וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח שופט ועורך דין: זה האדם המבוגר ביותר שהוצא להורג בארה"ב

וולטר מודי, בן 83, הומת בזריקת רעל בבית כלא באלבמה, כ-25 שנה אחרי שהורשע ברצח של שופט ושל פעיל זכויות אדם. הוא טען לחפותו, אך סירב לומר מילים אחרונות. הוא היה לאדם המבוגר ביותר שמוצא להורג מאז הושב עונש המוות בארה"ב ב-1976

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

מדינת אלבמה שבארצות הברית הוציאה להורג ביום שישי נידון למוות בן 83, שהורשע ברצח של שופט ושל פעיל זכויות ב-1989. האסיר, וולט מודי, הפך בכך למוצא להורג המבוגר ביותר בארצות הברית מאז אישר בית המשפט העליון ב-1976 להשיב את עונש המוות. זאת הייתה ההוצאה להורג השמינית במספר בארצות הברית מאז תחילת השנה.

מודי, שהוצא להורג באמצעות זריקת רעל בבית הכלא "וויליאם סי הולמן" באטמור, הורשע ב-1991 בעבירות פדרליות של רצח שופט בית המשפט לערעורים רוברט ואנס. הוא הורשע שוב בפרשה ב-1996, הפעם על ידי בית משפט באלבמה. השופט ניהל תיק שבו היה מוערב מודי, שהורשע באחזקת מטען צינור ב-1972. לאחר שהרג את השופט, הוא רצח את עורך הדין ופעיל זכויות האזרח רוברט רובינסון.

לקריאה נוספת
גז קטלני במקום רעל: שיטת ההוצאה להורג החדשה של אוקלהומה

וולטר מודי, בן 83, שהוצא להורג על ידי מדינת אלבמה, ארה"ב, אפריל 2018. רויטרס
המושלת דחתה את בקשת החנינה. מודי/רויטרס

בית המשפט העליון השעה זמנית את ההוצאה להורג של מודי, אך הוא הסיר אותה מבלי שפירט על החלטתו. מושלת אלבמה, קיי אייווי, דחתה את בקשת החנינה האחרונה שהגיש צוות ההגנה של מודי. לדבריה, "ברצונה לראות את הצדק נעשה". מודי טען לכל אורך הדרך כי הוא חף מפשע, אך לפי גורמים בבית הכלא, הוא לא מסר מילים אחרונות. הוצאתו להורג נמשכה 26 דקות.

עד עתה, ג'ון ניקסון בן ה-77 ממיסיסיפי היה האדם המבוגר ביותר שמוצא להורג בארצות הברית בעת המודרנית. הוא הוצא להורג ב-2005 בגין רצח של אישה ב-1985.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully