וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השנייה החודש: עיתונאי עזתי מת מפצעיו לאחר שנפצע מאש צה"ל

משרד הבריאות הפלסטיני מסר כי אחמד אבו חסין, שנפצע בהפגנה בגבול הרצועה לפני שבועיים, מת מפצעיו. זאת, לאחר שבתחילת החודש נהרג צלם העיתונות יאסר מותג'א בהפגנה באזור חאן יונס

צילום: שי מכלוף, אמיר בוחבוט, רויטרס ודו"צ, עריכה: ניב מעוז

אחמד אבו חסין, עיתונאי פלסטיני שנפצע באחת ההפגנות בסמוך לגדר הגבול עם רצועת עזה לפני כשבועיים, מת מפצעיו היום (רביעי) בבית החולים תל השומר - כך מסר משרד הבריאות הפלסטיני. אבו חסין הוא העיתונאי השני שנהרג מירי צה"ל בשבועות האחרונים. מוקדם יותר החודש נהרג צלם העיתונות יאסר מורתג'א בהפגנה בקרבת הגדר באזור חאן יונס.

כמה ימים לאחר התקרית שבה נהרג מורתג'א טענו גורמים במערכת הביטחון כי הוא היה פעיל חמאס. לדבריהם, מורתג'א "שימש מזה שנים כקצין בדרגת נקיב (המקבילה לסרן) במנגנוני הביטחון של חמאס ברצועת עזה".

עוד בוואלה! NEWS:
בלעדי: הבירור של נתניהו לפרסום דברי בכירים במערכת הביטחון
לאחר 36 שנה: התמונה שריגשה את משפחת הלוחם שנפל במלחמת לבנון
F-35 מתחת לקרני המכ"ם: כשצה"ל יתמודד עם מערכת הנ"מ של פוטין בסוריה

העיתונאי  אחמד אבו חסין, שנפצע בהפגנות בגבול רצועת עזה מת מפצעיו. --, מערכת וואלה! NEWS
נהרג מאש צה"ל. אבו חסין/מערכת וואלה! NEWS, --

אותם גורמים הוסיפו, בהסתמך על מידע שהגיע לידיהם, כי "מדובר בפעיל שעסק באופן יומיומי בפעילות במסגרת המנגנונים וסייע רבות לפעילותם". לדבריהם מהמידע עולה כי בשנת 2015 ביקש מורתג'א להכניס לרצועת עזה מישראל רחפן לטובת איסוף מודיעין מקדים לפני מבצעים של מנגנון הביטחון של חמאס. לטענתם, מורתג'א המשיך לעבוד בתקופה האחרונה עם בכירים במנגנון ביטחון הפנים של חמאס בעזה, ורבים מאלו הגיעו להלווייתו ולניחום אבלים בבית משפחתו.

שר הביטחון אביגדור ליברמן הגיב לתקרית שבה נהרג מורתג'א ואמר: "צלם, לא צלם, מי שמפעיל רחפנים מעל חיילי צה"ל צריך להבין שהוא מסכן את עצמו". לדבריו, "היה שם מצעד טרור שאותם פעילי הזרוע הצבאית של חמאס מחופשים לאזרחים ניסו לפגוע באזרחי ישראל ובריבונות ולא נסכים לזה. ראינו עשרות מקרים שחמאס משתמש באמבולנסים, מתחפש לאנשי הסהר האדום, לעיתונאים - לא ניקח פה שום סיכונים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מחאת הצמיגים עימותים גבול רצועת עזה צה"ל, 6 באפריל 2018. ראובן קסטרו
חיילי צה"ל בגבול הרצועה, מוקדם יותר החודש/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully