד יום העצמאות לוואלה! TALK כי ישראל לא תאפשר לרוסיה להטיל מגבלות על פעילותה באזור. ליברמן סירב לאשר כי ישראל היא האחראית לתקיפת הבסיס, אך הבהיר: "אנחנו צריכים לעשות את מה שמוטל עלינו. לא נאפשר התבססות איראנית בסוריה".

לדבריו, "אנחנו לא מתערבים בעניינים הפנימיים של סוריה ולא באים לתקן את העולם. אנחנו מתעסקים רק בביטחון של ישראל והרוסים מבינים את זה היטב".

על השאלה עד איזו נקודה פוטין ייתן לישראל לפעול השיב: "לא נקבל שום הגבלות כשזה מגיע לאינטרס הביטחוני הישראלי. הצלחנו למנוע חיכוך ישיר עם הרוסים ואנחנו מדברים איתם כל הזמן. יש לנו קו תקשורת קבוע איתם שהוכיח את עצמו".

ראיון של שר הביטחון, אביגדור ליברמן לוואלה!TALK 
16 באפריל 2018. ראובן קסטרו
"לא מתערבים בענייניה הפנימיים של סוריה". ליברמן/ראובן קסטרו

שר הביטחון אמר עוד כי "כל האופציות על השולחן", והבהיר כי ישראל לא תאפשר כוח צבאי משמעותי של איראן על אדמת סוריה, כמו למשל נמל צבאי או ימי. "לא נאפשר מצב שבו סוריה תהיה בסיס קדמי נגד ישראל", אמר. לדבריו, פעילותה של איראן באה לידי ביטוי גם באמצעות שלוחות: "לא חמאס ולא חיזבאללה יכולים להתקיים יום אחד בלי תמיכה איראנית".

ליברמן הוסיף כי ישראל לא תאפשר גם לעזה להפוך ל"בסיס איראני קדמי", והסביר האסטרטגיה היא פירוז, הסדר השבויים ולבסוף שיקום הרצועה. "תושבי רצועת עזה חייבים להבין שהם יכולים להפוך לסינגפור של המזרח התיכון", אמר ליברמן. "ברצועת עזה מבינים שחמאס לא מביא להם שום דבר חוץ מתסכול ועוני כי חמאס ממשיך להשקיע כספים במנהור וייצור טילים. במקום לדבר על איך להשמיד את מדינת ישראל, צריך לדבר על איך לחיות לצד מדינת ישראל". לדבריו, "כל עוד חמאס שולט שם לא יהיה שום דבר".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
ראיון של שר הביטחון, אביגדור ליברמן לוואלה!TALK 
16 באפריל 2018. ראובן קסטרו
כל האופציות על השולחן. ליברמן עם יעקב אילון/ראובן קסטרו
ראיון של שר הביטחון, אביגדור ליברמן לוואלה!TALK 
16 באפריל 2018. ראובן קסטרו
"לא נאפשר שסוריה תהיה בסיס קדמי נגד ישראל". ליברמן/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully