וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוחאני מזהיר: אם טראמפ יפרוש מהסכם הגרעין - יהיו השלכות חמורות

24.4.2018 / 10:24

נשיא איראן התריע מפני האפשרות שנשיא ארה"ב יחליט לחדש את הסנקציות ב-12 במאי. על טראמפ מופעל לחץ רב מצד מדינות אירופה החתומות על העסקה, וטהראן מאיימת להעשיר אורניום במרץ

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא איראן חסן רוחאני הזהיר היום (שלישי) כי אם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ יחליט לפרוש מהסכם הגרעין יהיו לכך "השלכות חמורות". טראמפ יצטרך להכריע בנושא עד 12 במאי, והוא דורש להכניס תיקונים בעסקה "הנוראית", אחרת לא ימשיך בהקפאת הסנקציות.

"אני אומר לאלו שבבית הלבן כי אם הם לא יעמדו בהתחייבויותיהם, ממשלת איראן תגיב בנחישות", אמר רוחאני בנאום ששודר בטלוויזיה, כשהוא מתייחס לטראמפ. "אם מישהו יבגוד בהסכם, עליו לדעת כי הוא יעמוד בפני השלכות חמורות".

אזהרה נוספת הגיעה מכיוונו של מזכ"ל המועצה העליונה לביטחון לאומי, עלי שמחאני, שאמר כי הסוכנות לאנרגיה אטומית של איראן מוכנה ל"פעולות מפתיעות" אם הסכם הגרעין יקרוס. הוא אמר כי אחת מאותן אפשרויות יהיה פרישה של טהראן מהאמנה למניעת הפצת נשק גרעיני (NPT). איראן חתמה על האמנה ב-1970.

לקריאה נוספת על הסכם הגרעין
מקרון מנסה לשכנע את טראמפ: "אל תעזוב את הסכם הגרעין"
איראן: אין תכנית ב' להסכם הגרעין - זה הכול או כלום
לחץ אירופי על טראמפ: "אין אלטרנטיבה להסכם הגרעין עם איראן"

נשיא איראן, חסן רוחאני, משתתף במצעד יום הצבא הלאומי בטהראן, איראן, 18 באפריל 2018. רויטרס
רוחאני במצעד צבאי בטהראן/רויטרס

על טראמפ מופעל לחץ רב מצד מנהיגי המדינות באירופה החתומות על ההסכם מ-2015, בהם נשיא צרפת עמנואל מקרון. הוא הגיע אתמול לוושינגטון לביקור רשמי בן שלושה ימים, שבו ינסה לשכנע את טראמפ להישאר בהסכם. הוא אמר השבוע כי אין "תכנית ב'" להסכם ואין אלטרנטיבה טובה יותר.

יתר המעצמות החתומות על ההסכם - רוסיה, סין, גרמניה, בריטניה וצרפת - מדגישות כי הן רוצות לשמר אותו. אתמול אמר שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, כי הוא סיכם עם עמיתו הסיני וונג יי כי שתי המדינות יפלו לבלום כל ניסיון אמריקני לחבל בהסכם הגרעין.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב לפני פגישתו עם נשיא סין שי ג'ינפינג, בייג'ין סין 23 באפריל 2018. רויטרס
רוסיה תפעל יחד עם סין לבלימת טראמפ. שרי החוץ בבייג'ינג/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully