וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסודות העתיקים נחשפים: האם אטלנטיס באמת אותרה בזכות גוגל?

25.4.2018 / 9:44

בשנים האחרונות נמצאו בזכות שימוש בגוגל Earth מספר אתרים שנחשדו ככאלה בהן שוכנת העיר התת קרקעית האגדית. מומחה בתחום, דוקטור ריצ'רד וולר, בדק אותם וחזר עם מסקנות ברורות

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: לירון בארי

אטלנטיס היא אחת התעלומות העתיקות ביותר שמעסיקות את המין האנושי. במשך אלפי שנים נעשו אינספור ניסיונות לאתר את העיר התת קרקעית העצומה, שהופיעה לראשונה בכתביו של אפלטון, ולהוכיח את קיומה. הפילוסוף היווני סיפר על תרבות מפותחת ששלטה בעולם הקדום ואחראית להמצאות רבות שקידמו את העולם לפני ששקעה למצולות, אבל למרות כל השמועות והסיפורים אף אחד מעולם לא הצליח להוכיח שאכן מדובר במקום אמיתי. בשנים האחרונות, החלו המחפשים להשתמש בכלי נוסף ומודרני - גוגל ארת' (Google Earth) - ובעזרתו גילו מספר מקומות אותם סימנו ככאלה שעשויים להיות פיתרון התעלומה. האם אטלנטיס באמת אותרה?

עוד ב"אסור לפספס"

התמונה הזו מוכיחה שנאס"א מעולם לא נחתה על הירח?
מה לפני ומה אחרי? טרנסג'נדר מתעד את המהפך המדהים שלו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החיפוש יימשך. הדמיה של אטלנטיס/מערכת וואלה!, צילום מסך

למעלה מארבעה מיליון אנשים צפו בשנת 2011 בסרטון יוטיוב שטען שהוא מציג "הוכחה" להימצאותה של העיר האגדית מתחת לאי הפורטוגלי אזורס. בסרטון ניתן היה לראות מעין יישוב עתיק מתחת למים, אבל על פי דוקטור ריצ'רד וולר (מומחה לגיאוגרפיה פיזית) זה לא ממש אומר יותר מדי. "המחשבה הראשונית שלי היא שזה זוייף איכשהו", אמר, "אחרי שחקרתי קצת גיליתי שכל זה יכול להיות בכלל עננים שנוצרו על ידי ספינות".

האנטר בלייק, שמציג את עצמו כצייד ומומחה לחייזרים, בדק כבר מאוד אגמים ונקודות שונות סביב אזורס. "יש שם טבעות בתוך טבעות וזה בדיוק מה שאפלטון תיאר. כל הגיאוגרפיה מתאימה". אלא שגם את הטענות הללו סתר דוקטור וולר, שאמר: "הטבעות הללו קשורות להתפרצויות געשיות קטנות, שהן תוצאה של התפרצויות גדולות יותר מהעבר".

החיפוש אחר אטלנטיס הוביל לא פעם אנשים לאנטארטיקה. רבים מאמינים שהיבשת הקפואה מסתירה מתחתיה את העיר האבודה, ובאחת התצפיות בגוגל ארת' נמצאה שם כיפת קרח המוקפת בריבועים - מה שנראה כמו התיישבות עתיקה. "זה בגלל מבנה הקרח", וולר הפריך את הטענות הללו, "אין ספק שיש עוד מבנים רבים דומים באותו האיזור".

עושה רושם שלמרות הטכנולוגיה החדישה - החיפוש אחר אטלנטיס נמשך.

חמישה מיקומים אפשריים לאטלנטיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully