וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גז קטלני במקום רעל: שיטת ההוצאה להורג החדשה של אוקלהומה

15.3.2018 / 9:19

המדינה השמרנית מתקשה להשיג את החומר ששימש עד כה לביצוע עונש המוות, והתובע הכללי אמר כי שימוש בחנקן יהיה "יעיל ופשוט מבחינה רפואית". בשלוש השנים האחרונות לא בוצעו עונשי מוות, אך נציגי הנידונים למוות חוששים: "יש למדינה היסטוריה של רשלנות"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: טראמפ תומך בעונש מוות לסוחרי סמים)

בצעד חסר תקדים בארצות הברית, במדינת אוקלהומה מעוניינים לעשות שימוש בגז בהוצאות להורג של אזרחים שנשפטו לעונשי מוות במדינה. זאת, לאחר שבחודשים האחרונים התקשתה המדינה - בדומה למדינות נוספות בארצות הברית, לרכוש את החומר ששימש בעבר להוצאה להורג באמצעות זריקת רעל - אשלגן כלורי - לאחר שהיצרניות של החומר הקטלני סירבו למכור אותו.

אם אכן יאושר הצעד ברמה הפדרלית וכן בבתי המשפט, יחלו הרשויות במדינה להשתמש בגז חנקן כדי להוציא להורג נידונים למוות. הדבר יתבצע באמצעות הלבשת מסיכה על פני הנידונים, שאליה יוזרם הגז הקטלני.

התובע הכללי במדינה, מייק האנטר, הבהיר אמש כי התכנית עדיין בשלבי גיבוש ראשונים וכי טרם גובש פרוטוקול מסודר לביצוע הליך ההמתה. באוקלהומה ישנם 49 אסירים שנגזר עליהם עונש מוות, מתוכם 16 איש עם פסק דין חלוט שלא ניתן יותר לערער עליו. "איננו יכולים יותר לשבת ולהמתין עד שיימצא החומר המשמש להמתה", הסביר האנטר.

עוד ידיעות מהעולם
חלשה יותר - אך עדיין קנצלרית: מרקל הושבעה לכהונה רביעית
פיקדה על מתקן עינויים והשמידה ראיות: האישה הראשונה בראש ה-CIA

מיטת הוצאה להורג בארה"ב. AP
התכנית עדיין בשלבי גיבוש. תא נידונים למוות/AP

בשלוש השנים האחרונות לא בוצעו במדינה הוצאות להורג, זאת בעקבות ביקורת חריפה שנמתחה בדוח ציבורי באוקלהומה על השיטות ליישומן במדינה. לפי הדוח משנת 2016, אסירים הוצאו להורג באופן "פזיז וחסרת אחריות", כשבמקרה אחד, של האסיר צ'רלס וורנר, נעשה שימוש בחומר הלא נכון בזריקת הרעל.

"הוצאה להורג היא השימוש העמוק ביותר של הכוח המצוי בידי המדינה", מסר האנטר בהצהרה. "אני מאמין בעשיית צדק עבור הקורבנות ומשפחותיהם, ובעונש זה כאשר הדבר הולם בהתמודדות עם מי שביצעו את הפשעים הללו. שימוש בחומר זה יהיה אפקטיבי, פשוט לשימוש, גם להשגה, ולא מורכב מבחינת ההליך הרפואי".

דייל בייך, עורך דין המייצג למעלה מ-20 מההאסירים שנידונו למוות, מתח אף הוא ביקורת נגד המדיניות המתגבשת. "אוקלהומה שוב מבקשת מאתנו לסמוך על הפקידים ללמוד תוך כדי עבודה", אמר בריאיון בוושינגטון פוסט. "איך נוכל לסמוך עליהם שהפעם יעשו זאת בהתאם לנוהל לאור ההיסטוריה שנחשפה והעידה על רשלנות בהוצאות להורג?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully