וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בקהילה היהודית בגרמניה: לא לחבוש כיפות בערים הגדולות

אי-פי ויקי אדמקר

24.4.2018 / 18:02

ג'וזף שוסטר, נשיא המועצה המרכזית של יהודי גרמניה אמר את הדברים ברקע תקיפת שני חובשי כיפה בברלין. "לחבוש במקום זאת כובעי בייסבול או כיסוי ראש אחר", ייעץ. יו"ר איגוד הארגונים היהודיים באירופה: "הימנעות מחבישת כיפה - הגשמת חזונם של האנטישמים"

צילום: טל רימון

(בווידאו: מצעד בברלין נגד האנטישמיות, בשבוע שעבר)

בכיר בקהילה היהודית בגרמניה המליץ היום (שלישי) לאנשים המבקרים בערים הגדולות במדינה שלא לחבוש כיפות, אחרי ששני צעירים עם כיפה הותקפו בברלין בשבוע שעבר. התקיפה בברלין, שאותה ביצע מבקש מקלט סורי בן 19, הגבירה את החשש מהתחזקות האנטישמיות במדינה.

ג'וזף שוסטר, נשיא המועצה המרכזית של יהודי גרמניה, אמר לרשת "רדיואניס" כי הוא ממליץ לאנשים בודדים "שלא להיראות עם כיפה בערים גדולות בגרמניה, ובמקום זאת לכסות אותה בכובע בייסבול או במשהו אחר".

לפי שלוש שנים, אמר שוסטר כי על יהודים שלא ללבוש כיפות באזורים שבהם יש ריכוזים גדולים של מוסלמים. עם זאת, הוא אמר היום כי האנטישמיות מתחזקת גם בקרב לא מהגרים.

לקריאה נוספת בנושא
חוגגים בגרמניה, מתגעגעים לישראל: יום העצמאות של הישראלים בברלין
לאחר התקיפה האנטישמית: מאות השתתפו בברלין בצעדת תמיכה בישראל
תקרית אנטישמית בגרמניה: חובשי כיפה הותקפו בברלין

גרמניה: המונים צעדו בברלין נגד אנטישמיות ולכבוד 70 שנה לישראל. צילום: טל רימון, מערכת וואלה! NEWS
מצעד נגד האנטישמיות בברלין, בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, צילום: טל רימון

יו"ר איגוד הארגונים היהודיים באירופה (EJA), הרב מנחם מרגולין, קרא לשוסטר לחזור בו מהקריאה ליהודי המדינה להימנע מחבישת כיפה במרחב הציבורי בגרמניה. "אין לי ספק כי ההצהרה מקורה בדאגה כנה של שוסטר לביטחונם של היהודים - דאגה שאני כמובן שותף לה לנוכח התגברות האנטישמיות באירופה, אלא שלצערי הוא שוגה בתרופה לבעיה החמורה", אמר מרגולין. "הימנעות מחבישת כיפה בשל חשש מאנטישמיות היא למעשה הגשמת חזונם של האנטישמים באירופה".

בעקבות קריאות להימנע מלחבוש כיפות, קרא הרב הראשי לישראל דוד לאו "להמשיך לשאת את הסמל היהודי בגאון ולא להסיר את הכיפה". במענה לפניית יהודים מגרמניה שפנו בשאלה זו, הדגיש הרב הראשי כי הוא קורא ליהודים מכל רחבי תבל לעלות לישראל, אך כל עוד הם נמצאים בגרמניה ובמדינות העולם, וכן תיירים שנוסעים לשם, עליהם להמשיך בגאון עם הסמל היהודי של הכיפה ולא להסיר אותה.

לאו הוסיף כי הדרישה לא צריכה להיות מופנית כלפי היהודים להסיר את הכיפה מעל ראשם, אלא הפניה צריכה להיות מופנית לרשויות החוק בגרמניה לוודא את ביטחונם של היהודים ברחבי המדינה. הרב לאו הוסיף כי יפנה בעצמו במכתב מיוחד לשלטונות הגרמניים בנושא.

בתגובה לדברי שוסטר אמר רב הקהילה בברלין, הרב יהודה טייכטל, כי "להתחבא ולהתנער מהזהות היהודית - זה לא פתרון. צריך להמשיך ולהתהלך כיהודים גאים ובמקביל לעשות הכול בכדי להילחם בתופעת האנטישמיות".

(עדכון ראשון: 15:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully