וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כולנו מאוחדים": הדורס מטורונטו הואשם ברצח - אך המניע טרם ברור

24.4.2018 / 18:00

אלק מינסיאן, שרצח עשרה בני אדם, הופיע בבית המשפט והואשם ברצח, אם כי הסיבות שהובילו אותו לדריסה ההמונית עדיין לא ידועות. "אנחנו לא יכולים לבחור בחיי פחד", אמר ראש הממשלה טרודו לאומה האבלה

צילום: טוויטר ורויטרס, עריכה: תום זואילי ויוסי אלטר

הנהג שדרס למוות עשרה בני אדם כששעט עם כלי רכב מסחרי שכור אל צומת הומה אדם בטורונטו הואשם היום (שלישי) בעשר עבירות רצח וב-13 ניסיונות רצח במהלך הופעתו הראשונה בבית המשפט, אך המניע שלו עדיין לא ברור. הנהג, אלק מינסיאן בן ה-25, נכנס לאולם בית המשפט כשהוא מביט על הרצפה ואחרי שגילח את ראשו.

הוא לא היה מוכר לרשויות לפני התקרית ואדם שלמד עמו בעבר תיאר אותו כ"לא מזיק לחלוטין". במהלך היום, פשטה המשטרה על ביתו הפרטי בפרבר צפוני של העיר, שהוקף על ידי כלי רכב משטרתיים שמנעו גישה אליו. מינסיאן נעצר זמן קצר לאחר הדריסה, על ידי שוטר שזכה לשבחים על שלא ירה בו על אף שהנהג קרא לכוחות "להרוג אותו" וטען שיש בידיו אקדח.

עוד ידיעות מהעולם
בכיר בקהילה היהודית בגרמניה: לא לחבוש כיפות בערים הגדולות
חסם את הכניסה והדליק אש: 18 איש נספו בהצתה בקריוקי בסין

אלק מינסיאן, החשוד בדריסה בטורונטו, קנדה. צילום מסך
תואר על ידי חבר ללימודים כבלתי מזיק. הדורס/צילום מסך

על אף שאירוע הדריסה דומה לפיגועים שביצעו תומכי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בארצות הברית ובאירופה בשנים האחרונות, אמר ראש הממשלה ג'סטין טרודו כי אין סיבה לחשוד שמעשה ההרג ההמוני ביותר במדינה בעשורים האחרונים קשור לאיום ביטחוני כלשהו.

"כל הקנדים עומדים מאוחדים היום עם טורנטו", אמר ראש הממשלה ג'סטין טרודו בדברים שנשא מחוץ לפרלמנט באוטווה. "אנחנו, כקנדים, לא יכולים לבחור לחיות בחיי פחד ביומיום. עלינו להתמקד במה שאנחנו יכולים לעשות, ועלינו להגן על אזרחי קנדה בזמן שאנו נותרים נאמנים לחירות ולערכים שכולנו מוקירים".
.
ראש הממשלה הוסיף כי בעוד שייקח זמן להבין את מניעיו של הדורס, התקרית לא הובילה לשינוי ברמת הכוננות או השפיעה על ההכנות לקראת פסגת 7G שתתקיים בקוויבק ביוני. אירוע הדריסה, שהתרחש בשעת הצהריים, היה לא הרחק ממקום כינוסם של שרי החוץ של שבע המדינות המתועשות, שהיה הכנה לקראת מפגש המנהיגים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו במהלך מסע"ת בגבעת הפרלמנט באוטווה בהתייחסותו לאירוע הדריסה אשר פקד את המדינה אתמול  24 באפריל 2018. רויטרס
רמת הכוננות לא הועלתה. טרודו, היום/רויטרס

בזירת הדריסה שבצפון העיר הוקמה אנדרטה מאולתרת, שם הונחו פרחים ונכתבו מסרים בשפות שונות. בפרלמנט ובמבנה העירייה הורדו דגלי הלאום לחצי התורן, בעוד שזהותם של הקורבנות החלה להתפרסם. לפי רשת CBC, בין ההרוגים הייתה אן מרי ד'אמיקו, שהועסקה בחברת ההשעקות "אינבסקו קנדה".

התקיפה זעזעה את טורונטו השלווה והרב-תרבותית, שבה חיים כ-2.8 מיליון איש, בעוד שהמדינה כולה טרם התאוששה מתאונת הדרכים הקטלנית שאירעה מוקדם יותר החודש, שבה נהרגו 16 איש באוטובוס שבו נסעה קבוצת הוקי של נערים.

(עדכון ראשון: 16:46)

שוטרים סורקים את זירת פיגוע הדריסה בטורונטו, קנדה 24 באפריל 2018. רויטרס
זירת הדריסה, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully