וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב נאס"א מואשמת בהסתרת מידע על אסטרואיד קטלני שיחסל את כולנו

1.1.2018 / 10:58

נאס"א שוב נמצאת על הכוונת של חובבי הספקולציות כשהפעם היא מואשמת בניסיון להסתיר מידע על אסטרואיד שעושה את דרכו אלינו. יש מאמינים שהסיכוי שיתרסק בכדור הארץ ב-2019 ויביא לחורבן של יבשת שלמה גדול הרבה יותר מהסיכויים לזכות בלוטו

הפלנטה בסיכון? "יש סבירות גבוהה לפגיעת אסטרואיד בכדור הארץ"/עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

התנהלותה של נאס"א לגבי אסטרואיד 2002 NT7 מעוררת חשד עצום אצל חובבי תיאוריות הקונספירציה - וקשה להאשים אותם הפעם. סוכנות החלל הודיעה בעבר באתר הרשמי שלה שאסטרואיד בקוטר 2.5 ק"מ עושה את דרכו לכדור הארץ במהירות של יותר מ-100 קמ"ש וצפוי להתרסק אצלנו ב-1 בפברואר 2019. נאס"א אפילו דייקה ואמרה שהאסטרואיד יגיע בשעה 11:47 ושעוצמת פגיעתו משתווה ל-30 מיליון פצצות אטום (או 450 מיליון TNT).

אלא שארבעה ימים לאחר פרסום הסיפור, נאס"א חזרה בה והודיעה שביצעה הערכת מצב חדשה והגיעה למסקנה שהאסטרואיד כבר אינו מהווה איום. מנאס"א נמסר שצוות מיומן ערך תצפיות נוספות במשך ארבעת הימים שחלפו והסיק שהאסטרואיד יחלוף על פני כדור הארץ במרחק 61 מיליון קילומטרים ממנו.

אסטרואיד ימחק את האנושות על פני כדור הארץ בשנת 2022. ESA - P.Carril, צילום מסך
האם אסטרואיד יתרסק בכדור הארץ ב-2019? שמועות אומרות שנאס"א מנסה להסתיר מאיתנו מידע/צילום מסך, ESA - P.Carril

עוד בנושא:

עוד באותו נושא

האם נאס"א מסתירה את הירח כדי שלא נגלה על האפוקליפסה הקרובה?

לכתבה המלאה

אצל חובבי הקונספירציות זה מיד הדליק נורה אדומה. היוטיובר ג'סטין נייט, שלערוץ היוטיוב שלו יש 329 אלף מנויים, העלה תהיות לגבי 2002 NT7 בסרטון שצבר כמעט 100 אלף צפיות. הוא אמר: "אין שום סיכוי שמארבעה ימים של תצפיות נוספות הם שינו בקיצוניות שכזאת את ההערכות שלהם לגבי האסטרואיד. הם פסלו לחלוטין את האפשרות של התנגשות ב-1 בפברואר 2019".

חובבי הקונספירציות טוענים שהשינוי המהיר בגרסה של סוכנות החלל היא לא פחות מניסיון להסתיר את האמת, אולם בנאס"א התעקשו שמדובר בהערכה מחודשת של המצב. גם אתר חדשות החלל הידוע Space.news העלה חשד לגי ניסיונות ההסתרה של נאס"א וכתב: "חזרתם המהירה מההצהרה על האסטרואיד גרמה לאנשים לחשוש אפילו יותר ממצב שבו הסוכנות לא מספרת את האמת".

ג'סטין נייט מדבר על האסטרואיד:

בדיווחים הראשונים על האסטרואיד ב-2002, לפני שבנאס"א הכחישו הכל, נאמר שהסיכויים לפגיעה בכדור הארץ הם 1 ל-75 אלף ויותר. פגיעת אסטרואיד בגודל ובמהירות של NT7 עלולה למחוק יבשת שלמה ולהביא לשינויי אקלים קיצוניים ברחבי העולם. ה-NT7 היה אחד האסטרואידים הראשונים שהוגדר כ"מהווה סיכון לכדור הארץ" והעריכו כי הסיכוי שיתרסק אצלנו גדול ב-28 פעמים מהסיכויים לזכות בלוטו. ד"ר בני פייזר, מאוניברסיטת ג'ון מורס שבליברפול, אמר אז: "אם אסטרואיד בגודל הזה יפגע בנו, אנחנו מדברים על אסון עולמי בממדים אפוקליפטיים".

על פי ההערכות החדשות של נאס"א, האסטרואיד יחלוף על פני כדור הארץ ב-13 בינואר 2019 כשמסלולו יהיה במרחק של 61 מיליון קילומטרים מכדור הארץ – רחוק יותר ממאדים. עם זאת, מדענים עדיין רואים איום באסטרואידים ופועלים כדי למצוא פתרון למקרה שאחד כזה יעשה את דרכו אלינו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully