וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: טראמפ מנסה להקים כוח ערבי צבאי שיחליף את ארה"ב בסוריה

17.4.2018 / 12:37

בוול סטריט ג'ורנל דווח כי הממשל פנה לסעודיה, קטאר ואיחוד האמירויות כדי שאלו ישקיעו כספים ומשאבים צבאיים, ויאפשרו את נסיגת צבא ארה"ב. גורמי צבא: יהיה קשה לשכנען ללא נוכחות אמריקנית מסוימת

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

ממשל טראמפ פועל לגייס את מדינות ערב כדי שיקימו כוח צבאי חדש שיחליף את צבא ארצות הברית בסוריה - כך דווח הלילה (שלישי) בוול סטריט ג'ורנל. לפי גורמים אמריקניים, בוושינגטון פועלים לשכנוע ערב הסעודית, קטאר ואיחוד האמירויות הערביות על תרומת מיליארדרי דולרים ומשאבים צבאיים כדי לעזור בייצוב סוריה לאחר תבוסת ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש).

עוד דווח כי היועץ לביטחון לאומי החדש ג'ון בולטון שוחח על היוזמה גם עם גורמים מצריים. גורמי צבא אמרו לוול סטריט ג'ורנל כי יהיה קשה לשכנע את מדינות ערב לשלוח כוחות אם ארצות הברית תיסוג לחלוטין מסוריה.

לקריאה נוספת בנושא
גורם בסוריה: מערכות הנ"מ הופעלו בשל מתקפת סייבר של ישראל וארה"ב
מקרון מבהיר: המשימה בסוריה תסתיים לאחר השלמת המאבק בדאעש

נשיא ארה"ב טראמפ ואמיר קטאר א-ת'אני, אפריל 2018. רויטרס
רוצה לעזוב את סוריה. טראמפ ואמיר קטאר, החודש/רויטרס

כ-2,000 חיילים אמריקנים מוצבים בסוריה, וטראמפ הכריז בשבועות האחרונים על רצונו להשיבם בהקדם האפשרי. זאת על אף שארצות הברית, יחד עם בריטניה וצרפת, תקפו שלושה יעדים של משטר אסד ביום שבת, בעקבות התקיפה הכימית בדומא.

"אמריקה לא מחפשת לשמור על נוכחות קבועה בסוריה", אמר טראמפ במהלך הצהרתו על תחילת המתקפה. "זהו מקום מסובך. ננסה לשפר אותו, אבל זהו מקום מסובך". עמדתו של הנשיא מנוגדת לאלו של הפנטגון, הצבא וה-CIA, החוששים מכך שהוצאת הכוחות בפרק הזמן המידי תאפשר לדאעש להתאושש ולאיראן לבסס את אחיזתה.

גם בעלות בריתה של ארצות הברית חוששות מהמהלך. ביום ראשון אמר נשיא צרפת עמנואל מקרון כי הצליח לשכנע את טראמפ להשאיר את הכוחות האמריקניים בסוריה לטווח ארוך, אולם הבית הלבן דחה את דבריו ואמר כי אין שינוי בתכנית. בעקבות זאת, הבהיר מקרון כי לא לכך התכוון וחזר בו מהצהרתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully