וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התמונה הזו מוכיחה שנאס"א מעולם לא נחתה על הירח?

23.4.2018 / 0:05

חובבי תיאוריות קונספירציה טוענים שתמונה שצולמה בנחיתת אפולו 16 על ירח חושפת ברקע מבנה מוזר ומספר אנשים שמסתובבים בחופשיות. זו, לטענתם, הוכחה נוספת לכך שנחיתת נאס"א על הירח פוברקה

צילום: NASA, UFO-mania, עריכה: יאיר דניאל

תיאוריית קונספירציה ארוכת שנים טוענת שנאס"א זייפה את הנחיתה על הירח - ו"הוכחה" חדשה לכאורה רק מחזקת את הטענה הזאת. בתמונה שפורסמה באתר הרשמי של סוכנות החלל האמריקאית, נראה האסטרונאוט ומפקד חללית אפולו 16, ג'ון יאנג, צועד על הירח ואוסף דגימות מפני השטח - כשברקע מעין אובייקט לא ברור. בעוד לאדם הממוצע זה נראה כמו סלע ענק, חובבי הקונספירציות טוענים שזה למעשה סוג של בסיס ושסביבו ניתן לראות גם אנשים נוספים.

ג'ון יאנג על הירח במשימת אפולו 16. NASA, אתר רשמי
ג'ון יאנג על הירח במשימת אפולו 16/אתר רשמי, NASA

עוד בנושא:

עוד באותו נושא

האם בני אדם יוכלו להתרבות בחלל? זה בדיוק מה שנאס"א בודקת

לכתבה המלאה

ערוץ היוטיוב "UFOmania - האמת נמצאת אי שם" פרסם סרטון הכולל את התמונה של האסטרונאוט האמריקאי, שצולמה ב-23 באפריל 1972 במהלך משימת אפולו 16. באתר הרשמי נכתב שבתמונה מופיע "רכב ירח החונה במתחם של סלעים גדולים ברקע", אולם אחרים מאמינים שבמבט מקרוב ניתן להבחין בבסיס חלל ואנשים נוספים - ומכך להסיק שהתמונה צולמה בכלל בסט צילומים בכדור הארץ.

מפקד אפולו 16 ג'ון יאנג. SSPL, צילום מסך
מפקד אפולו 16 ג'ון יאנג/צילום מסך, SSPL

ערוץ היוטיוב מעלה באופן קבוע סרטונים שמציגים "הוכחות" להתנהלות לא תקינה של נאס"א. הסרטון החדש שנועד לחזק את תיאוריית הקונספירציה בנושא אפולו 16 זכה ל-21 אלף צפיות ב-24 השעות הראשונות לפרסומו. על עף שרובנו נרים גבה לנוכח הטענות, נראה שחלק מהצופים השתכנעו. אחד כתב: "זה ברור, ארה"ב מעולם לא דרכה על הירח. הנחיתות על הירח הן מתיחה". אחר הוסיף: "רוב התמונות מהנחיתה על הירח צולמו בכדור הארץ".

אפולו 16 הייתה המשימה המאוישת ה-11 מתוך ה-12 בתכנית אפולו להנחתת אדם על הירח. מי שצילם את התמונה המפוקפקת של יאנג היה צ'ארלי דיוק, טייס מודול הירח. בינואר האחרון ג'ון יאנג נפטר כשהיה בן 87. הוא היה לאסטרונאוט הראשון שטס שש פעמים לחלל. הוא פרש מנאס"א בדצמבר 2004 והיה לאסטרונאוט בעל הקריירה הארוכה ביותר בהיסטוריה.

צפו בסרטון עם ה"הוכחות"

אז איך אפשר לדעת שהנחיתה על הירח אכן התרחשה?

מאז ה-20 ביולי 1969, כאשר ניל ארמסטרונג דרך על הירח, נכתבו מאות מאמרים הטוענים כי הנחיתה על הירח לא התרחשה בפועל אלא זויפה בידי נאס"א, אולי בסיוע ה?CIA. התאוריה גורסת כי מטרת ההטעיה הייתה השגת הישג פוליטי והסברתי לארצות הברית, ובלימת התקדמותה של ברית המועצות בחלל שכן זו, לפי התאוריה, ויתרה על פרויקט הנחיתה שלה אחרי הצלחת האמריקנים. מטרות נוספות המועלות על ידי חסידי התאוריה היו חיסכון בכסף, הענקת הצדקה לפרויקט החלל ויצירת הד תקשורתי חיובי, בזכות בימוי מהוקצע והימנעות מטעויות ומתקלות. לפי ויקיפדיה, התאוריה זכתה לפרסום רב, ובמשאל דעת קהל בארצות הברית, שערך מכון גאלופ בשנת 1999, נמצא כי 6 אחוזים מהנשאלים הטילו ספק בכך שהאסטרונאוטים של אפולו הילכו על הירח.

עד כה איש מהמדענים הרציניים לא טרח להתייחס אליה ברצינות ולהסביר בפשטות מדוע אין סיכוי שהנחיתה על הירח זוייפה. כעת, לפיסיקאי אחד נמאס - ד"ר דוד רוברט גריימס ערך מחקר בו חשף את המשוואה איתה ניתן לקבוע האם תיאוריית קונספירציה אפשרית. לפי הדיווח של הטורנטו סאן הקנדי, בין המשתנים במשוואה נמצאים מספר הקושרים, הזמן והסיכויים של דליפת הסוד. במחקר הוא בדק את האפשרות של ביום הנחיתה על הירח ומצא כי היה צורך ב-400,000 אנשים שיהיו שותפי סוד בקנוניית ענק אחת - כלומר כל עובדי נאס"א . לפי החישובים שלו,, הסוד היה דולף בתוך פחות מארבע שנים.

צפו בהסבר המדעי מדוע הנחיתה על הירח אכן התרחשה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully