וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם בסוריה: מערכות הנ"מ הופעלו בשל מתקפת סייבר של ישראל וארה"ב

17.4.2018 / 11:55

מפקד בשורות הכוחות התומכים במשטר אסד הבהיר כי לא הותקפו בסיסים בחומס ובדמשק כפי שדווח לפני כן, וכי המערכות הופעלו כחלק מ"מתקפה אלקטרונית משותפת" של ארה"ב וישראל נגד מערכות המכ"ם של המשטר

צילום מתוך טוויטר

אזעקת שווא היא זו שגרמה הלילה (שלישי) לירי מערכות ההגנה האוויריות של צבא סוריה - כך אמר מפקד בשורות הקואליציה התומכת במשטר. דברי הגורם, שדיבר בעילום שם, התקלה היא תוצאה של "מתקפת סייבר משותפת" של ישראל ושל ארצות הברית נגד מערכות המכ"ם של סוריה.

במהלך הלילה טענה הטלוויזיה הממלכתית ורשת התקשורת של חיזבאללה כי יורטו טילים ששוגרו לעבר בסיסים אוויריים בחומס ובדמשק. עוד טענו בדמשק כי הופלו שישה טילים שנורו לעבר שדה התעופה א-שעריאת בחומס ובחיזבאללה טענו כי הופלו שלושה טילים שנורו לעבר שדה התעופה דומייר שבאזור דמשק. גם בתיעודים שפורסמו ברשתות החברתיות נשמעו פיצוצים, אך ככל הנראה היו אלו רק הטילים המיירטים ששוגרו בשוגג.

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח במהלך הלילה על פיצוצים באזור חומס ובשדה התעופה דומייר שבאזור דמשק, אך לאחר מכן דיווח כי לא הייתה פגיעת טילים בשני היעדים.

במהלך הלילה, הכחישה ארצות הברית כי ביצעה תקיפה באזור. מהפנטגון נמסר כי "אין פעילות צבאית אמריקנית באזור כרגע". ביום שבת, היא תקפה שלוש מטרות יחד עם צרפת ובריטניה בתגובה לתקיפה הכימית בסוריה.

לקריאה נוספת בנושא
דיווח בסוריה: מתקפת טילים נגד שדות תעופה צבאיים בדמשק ובחומס
מפקד חיל האוויר מפקח מקרוב: כך מתכוננת איראן לנקום בישראל

תיעוד שיגור הטילים של צבא ארצות הברית בתקיפה בסוריה, 14 באפריל 2018. הפנטגון, מערכת וואלה!
אחד הטילים ששיגרה ארה"ב לעבר סוריה/מערכת וואלה!, הפנטגון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully