וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בסוריה: מתקפת טילים נגד שדות תעופה צבאיים בדמשק ובחומס

17.4.2018 / 8:30

על פי הטלוויזיה הממלכתית, יירט הצבא טילים שנורו לעבר בסיס שעיראת שבמערב המדינה, שממנו יצאה המתקפה הכימית שביצע אסד באידליב, וכן לעבר בסיס דומייר שבמזרח הבירה. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, הבסיסים שהוזכרו לא נפגעו

עריכה: שניר דבוש

דיווחים בסוריה על תקיפה אווירית | כל הפרטים

- הטלוויזיה הממלכתית בסוריה דיווחה על שישה טילים שנורו לעבר הבסיס האווירי שעיראת שבאזור חומס
- שלושה טילים נוספים נורו לעבר בסיס דומייר שבמזרח דמשק
- ארצות הברית הכחישה כי ביצעה את התקיפה
- על פי דיווחים בסוריה, הטילים שוגרו מהמרחב האווירי של לבנון
- הארגון הסורי לזכויות אדם: הבסיסים לא נפגעו

מערכות ההגנה האוויריות בסוריה יירטו הלילה (שלישי) שישה טילים שנורו לעבר הבסיס האווירי שעיראת שבאזור חומס ושלושה נוספים שנורו לעבר בסיס דומייר שבמזרח דמשק - כך דווח בטלוויזיה הסורית. על פי הדיווח, הטילים יורטו על ידי מערך הנ"ט של הצבא. הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי הבסיסים לא נפגעו מטילים.

לא צוין בדיווחים מי אחראי לשיגור, אך ארצות הברית הכחישה כי ביצעה את התקיפה. מהפנטגון נמסר כי "אין פעילות צבאית אמריקנית באזור כרגע". על פי דיווחים בסוריה, הטילים שוגרו מהמרחב האווירי של לבנון.

בסיס שעיראת הוא זה שממנו יצאה המתקפה הכימית באידליב בשנה שעברה, ושאותו תקפה ארצות הברית כמה ימים לאחר מכן.

עוד בוואלה! NEWS:
שכשכו במי הים השחור: הטיול של ילדי אסד בשטח הרוסי הכבוש
ארה"ב: ייתכן שרוסיה השמידה ראיות באתר התקיפה הכימית בסוריה
חברי פרלמנט רוסים נפגשו עם אסד: "הוא במצב רוח טוב"

תיעוד שיגור הטילים של צבא ארצות הברית בתקיפה בסוריה, 14 באפריל 2018. הפנטגון, מערכת וואלה!
טיל ששוגר בתקיפה האמריקנית בסוריה בסוף השבוע/מערכת וואלה!, הפנטגון

אחרי שבוע של איומים מצד נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, בליל שבת יצאה לפועל המתקפה המשולבת של ארצות הברית, צרפת ובריטניה בעקבות המתקפה הכימית שביצע משטר אסד כלפי אזרחים בפרברי דמשק. המתקפה התמקדה במתקנים לייצור נשק כימי וכללה יותר ממאה טילים ששוגרו ממשחתות, ממטוסי קרב וממפציצים.

המתקפה החלה בסביבות השעה 4:00, עם שיגורם של 105 טילים מסוגים שונים ממטוסי קרב אמריקניים, בריטיים וצרפתיים וכן מכלי שיט אמריקניים וצרפתיים לעבר שלוש מטרות. בסוריה דווח על מטרות נוספות שהותקפו, ורוסיה טענה כי 71 טילים מתוך 103 טילי שיוט הופלו על ידי מערכות ההגנה האוויריות של אסד, ללא סיוע מערכות ההגנה הרוסיות. עם זאת, הפנטגון טוען כי כל הטילים פגעו במטרתם ולא ידוע על שום יירוט.

אחרי התקיפה אמר טראמפ אמר כי תוצאותיה "לא היו יכולות להיות טובות יותר", והוסיף כי היא "יצאה לפועל בצורה מושלמת". הוא אף הודה לבריטניה ולצרפת על "חוכמתן וכוחן הצבאי המעולה", וסיכם: "המשימה הושלמה".

תיעוד תוצאות תקיפת מתקנים צבאיים בחומס שבסוריה אחרי המתקפה המשולבת של המערב, 14 באפריל 2018. CNN, מערכת וואלה!
תוצאות אחת מהתקיפות בסוף השבוע/מערכת וואלה!, CNN

אתמול הודה לראשונה גורם בכיר בצה"ל כי ישראל הייתה אחראית לתקיפת הבסיס T4 בסוריה בשבוע שעבר. בריאיון לעיתונאי תומאס פרידמן מניו יורק טיימס אמר הגורם כי "זאת הפעם הראשונה שבה תקפנו מטרות חיות איראניות". שבעה אנשי משמרות המהפכה נהרגו באותה תקיפה, ואיראן הבטיחה מאז לנקום את מותם. לאחר התקיפה, איראן הודתה באופן חריג על אובדן אנשיהם, אחרי שבעבר טשטשה תקריות דומות שנקשרו בשמה של ישראל. בין ההרוגים היה גם קצין בדרגת קולונול במשמרות המהפכה, ובכיר בכוח איים להשמיד את תל אביב ואת חיפה בתגובה. דובר משרד החוץ של איראן כי התגובה תבוא "בזמן הנכון".

זאת הייתה הפעם השנייה בתוך חודשיים שבה הותקף הבסיס, שבו נמצאים גם כוחות רוסיים. בפעם הקודמת, בפברואר, היה זה לאחר ששוגר ממנו מל"ט איראני, שחדר לשטח ישראל והופל על ידי מסוק של חיל האוויר. בתגובה, הופצץ קרון השליטה האיראני ב-T4, אך מערכת ההגנה של צבא סוריה הצליחו להפיל את אחד מטוסי הקרב שהשתתפו בתקיפה. אותה הפלה של מטוס ה-F-16, ששני טייסיו נפצעו, הובילה לפעולה רחבה של ישראל באותו יום, והותקפו שורת מטרות איראניות וסוריות.

(עדכון ראשון: 01:23)

תמונות שפרסמו האיראנים מהבסיס המותקף בסוריה, 11 באפריל 2018. --, מערכת וואלה! NEWS
המתחם האיראני בבסיס T4 לאחר התקיפה, בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, --
מטוס ממריא לתקיפה בסוריה. רויטרס
מטוס אמריקני ממריא לסוריה, בסוף השבוע/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully