וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העברת ה-S-300 לסוריה: "השלכות קטסטרופליות אם ישראל תתקוף"

בעיתון "קומרסנט" דווח כי רוסיה החליטה ככל הנראה להשלים את העסקה שהוקפאה בעבר בלחץ ישראל, בעקבות התקיפות האחרונות. עוד דווח כי לפי ההערכות, ישראל עשויה לתקוף את המערכת, צעד שיגרום להשלכות חמורות

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

רוסיה עשויה לספק בקרוב וללא תמורה את מערכת ההגנה האווירית המתקדמת S-300 ברקע התקיפות של ארצות וישראל - כך דיווח היום (שני) העיתון "קומרסנט". דברים דומים אמר ביום שישי שר החוץ סרגיי לברוב, שטען כי הוסרו "המכשולים המוסריים" להעברת המערכת לדמשק אחרי הפעולה האמריקנית נגד יעדי המשטר.

בדיווח מצוין כי ב-2010 הקפיאה רוסיה את העסקה בעקבות בקשת ישראל, אך עתה החליטו ככל הנראה בקרמלין להוציא אותה לפועל ולא לדרוש על כך תמורה, במסגרת הסיוע הצבאי שהיא מגישה לסוריה. לפי גורמים צבאיים ודיפלומטיים, ברוסיה סבורים כי אספקת המערכת לצבא סוריה תקשה על פעילות ארצות הברית וישראל, ותוביל ליציבות באזור.

לקריאה נוספת בנושא
רוסיה: אחרי התקיפות, אין מניעה מוסרית להעברת S-300 לאסד

מערכת טילים מדגם S-300 במצעד צבאי – מוסקבה, מאי 2015. GettyImages
מערכת S-300 במצעד צבאי במוסקבה/GettyImages

מומחים שצוטטו בעיתון אמרו כי ייתכן שישראל תנסה להשמיד את המערכת בטרם תהפוך למבצעית, כפי שרמז על כך ראש אמ"ן לשעבר עמוס ידלין בריאיון לסוכנות הידיעות בלומברג בשבוע שעבר. לדבריהם, יועצים רוסים יוצבו באתרים שבהם תתפרס המערכת כדי להכשיר את צבא סוריה בהכשרתה. הם הזהירו כי אם ישראל אכן תחליט לתקוף, "יהיו לכך השלכות קטסטרופליות".

לברוב אמר בתגובה לדיווח כי מוסקבה עדיין לא החליטה בנוגע לאספקת הטילים. "נצטרך לחכות ולראות מה יהיו ההחלטות שהנהגת רוסיה ונציגי סוריה יקבלו", אמר, וציין גם כי אם תתקבל החלטה כזאת, "היא ככל הנראה לא תהיה סוד".

היחסים בין רוסיה לישראל נעשו מתוחים מאז תקיפת הבסיס האווירי T4 בסוריה בתחילת החודש. בהודעה חריגה, הטיל אז צבא רוסיה את האחריות על חיל האוויר, כמו גם בכירים אחרים בקרמלין. לברוב כינה זאת "התפתחות מסוכנת" ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין קיים שיחה מתוחה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא.

(עדכון ראשון: 10:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully