וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נאס"א שיקרה לנו": האם ה"סופר מון" חשף את האמת על הירח?

6.12.2017 / 10:14

גולש ביוטיוב צילם סרטון שמוכיח (לטענתו, כמובן) שכל מה שסיפרו לנו עד היום היה שקר אחד גדול. לטענתו, המרחק מאיתנו לירח הוא לא 363 אלף ק"מ, כי אם 7.6 ק"מ בלבד. ויש לו דרך מוזרה מאוד להוכיח זאת

צילום: צלמי וואלה!NEWS, רויטרס, AP ו-CNN, עריכה: יוס אלטר

הבחנתם ב"סופר מון" שהיה לנו? זה קרה לאחרונה פעמיים - ראשית, ב-14 בנובמבר 2016, כשהירח נראה בהיר ומואר מהרגיל כשנצפה בתנאים האופטימליים ביותר מאז 1948, ופעם נוספת לפני מספר ימים, עם מראה מעט פחות נדיר ומרשים אך יפה לכל הדעות, על אחת כמה וכמה כשלוקחים בחשבון שהפעם הבאה שזה יקרה ככל הנראה תקרה רק אי שם ב-2034.

כך או כך, יש לא מעט אנשים שטוענים שהתופעה המדהימה הזו היא בסך הכל קונספירציה של נאס"א. כן, קראתם נכון. יוטיובר בשם "ריצ'י מבוסטון" טוען שאין מה להתרגש, שכן הירח הרבה יותר קרוב אלינו משאמרו לנו. מדענים טענו לאורך שנים כי המרחק בינינו לירח עומד על קצת יותר מ-363 אלף ק"מ, אולם לטענת ריצ'י, המרחק הוא הרבה, אבל הרבה יותר קרוב. כמה קרוב? בסך הכל 7.6 ק"מ.



עוד בנושא:
לכדור הארץ יש יותר מירח אחד - ועכשיו רק צריך למצוא את שאר הירחים
צפו ושיפטו בעצמכם: האם צולם חייזר על הירח?

תראו את ההסבר שלו בווידאו:

איך הוא הגיע למסקנה הזאת? בשיטה שנשמעת הרבה יותר מדי פשוטה, למען האמת: הוא עשה זום עם המצלמה שלו. "במהלך היום אני עושה זום על הירח בלי בעיות. אפשר ממש לראות מה שנראה כמו כוכבים זוהרים עליו". לאחר מכן השווה את הירח עם הבניינים הסמוכים אליו: "הנה קו הרקיע של בוסטון. רואים? והנה בניין פרודנשל, שאם מחפשים אותו בגוגל, הוא בדיוק 7.6 ק"מ ממני. זה יהיה מבחן להוכיח שהירח אפילו לא קרוב להיות במרחק 363 אלף ק"מ מאיתנו".

"כל מה שסיפרו לנו היה שקר", קבע. "אני יכול לעשות זום על הירח יותר מאשר על בניין שאני רואה בעיניים שלי. אל תאמינו לנאס"א, הם משקרים".

עוד באותו נושא

האם זו ההוכחה שהנחיתה על הירח בוימה וצולמה על סט הוליוודי?

לכתבה המלאה
  • עוד באותו נושא:
  • ירח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully