וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סולחת השנה: קץ לסכסוך בין אריה דרעי לרב הראשי לשעבר שלמה עמאר

25.4.2018 / 8:20

ברקע היחלשות המפלגה בסקרים, התנצל דרעי על טענותיו נגד הרב הראשי הספרדי לשעבר, זאת לאחר שמנע את התמודדותו לכהונה נוספת לפני כארבע שנים. בהמשך, ינסה עמאר להרחיב את מאמצי הפיוס וייפגש עם אלי ישי

אריה דרעי בפגישת פיוס עם הרב שלמה עמאר ויצחק יוסף. מערכת וואלה!
בתום פגישה ארוכה, הצליחו להתפייס. דרעי, הרב יוסף והרב עמאר, אתמול/מערכת וואלה!

יו"ר ש"ס אריה דרעי קיים אמש (שלישי) פגישה עם הרב הראשי יצחק יוסף והרב הראשי לשעבר שלמה עמאר. "השלום הספרדי" ו"סולחת השנה", היו רק חלק מהכינויים לה זכתה הפגישה המדוברת שהביאה לסיום סכסוך מר ומתוקשר שהחל בערב הבחירות לרבנות הראשית לפני יותר מארבע שנים בין דרעי לעמאר. הפגישה המפייסת עשויה אף לדכא לחלוטין את המרד הקיים כיום בש"ס.

שיא הסכסוך בין השניים נרשם לפני כחצי שנה אז נחשפו קלטות בהן נשמע דרעי אומר כי עמאר מעוניין רק בשליטה. "אמרתי לך כבר 50 פעם, אני לא טיפש. אני יודע כמה עמאר יכול להוסיף לנו, אבל אני יודע גם שסגרתי את ש"ס כיוון שהוא רוצה לשלוט. אין לו משהו אחר. משעמם לו כל היום...הוא צריך את הכוח", נשמע יו"ר המפלגה בהקלטות.

לדברי דרעי, עמאר רימה אותו והוא אינו מתאים להיות מנהיג רוחני. "לשים אותו מנהיג רוחני שלנו, לקרב אותו ולתת לו את העוצמה הזו, זה לא יעזור כיוון שאם אתה תיתן להם אצבע הכי קטנה הם ייקחו לך את כל היד. הם הרבה יותר מתוחכמים, אין להם מחסומים, אין להם שום גבולות שבעולם. הוא ישקר אותך מפה ועד להודעה חדשה. זה מה שהוא עשה לי בפעם הקודמת. עד הרגע האחרון הוא רימה אותי ואני נפלתי בפח הזה".

עוד בוואלה! NEWS:
כשסומן הגבול בין המותר לאסור: המסר מהזיכוי המהדהד של ניסו שחם
ההורים נגד פיטורי מנהל ביה"ס הדתי היוקרתי: "ניסיון השתלטות קיצוני"
קנס של 4,500 שקלים ושלילת רישיון: ההמלצות לענישה על SMS בנהיגה

אריה דרעי בפגישת פיוס עם הרב שלמה עמאר ויצחק יוסף. מערכת וואלה!
הרב יוסף והרב עמאר בפגישת הפיוס, אתמול/מערכת וואלה!

הקרע בין דרעי לרב עמאר נפער כבר בערב הבחירות לרבנות הראשית, אז פסל יו"ר ש"ס את "חוק עמאר", לפיו רב ראשי מכהן יוכל להיבחר לקדנציה שנייה בתפקידו. בכך מנע דרעי את התמודדותו של הרב עמאר לכהונה נוספת, שאותה ביקשו מגישי ההצעה להכשיר. דרעי נימק מהלך זה בחשד לקיומו של "דיל עמאר-סתיו", שהיה עלול לדבריו להביא למינויו של הרב דוד סתיו, יו"ר ארגון רבני "צהר", לתפקיד הרב הראשי האשכנזי.

כדי לחסל את סיכוייו של החוק לעבור, הפעיל בזמנו דרעי את הרב עובדיה יוסף, מנהיגה הרוחני של ש"ס שהלך לעולמו. האחרון תמך אז במועמדותו של עמאר, אולם לאחר שנטען בפניו על קיומו לכאורה של הדיל עם הרב סתיו, יצא עובדיה יוסף במתקפה חריפה וחסרת תקדים נגדו. הוא כינה את הרב סתיו "רשע" ו"מסוכן ליהדות", דבריו פגעו באופן מוחלט בסיכויים לקדם את הצעת החוק. אחרי שמועמדותו של הרב עמאר ירדה מהפרק, נסללה הדרך לבחירת הרב יצחק יוסף, בנו של "המרן" לתפקיד הרב הראשי שבו הוא מכהן עד היום.

הרב עמאר הכחיש במשך שנים את קיום ה"דיל" וכתנאי לסיום הסכסוך עם דרעי, הוא דרש ממנו לכתוב מכתב התנצלות שיכלול הודאה כי האחרון הטעה לכאורה את הרב יוסף. אך דרעי סירב. עם זאת, ברקע הסקרים שמנבאים לש"ס ארבעה עד חמישה מנדטים בלבד, ובהתחשב בחקירות שמתנהלות נגדו, החל דרעי לקיים בחודש האחרון תקשורת ישירה מול הרב עמאר.

בשבוע שעבר נועד דרעי עם הרב עמאר יחד עם הרב יוסף במשך שעות ארוכות, ובסיום הפגישה הסכים דרעי לדרישתו של עמאר לכתוב מכתב התנצלות ובו הודאה כי מעולם לא נחשף כל דיל חתום בין עמאר לרב סתיו. במקביל לפגישה זו, התקיימה גם פגישה בין נשותיהם של השלושה - יפה דרעי, רות יוסף ומזל עמאר - ככל הנראה מתוך מטרה לייצר אווירת פיוס גם בתוך המשפחות.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אריה דרעי בפגישת פיוס עם הרב שלמה עמאר ויצחק יוסף, פגישת הנשים. מערכת וואלה!
אווירת שלום גם בין המשפחות - יפה דרעי, מזל עמאר ורות יוסף/מערכת וואלה!

ה"סולחה" בין הרב עמאר לדרעי עשויה לספק לרב הישג נוסף - בש"ס יעשו כעת מאמצים לבחירת בנו של עמאר, אליהו, להיות דיין בבית דין אזורי בסבב המינויים שצפוי בחודשים הקרובים. משרה כזו נחשבת בעולם החרדי והדתי כיוקרתית, הסכסוך שהיה בין עמאר לדרעי היה הסיבה המרכזית לכך שעמאר הבן לא נבחר לתפקיד עד כה.

נוכחותו של הרב יוסף בפגישה בין השניים היא שלב נוסף בהפשרת היחסים המתוחים עם הרב עמאר, שכן השניים מכהנים בתפקידים ממלכתיים אבל גם מחותנים זה של זה. בשנים האחרונות שררה בין השניים מתיחות לאחר שעמאר תמך בחברו, הרב ציון בוארון, במירוץ לרבנות הראשית, תוך הפרה מוחלטת של הוראת הרב עובדיה יוסף שביקש למנות לתפקיד את בנו יצחק.

אף שברחוב החרדי כינו את המהלך כ"קץ הפילוג הספרדי" או "הפסגה הספרדית", עולה השאלה אם דרעי ירחיב את שיחות הפיוס גם למרחב הפוליטי וישים קץ לסכסוך עם אלי ישי. האחרון עזב את ש"ס והקים את מפלגת "יחד", שלא עברה את אחוז החסימה בבחירות האחרונות. ישי נתמך רוחנית על ידי הרב מאיר מאזוז, מבכירי הרבנים הספרדים. מאזוז עודכן על ידי הרב עמאר על ההתפתחויות האחרונות ואף נפגש עמו שלשום, אולם לא היה חלק מהשיחות עם דרעי.

הרב עמאר עשוי להמשיך במאמצים להרחיב את סיום הסכסוך בציבור הספרדי וצפוי להיפגש היום עם ישי ועם איש העסקים צבי עמר, שמקורב לשניים. עמר הוא מבעלי תחנת הרדיו "קול ברמה" שמסוכסכת גם כן עם דרעי. מטרתו של הרב עמאר היא ככל הנראה לפשר ולקיים שיחת פיוס בין ערוץ התקשורת לדרעי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully