וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישה מאלג'יריה סירבה ללחוץ יד של גבר - ולא תקבל אזרחות צרפתית

בית המשפט הגבוה דחה את עתירתה של אישה שהתחתנה עם אזרח המדינה ולא קיבלה אזרחות אחרי שלא הסכימה ללחוץ את ידו של גורם רשמי בטקס. הטיעון: "לא נטמעה בחברה הצרפתית"

נשיא צרפת מקרון בנאום בפני הפרלמנט האירופי, 17 באפריל 2018. רויטרס
נשיא צרפת מקרון בנאום בפני הפרלמנט האירופי, 17 באפריל 2018/רויטרס

בית המשפט לערעורים בצרפת דחה את עתירתה של אזרחית אלג'יריה, שבקשתה לקבל אזרחות נדחתה אחרי שסירבה ללחוץ את ידיו של גורם ברשויות. האישה, ששמה לא פורסם, אמרה כי "אמונתה הדתית" מונעת ממנה ללחוץ את ידו של אותו גורם בטקס קבלת האזרחות. בעקבות זאת, הממשלה קבעה כי היא לא "נטמעה בחברה הצרפתית" ודחתה את בקשה. היא הגישה לערעור, אך גם הוא נדחה, על ידי בית המשפט המנהלי הגבוה ביותר של צרפת.

האישה התחנה עם אזרח צרפת ב-2010, וב-2016 הייתה אמורה לקבל את אזרחותה. ואולם, במהלך הטקס במחוז איזר שבדרום-מזרח המדינה, בסמוך לעיר גרנובל, היא סירבה ללחוץ את ידיו של פוליטיקאי מקומי שניהל את הטקס. לפי פירוש מחמיר של האסלאם, לאישה אסור ללחוץ את ידו של גבר שאינו בעלה או קרוב משפחה.

במסגרת החוק, לממשלה מותר שלא להעניק אזרחות לבן זוג של אזרח המדינה אם נקבע כי הוא לא השתלב בחברה הצרפתית. האישה האלג'יראית טענה כי מדובר ב"ניצול לרעה" של סמכות המדינה, אך עתירתה האחרונה נדחתה.

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
300 אנשי ציבור ורוח בצרפת מזהירים: "היהודים עוברים טיהור אתני"
ארה"ב: אדם ערום פתח באש במסעדה בטנסי - והרג שלושה
בגיל 117: האישה המבוגרת ביותר בעולם מתה ביפן

(עדכון ראשון: 12:06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully