וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ לנתניהו: "האם אתה מעוניין בכנות בשלום?"

23.4.2018 / 7:08

על פי הדיווח באתר AXIOS, טראמפ הפנה לנתניהו את השאלה בשיחה שניהלו בשנה שעברה, במהלכה דן עמו בהשגת "דיל" בין הצדדים. בנוסף דווח כי טראמפ התבסס על דיווחים לפיהם נתניהו "מתכוון לבנות בהתנחלויות כדי לרצות את ה'בייס' שלו בישראל

צילום: רוני כנפו, עריכה: יאיר דניאל

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, שאל את ראש הממשלה בנימין נתניהו האם הוא מעוניין בכנות בהשגת שלום - כך דווח הלילה (שני) באתר AXIOS. לפי הדיווח, טראמפ הפנה לנתניהו את השאלה בשיחת טלפון שהשניים ניהלו בשנה שעברה, וכי היא הותירה חלק מן האנשים שעזרו להכין את הנשיא לקראתה המומים. עם זאת, הודגש בדיווח כי השאלה הישירה נשאלה במהלך שיחה ידידותית וחמה בין השניים.

האתר פרסם מפי שלושה מקורות בעלי ידע על תוכן השיחה, כי טראמפ דיבר עם נתניהו על החשיבות שבהשגת "הדיל" בין הצדדים. לפי הדיווח, "טראמפ קרא דיווחים לפיהם ביבי מתכוון לבנות בהתנחלויות כדי לרצות את ה"בייס" שלו בישראל. טראמפ חשב שביבי מרגיז את הפלסטינים שלא לצורך, וכך, במהלך שיחה ארוכה שהייתה ברובה ידידותית וחמה הוא שאל את ביבי בישירות האם הוא מעוניין בכנות בשלום".

עוד בוואלה! NEWS:
"מי שמזלזל בעפיפון - יקבל רחפן": כך מתמודד צה"ל עם צעצוע הנפץ
"מאבטח רה"מ בטקס מעורב במות בתי": סערה ביחידה לאבטחת אישים
שמיכה, מקום חשוך ומבט לשמיים: גשם מטאורים הלילה בשמי ישראל

השניא טראמפ וראש הממשלה נתניהו בתדרוך עיתונאים לפני פגישתם במעון רוה"מ 22 במאי 2017. רויטרס
הסביר את חשיבות ה"דיל". טראמפ ונתניהו/רויטרס

דוברת הבית הלבן, שרה האקבי סנדרס, לא הכחישה את הדיווח, ומסרה ל-AXIOS: "לנשיא יש מערכת יחסים מצויינת עם מספר רב של מנהיגים זרים, אבל זה לא אומר שהוא לא יכול להיות אגרסיבי כשזה נוגע למשא ומתן על מה שטוב לאמריקה". בכיר בממשל הוסיף שלא לייחוס: "לנשיא יש מערכת יחסים גלוית לב וקרובה בצורה יוצאת מגדר הרגיל עם ראש ממשלת ישראל, והוא מעריך את מאמציו לקרב את השלום אל מול האתגרים הרבים".

עוד צוין בדיווח, כי האופן בו טראמפ מעצב את מדיניות החוץ שלו נגזר במידה רבה ממערכת היחסים שלו עם המנהיג באותה המדינה. כדוגמה לכך, הוזכרה מערכת היחסים הקרירה של טראמפ עם ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי, שהביאה לכך שהנשיא יימנע מלבקר בממלכה המאוחדת. מנגד, הוא נמנע מלנקוט יד קשה נגד מדיניות הסחר של יפן, בגלל מערכת היחסים החמה שלו עם ראש הממשלה שינזו אבה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
איוונקה טראמפ והמנהל הבכיר של הבית הלבן, ג'ארד קושנר, מגיעים לפסגת מנהיגי מדינות ה- G20 בהמבורג, גרמניה,. רויטרס
יגיעו לישראל בחודש הבא? איוונקה וג'ארד קושנר/רויטרס

עם זאת, בשנה שחלפה, הוסיפו היחסים בין נתניהו וטראמפ להתהדק. אתמול נודע לוואלה! NEWS כי בתו של נשיא ארצות הברית, איוונקה טראמפ, ובן זוגה יועצו של הנשיא, ג'ארד קושנר, עשויים להשתתף בטקס העברת שגרירות ארצות הברית לירושלים בחודש הבא. אתמול התקיימה במשרד החוץ ישיבת היערכות לקראת האירוע, שיתקיים ב-14 במאי, ובמסגרת הדיון הוחלט להיערך לקראת הגעתם של בני הזוג קושנר. לדברי גורמים מדיניים, הבית הלבן טרם הודיע סופית מי יהיה הנציג הבכיר שיכבד את האירוע בנוכחותו, אך בינתיים בירושלים נערכים להגעתם של בני הזוג, שלדבריהם "נבחנת ברצינות". כמו כן, נבחנת הגעתו של שר האוצר האמריקני, סטיב מנוצ'ין, לאירוע.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הזמין בחודש שעבר את הנשיא דונלד טראמפ בעצמו לכבד בנוכחותו את טקס פתיחת השגרירות, אך בשל שיקולי לוחות זמנים הבית הלבן החליט לשגר לאירוע נציג אחר. בשבוע שעבר פורסם באתר "טיימס אוף ישראל" כי בני הזוג קושנר הוזמנו לטקס פתיחת השגרירות, אך טרם אישרו סופית את הגעתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully