וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברי פרלמנט רוסים נפגשו עם אסד: "הוא במצב רוח טוב"

15.4.2018 / 11:45

אחרי המתקפה המערבית, מחוקקים רוסים נועדו עם נשיא סוריה בדמשק. לדברי אחד מהם, הוא הסכים להזמנה להגיע לביקור נוסף ברוסיה. ברוסיה דווח כי הם לא דנו באפשרות שרוסיה תספק מערכות S-300 לסוריה

טוויטר

נשיא סוריה בשאר אסד אמר לחברי פרלמנט רוסים כי המתקפה של המערב הייתה "מהלך תוקפני" והסכים להגיע לביקור במדינה - כך דיווחו הבוקר סוכנויות ידיעות ברוסיה. הפגישה התקיימה יממה לאחר הפעולה של ארצות הברית, צרפת ובריטניה, שהייתה בתגובה למתקפה הכימית, שאת קיומה מכחישים במוסקבה ובדמשק.

"מנקודת מבטו של הנשיא, זה היה צעד תוקפני ואנחנו תומכים בעמדה זו", אמר חבר הפרלמנט סרגיי ז'לזניק. המחוקקים אמרו כי אסד "במצב רוח טוב" וכי הוא שיבח את מערכות ההגנה הסובייטיות שברשות דמשק, שלטענת צבאות רוסיה וסוריה יירטו את רוב הטילים ששיגרו מדינות המערב. עם זאת, הן דחו אתמול את ההצהרות הללו ואמרו כי לא היה שום יירוט שכזה. לפי הפנטגון, כל הטילים פגעו במטרותיהם.

ברוסיה דווח כי האפשרות שרוסיה תמכור לסוריה מערכות נ"מ מתקדם מדגם S-300, שעלתה אתמול, לא נידונה בשיחה.

לקריאה נוספת על התקיפה בסוריה
נכתשו עד דק: הלוויין חושף את ההרס במתקני הנשק הכימי בסוריה
מהציוץ הראשון ועד הטיל האחרון: התקיפה בסוריה - דקה אחר דקה

נשיא סוריה אסד ונשיא רוסיה פוטין במהלך פגישתם במוסקבה, 20 בנובמבר 2017. רויטרס
פוטין ואסד בסוצ'י, בשנה שעברה/רויטרס

המתקפה החלה בסביבות השעה 4:00, עם שיגורם של 105 טילים מסוגים שונים ממטוסי קרב אמריקניים, בריטיים וצרפתיים וכן מכלי שיט אמריקניים וצרפתיים לעבר שלוש מטרות. בסוריה.

אחרי התקיפה אמר נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי תוצאותיה "לא היו יכולות להיות טובות יותר", והוסיף כי היא "יצאה לפועל בצורה מושלמת". הוא אף הודה לבריטניה ולצרפת על "חוכמתן וכוחן הצבאי המעולה", וסיכם: "המשימה הושלמה".

לאחר הפעולה, השנייה של ארצות הברית בסוריה בתוך כשנה, קראה רוסיה לדיון חירום במועצת הביטחון של האו"ם, אך הצעת הגינוי שלה לפעולה נפלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully