וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר 36 שנה: התמונה שריגשה את משפחת הלוחם שנפל במלחמת לבנון

24.4.2018 / 12:32

יצחק אדרי נהרג בפאתי ביירות ב-1982, ובני משפחתו מחפשים מאז פרטים על נסיבות מותו של הבן האהוב. ביום הזיכרון האחרון הגיע חייל ששירת עמו לבית העלמין, סיפר את זיכרונותיו והציג שתי תמונות שבהן תיעוד המתאר את התקרית שבה נהרג יצחק

עריכה: יוסי אלטר
אזכרה לזכר יצחק אדרי שנהרג בלבנון. מערכת וואלה! NEWS
קדוש מספר על עדותו ומציג תמונות לבני משפחת אדרי ולראש ע. מגדל העמק אלי ברדה ולרב דוד גרוסמן. ביום הזיכרון בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS

36 שנים אחרי נפילת בנם יצחק במלחמת לבנון הראשונה, נחשפו בני משפחת אדרי ממגדל העמק לראשונה לעדויות חדשות ממקום האירוע. מדובר בתמונות שצולמו זמן קצר לאחר מותו.

יצחק אדרי נהרג במהלך מלחמת לבנון הראשונה בשנת 1982, והוא בן 25. ביום הזיכרון, בשבוע שעבר, הגיע לטקס הזיכרון בבית העלמין הצבאי במגדל העמק, אבי קדוש ששירת לצידו בעת התקרית ובידו תיעוד ממקום נפילתו. זו היתה הפעם הראשונה בה נחשפה משפחת אדרי לעדות המצולמת. אדרי, בן סימי ודוד, נולד בשנת 1957 במגדל העמק. הוא סיים בהצטיינות את לימודיו בבית הספר המקיף על שם רוגוזין, התגייס לצה"ל והוצב בחיל החימוש.

החומה שלידה נהרג בלבנון יצחק אדרי. מערכת וואלה! NEWS
החומה שעליה נחת הפגז וממנה עפו הרסיסים שאחד מהם פגע והרג את אדרי/מערכת וואלה! NEWS

יצחק שירת כמכונאי זחל"ם ומסגר מכני, גילה חריצות בעבודתו והוכיח ידע מקצועי רב. בתקופת שירותו הצבאי ניצל יצחק כל חופשה ויצא לטייל ברחבי הארץ, כי אהב מאוד לטייל. כשהשתחרר מצה"ל, הוא עבד כשנתיים במפעל פרטי לעיבוד שבבי. לאחר שצבר ניסיון בעבודה, התקבל יצחק לעבוד כחרט מקצועי ברפא"ל.

במלחמת שלום הגליל נקרא יצחק לשירות מילואים, ובמסגרת תפקידו, ביחידת "עורב" של הצנחנים, נשלח לתקן רכב שהיה באזור נמל התעופה של ביירות. בשעת הפגזה על כוחותינו נפגע הרכב שיצחק ישב בו והוא נהרג במקום ב-4 באוגוסט. במהלך כל השנים לא ידעו בני המשפחה כי חייל שהיה בסמוך תעד את זירת האירוע.

הג'יפ שבו נסע יצחק אדרי שנהרג בלבנון. מערכת וואלה! NEWS
תמונת הג'יפ שבו נסע אדרי ונחשפה לעיני המשפחה/מערכת וואלה! NEWS

ביום הזיכרון לחללי צה"ל, בשבוע שעבר, הגיע לבית הקברות במגדל העמק אבי קדוש שהיה באותה עת חייל בשירות סדיר בצנחנים. קדוש היה בעמדת תצפית סמוכה למקום נפילתו של אדרי. הוא צילם שתי תמונות, אחת של החומה עליה נחת הפגז וממנה עפו הרסיסים שאחד מהם פגע והרג את אדרי, ותמונה נוספת של הג'יפ שבו ישב אדרי. את תמונת החומה קיבלו בעבר בני משפחת אדרי ממפקדו, אך מעולם לא ידעו כי הג'יפ בו נפגע, צולם גם כן.

קדוש אמר כי ביקר בעבר את קברו של אדרי, אך החליט כי ביום הזיכרון השנה יגיע לבית הקברות כדי לפגוש לראשונה את המשפחה השכולה ולהעביר להם את התמונה הנדירה שהחזיק כל כך הרבה שנים. "הרגשתי שאני חייב לעלות לקבר ולהעביר לבני המשפחה את התמונות. זה היה מפגש מאוד מרגש", סיפר קדוש.

יצחק אדרי שנהרג במלחמת לבנון הראשונה. מערכת וואלה! NEWS
הצטרף ליחידת צנחנים במסגרת שירות המילואים. יצחק אדרי/מערכת וואלה! NEWS

בני משפחתו של אדרי קיבלו את קדוש בחום והתרגשו לאחר שצפו בתמונה של הג'יפ אותה לא ראו מעולם. "זאת הייתה התרגשות עצומה עבורנו. את התמונה של החומה קיבלנו בעבר ממפקדו של אחי אבל את התמונה של הג'יפ מעולם לא ראינו", סיפר בהתרגשות עמי אדרי, אחיו של יצחק.

הוא הוסיף כי "גם לאחר שנים רבות מאותו יום ארור שבו נהרג אחי היקר אנו צמאים וזקוקים למידע על רגעיו האחרונים. ביום הזיכרון האחרון זכינו לשמוע ולקבל צילום ועדות חיה ומצמררת על סיפור מותו ורגעיו האחרונים של אחי. אני מודה לאבי קדוש על המעשה המרגש וקורא לחברים שבידיהם מידע על אחי או על נופלים אחרים, לפנות ולשתף את המשפחות בכל בדל מידע להמשך ההנצחה ושימור הסיפורים לדורות הבאים" .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully