וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: אחרי התקיפות, אין מניעה מוסרית להעברת S-300 לאסד

20.4.2018 / 15:14

לברוב אמר כי ההתחייבות שלא להעביר את מערכת ההגנה האווירית פגה לאחר המתקפה של ארה"ב על סוריה. המערכת תשפר את יכולות המשטר, אך ראש אמ"ן לשעבר ידלין מעריך: "היא תושמד על ידי חיל האוויר"

צילום:שי מכלוף, ניב אהרונסון, מייקל ברהם עריכת וידאו:ניר חן

שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, אמר היום (שישי) כי התקיפות האמריקניות בסוריה בשבוע שעבר הסירו כל "מחויבות מוסרית" שמנעה את העברת מערכת ההגנה האווירית המתקדמת S-300 לידי משטרו של בשאר אסד. הוא טען עוד כי לפני התקיפות של ארצות הברית, שאליה חברו בריטניה וצרפת, הבהירו גורמים רוסיים בפני עמיתיהם האמריקניים אלו אזורים נחשבים ל"קווים אדומים" עבור מוסקבה, וכי אלו לא נחצו באותה פעולה שהייתה תגובה לתקיפה הכימית בדומא.

"אין לנו יותר מחויבות מוסרית", צוטט לברוב על ידי סוכנות הידיעות רי"א. "הבטחנו לא לעשות זאת, לפני עשור אני חושב, בעקבות דרישה משותפותינו". הוא הוסיף כי הוא משוכנע שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לא יאפשרו עימות צבאי בין שתי המדינות. הוא אמר כי בשיחת הטלפון בין השניים בחודש שעבר, עד קודם התקיפות בסוריה, הזמין טראמפ את פוטין לבקר בבית הלבן כמה פעמים ואמר כי עתה צריך לקבוע רשמית את מפגש הפסגה הזה.

לקריאה נוספת בנושא
דיווח: היעד שהופצץ בבסיס האיראני בסוריה - מערכות נ"מ מתקדמות
דיווח: טראמפ מנסה להקים כוח ערבי צבאי שיחליף את ארה"ב בסוריה

מערכת טילים מדגם S-300 במצעד צבאי – מוסקבה, מאי 2015. GettyImages
ישדרגו את מערך ההגנה של אסד. מערכות S-300 במצעד צבאי במוסקבה/GettyImages

מערכת ה-S-300, שהועברה לאיראן בשנים האחרונות למרות לחצים רבים מצד ישראל וארצות הברית, תשפר את יכולתה של רוסיה לשלוט על המרחב האווירי בסוריה ועשויה להרתיע מפני פעולות תקפיות יותר של המערב בעתיד. הצבתה האפשרית מדאיגה גם את ישראל, ששכנעה ב-2013 את פוטין להשעות את העברת המערכת לאסד.

בריאיון לסוכנות הידיעות בלומברג, העריך ראש אמ"ן לשעבר אלוף (במיל') עמוס ידלין כי במקרה שהמערכת תועבר לידי סוריה, היא תותקף על ידי ישראל. "אם אני מכיר את חיל האוויר נכון, יש לנו כבר תכניות מתאימות להתמודד עם האיום הזה. אחרי שאתה מסיר את האיום, שעקרונית זה מה שיקרה, אנחנו חוזרים לנקודת ההתחלה", אמר.

השבוע דווח בוול סטריט ג'ורנל כי במהלך תקיפת הבסיס האווירי T-4 מוקדם יותר החודש, פעולה המיוחסת לישראל, הופצצה מערכת הגנה אווירית מתקדמת שהעבירה איראן למקום בעקבות התקיפה קודמת בפברואר. איראן מפעילה בבסיס, שבו מוצבים גם כוחות רוסיים, מערך מל"טים, כמו זה ששוגר לעבר ישראל וגרר את התקיפה הראשונה.

תמונות שפרסמו האיראנים מהבסיס המותקף בסוריה, 11 באפריל 2018. --, מערכת וואלה! NEWS
מערכות נ"מ מתקדמות הופצצו. בסיס T4 לאחר התקיפה החודש/מערכת וואלה! NEWS, --

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully