וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברזיל: האם אטלנטיס נמצאה בקרקעית חופי ריו?

ממשלת ברזיל וחוקרים יפנים טוענים כי יש בידיהם ראייה לפיה ניתן להוכיח כי היבשת הנעלמת נמצאה. אגדת האי הנעלם סופרה לראשונה על ידי אפלטון לפני אלפי שנים

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: לירון בארי

אפלטון היה זה שסיפר לראשונה על אטלנטיס, האי ששקע במימיי האוקיינוס לאחר שזאוס החריב אותה בשל חמדנות ואנוכיות תושביה. כעת טוענים גורמים רשמיים בברזיל כי יש בידיהם ראייה לפיה ניתן להוכיח כי היבשת הנעלמת נמצאה.

הסוכנות היפנית לחקר וטכנולוגיה ימית וממשלת ברזיל הודיעו כי כמות גדולה של גרניט, הנוצרת רק על קרקע יבשה, נמצאה בקרקעית הים בקרבת חופי ריו דה ז'נרו – המצביע על קיום אפשרי של יבשת ששקעה באוקיינוס האטלנטי, ממש כפי שנכתב בכתבי אפלטון במאה הרביעית לפני הספירה. על פי האגדה, האי בו שכנה ציוויליזציה מפותחת מאוד, שקעה לפני כ-12 אלף שנים ולא נותר ממנה זכר.

חוקרים גילו יבשת בקרקעית הים. רויטרס
צילומי הקרקעית שתועדו על ידי החוקרים (צילום: רויטרס)/רויטרס

הממצאים התגלו באמצעות צוללת שהופעלה על ידי הסוכנות היפנית. על פי ההערכות, מצע הגרניט שקע לקרקעית הים לפני עשרות מיליוני שנים. עד כה לא נמצאו מבנים או כלים שיוצרו בידי בני אדם. הצוללת חקרה את מימי ריו בשלהי חודש אפריל. אחרי שניתחו צילומי וידאו, הסיקו החוקרים כי בקרקעית נמצאה כמות גדולה של גרניט. באזור נמצאה גם כמות גדולה של חול קוורץ, שלא נוצר במים.

רוחבו של "האי" השתרע על כ-1,000 קילומטרים, ועל פי ההערכות מדובר החלק ש"נותר מאחור" כשהיבשות דרום אמריקה ואפריקה התנתקו זו מזו לפני למעלה מ-100 מיליון שנים. החוקרים מאמינים כי האזור נותר מעל המים עד לפני כ-50 מיליון שנים ושקע במשך כמיליון שנים, בהתבסס על המאובנים שנמצאו בקרקעית הים וראיות נוספות שאספו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
חוקרים גילו יבשת בקרקעית הים. רויטרס
(צילום: רויטרס)/רויטרס

על אף התגלית המרעישה, מומחים נותרו ספקנים ולא מיהרו לקפוץ למסקנה כי זו היא אטלנטיס. שינצי קאוואקמי, פרופסור מאוניברסיטת גיפו שביפן, אמר כי אפשר שהגרניט היה חלק מיבשת גדולה, לפני היפרדות היבשות: "דרום אמריקה ואפריקה היו יבשת ענקית אחת. השטח המדובר אולי הושאר במים עם תזוזת היבשות". לדבריו, על חוקרים לבחון לעומק את הרכב הגרניט, ולראות האם הוא מתאים לגרניט שנמצא עכשיו באפריקה או בדרום אמריקה. "הרעיון של אטלנטיס קיים הרבה לפני הגיאולוגיה של העידן המודרני. אנחנו לא צריכים לקפוץ (למסקנה כי מדובר) באטלנטיס מיד".

עוד בנושא
גם חוקרים בספרד האמינו כי מצאו את היבשת הנעלמת
המהנדס הבריטי שטען כי מצא אותה בצילומי הלווין של google

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully