וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקסיקו: שלושה סטודנטים נחטפו - והומסו בחומצה

חברי קרטל במדינת המחוז חליסקו סברו ככל הנראה כי הקבוצה הם חברי כנופיה יריבה ורצחו אותם. שרידיהם של השלושה, בשנות ה-20 לחייהם, אותרו בחווה, אחרי שגופותיהם הומסו

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

שלושה סטודנטים לקולנוע במקסיקו שנחטפו בחודש שעבר במערב המדינה נרצחו וגופותיהם הומסו בחומצה - כך מסרו אתמול (שני) גורמים רשמיים במדינת המחוז חליסקו. השלושה, בשנות ה-20 לחייהם, נהרגו על ידי קרטל סמים המכונה "הדור החדש של חליסקו", שככל הנראה סבר כי הם חברי כנופיה יריבה.

הגורמים הרשמיים הוסיפו כי שרידיהם של הסטודנטים, שנחטפו בעיירה טונלה ב-19 במרץ, אותרו בחווה בימים האחרונים. לפי דיווחים מקומיים, הם נחטפו על ידי קבוצת אנשים שהתחזו לשוטרים אחרי שכלי רכבם התקלקל באחד הכבישים באזור. הם זוהו כסלומון אסבס גסטלום, חסוס דניאל דיאס ומרקו אבלוס.

הקרטל הוא אחד מכנופיות הפשע החזקות ביותר במקסיקו ושולט על חלקים נרחבים ממדינת חליסקו. בינואר, נחטפו שלושה אזרחים איטלקים והם ככל הנראה הועברו מהמשטרה המקומית לידי גורמים עברייניים.

עוד ידיעות מהעולם
טראמפ: איראן תשלם מחיר שמעטים שילמו אם תאיים עלינו
"כולנו מאוחדים": הדורס מטורונטו הואשם ברצח - אך המניע טרם ברור

הפגנה במקסיקו סיטי, מקסיקו, למען שלושה סטודנטים שנעלמו במדינת המחוז חליסקו, מרץ 2018. רויטרס
יותר מ-200 אלף נהרגו מאז תחילת המלחמה בסמים. הפגנה למען הסטודנטים החטופים בניו מקסיקו/רויטרס

יותר מ-200 אלף איש נהרגו או נעלמו מאז הכריזה ממשלת מקסיקו מלחמה על הפשע המאורגן בדצמבר 2006. המבצע הוביל לחיסול חלק מקרטלי הסמים, לפילוגים אצל אחרים ולהגחתן של כנופיות חדשות. לאור השחיתות הרבה והעובדה שהאחראים לה לא עומדים לדין, קץ האלימות לא באופק.

ב-2014, נעלמו 43 סטודנטים במדינת המחוז גררו. התביעה המחוזית אמרה כי הם הועברו על ידי שוטרים מושחתים לכנופיה מקומית, שרצחה אותם ושרפה את גופותיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully