וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאה בארמניה מחריפה: מנהיגי האופוזיציה נעצרו, עימותים בבירה

המשטרה עצרה שלושה ממובילי המחאה נגד ראש הממשלה והנשיא לשעבר סרקזיאן, אחרי שהשיחות בין הצדדים קרסו. בין כוחות הביטחון למפגינים פרצו עימותים אלימים. "זאת סחיטה", אמר סרקזיאן, המסרב להתפטר

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

המשטרה בארמניה עצרה היום (ראשון) שלושה ממנהיגי המחאה נגד ראש הממשלה סרז' סרקיזיאן, אחרי קריסת השיחות בין הממשלה לאופוזיציה הדורשת את התפטרותו. עוד כ-200 מפגינים נעצרו בניסיון של הרשויות לבלום את המשבר הגדול ביותר במדינה זה כעשור, שהחל לאחר שסרקיזיאן מונה בשבוע שעבר לראש הממשלה בתום כהונה בת עשר שנים כנשיא.

האופוזיציה, שהוציאה עשרות אלפים לרחובות הבירה ירבאן ולערים נוספות, דורשת מסרקיזיאן להתפטר, אחרי ששינויים שהועברו בחוקה העבירו את סמכויות הנשיא לידי ראש הממשלה. מינויו אושר על ידי הפרלמנט, הנשלט על ידי תומכיו. יריבו רואים בכך מהלך אוטוריטרי, אך סרקיזיאן בן ה-63 טוען כי המדינה זקוקה לניסיונו.

עוד ידיעות מהעולם
נהרו לאולמות: סעודיה חזרה להקרין סרטים בקולנוע אחרי 40 שנה
רצח שופט ועורך דין: זה האדם המבוגר ביותר שהוצא להורג בארה"ב
בגיל 117: האישה המבוגרת ביותר בעולם מתה ביפן

מפגינים בבירת ארמניה, ירבאן, 16 באפריל 2018. רויטרס
מפגינים בבירת ארמניה, ירבאן, 16 באפריל 2018/רויטרס

בשעות הבוקר, נעשה ניסיון לפתור את המשבר, כשסרקיזיאן נועד בשידור חי בטלוויזיה עם יריבו וחבר הפרלמנט ניקול פשיניאן. עם זאת, ראש הממשלה נטש את המפגש בתוך זמן קצר אחרי שכינה את דרישות האופוזיציה להתפטרותו "סחיטה".

בהמשך, פרצו עימותים בין מתנגדי הממשלה לכוחות הביטחון בבירה ירבאן, ואלו עצרו את פשיניאן ועוד שני מחוקקים. התביעה הכללית אישרה כי השלושה נעצרו בחשד לארגון הפגנות בלתי-חוקיות. בהתאם לחוק, יש לשחררם בתוך 72 שעות או להעמידם לדין.

ארמניה, מדינה בת שלושה מיליון תושבים בדרום הקווקז, הכריזה עצמאות מברית המועצות ב-1991, אך עדיין נשענת על סיוע כלכלי והשקעות מרוסיה. אזרחים רבים מאשימים את הממשלה בשחיתות ובניהול כושל של הכלכלה.

(עדכון ראשון: 11:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully