וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום דיון סוער בפרלמנט: צרפת אישרה חוק הגירה חדש ושנוי במחלוקת

החוק, שמכפיל את הזמן שבו ניתן לכלוא מהגרים המיועדים לגירוש, עורר התנגדות מכל קצוות המפה הפוליטית בצרפת - כולל במפלגת השלטון עצמה. אחרי 61 שעות הוא אושר לבסוף באסיפה הלאומית

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

האסיפה הלאומית, הנחשבת לבית התחתון של הפרלמנט בצרפת, אישרה הלילה (שני) הצעת חוק חדשה ושנויה במחלוקת בנושא הגירה. החוק החדש מכפיל את זמן הכליאה למהגרים בלתי חוקיים המיועדים לגירוש ל-90 ימים. בנוסף לכך, הוא מפחית את פרק הזמן להגשת בקשת מקלט מ-120 ימים ל-90 ימים ומגביל את פרק הזמן לערער על בקשות שנדחו לשבועיים.

חוק ההגירה החדש גרם לפילוג במפלגת המרכז הצעירה "אן מארש" שאותה מנהיג הנשיא עמנואל מקרון, ואחד מחבריה, ז'אן מישל קלמן, אף הודיע כי הוא עוזב את המפלגה במחאה. ההתנגדות לחוק לא נשמעה רק במפלגת השלטון, אלא נעה בין מפלגות השמאל, שהתנגדו לפגיעה במהגרים, ועד למפלגת הימין הקיצוני "החזית הלאומית" - שטענה כי ההצעה מרוככת מדי.

ההצבעה על הצעת החוק הייתה אמורה להיערך ביום שישי, אלא שהדיון הסוער, ובתוכו 1,000 ההסתייגויות שהוגשו, התמשכו לבסוף לאורך 61 שעות. בסופו של דבר, החוק החדש עבר כש-228 מחברי האסיפה הלאומית הצביעו בעדו, 139 הצביעו נגד ו-24 נמנעו.

עוד בוואלה! NEWS:
אישה מאלג'יריה סירבה ללחוץ יד של גבר - ולא תקבל אזרחות צרפתית
אחרי התבוסה הקשה מאז ימי הנאצים, השמאל בגרמניה בחר לראשונה מנהיגה
300 אנשי ציבור ורוח בצרפת מזהירים: "היהודים עוברים טיהור אתני"

נשיא צרפת מקרון במסיבת עיתונאים בפריז, 16 באפריל 2018. רויטרס
נשיא צרפת, עמנואל מקרון/רויטרס

שר הפנים הצרפתי, ז'ראר קולומב, טען כי החוק יוביל להגירה "מבוקרת יותר", כשמצד אחד הוא מקצר את זמן ההמתנה לבקשת מקלט ומצד שני מקל על גירוש מהגרי עבודה. בנוסף לכך, פליטים יקבלו סיוע נרחב יותר, לדוגמה גישה רבה יותר לעבודה ולחינוך.

עם זאת, במפלגה הסוציאליסטית ביקרו את הפגיעה בילדים בשל הסעיף הנוגע לכליאת המהגרים. ארגון "אמנסטי אינטרנשיונל" בצרפת פרסם הודעה שלפיה מדובר בחוק "מסוכן" עבור מהגרים ומבקשי מקלט, ש"לא מתייחס לקשיים העומדים בפניהם בצרפת". בשנה האחרונה הוגשו בצרפת מספר שיא של כ-100 אלף בקשות מקלט, זאת על רקע התגברות ההגירה בשנים האחרונות ביבשת אירופה כולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully