וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סעודיה: הפלנו רחפן באזור ארמונות המלוכה בריאד

22.4.2018 / 4:33

המשטרה במדינה הודיעה כי הכוחות זיהו את כלי הטיס ו"טיפלו בו בהתאם להוראות". על פי גורם רשמי, המלך סלמאן לא שהה בארמון בעת התקרית. בסרטונים שפורסמו ברשתות החברתיות נשמע ירי כבד שנמשך לפחות 30 שניות בעיר

סלמאן מלך ערב הסעודית ב-15 באפריל 2018. רויטרס
"לא נכח בארמון בריאד". המלך סלמאן/רויטרס

כוחות הביטחון של ערב הסעודית הפילו אמש (שבת) רחפן באזור ארמונות המלוכה בעיר הבירה ריאד. גורם רשמי במדינה דיווח כי המלך סלמאן לא נכח בארמון בעת התקרית וציין כי הוא שהה בחווה שלו בדירייה, שבאזור אחר בממלכה.

דובר המשטרה בעיר הודיע כי הכוחות במחסום במחוז חוזמה זיהו את כלי הטיס בערך בשעה 19:50 שעון מקומי ו"טיפלו בו בהתאם להוראות שניתנו להם". הודעת המשטרה, שפורסמה בסוכנות הידיעות הרשמית במדינה SPA, לא ציינה האם היו נפגעים או נזק. זאת, לאחר שמוקדם יותר הופצו ברשתות החברתיות סרטונים שהציגו ירי כבד בריאד, שנמשך לפחות 30 שניות. סרטונים אלה הובילו לספקולציות בנוגע לניסיון הפיכה אפשרי וכן לשאלות על שלומם של מלך ערב הסעודית ויורש העצר, מוחמד בן סלמאן.

עוד בוואלה! NEWS:
תעלת פסולת גרעינית בגבול: כך מתכננת סעודיה להפוך את קטאר לאי
אחרי דברי בנו, מלך סעודיה מדגיש: תומכים במדינה פלסטינית עצמאית
ערב הסעודית: מקור הטילים ששוגרו מתימן - רובע הדאחייה בלבנון

סרטון שהופץ ברשתות החברתיות בו נשמע הירי:

בשלב זה לא נראה קשר בין אירוע זה לבין המלחמה עם המורדים החות'ים בתימן, שבעבר אף שיגרו רחפנים לאורך הגבול הדרומי של הממלכה. בערב הסעודית התחוללו כמה שינויים משמעותיים בשנה האחרונה, ובהם הדחתו של יורש העצר המיועד מוחמד בן נאיף בקיץ שעבר, ומינויו של מוחמד בן סלמאן בן ה-32. בן סלמאן הוביל רפורמות כלכליות ותרבותיות משמעותיות, שנועדו לפתוח את הממלכה השמרנית לעולם, וכן פעל כדי לחזק את מעמדו האישי. במסגרת מה שהגדיר כ"מלחמה בשחיתות", נעצרו נסיכים מבית המלוכה, פוליטיקאים ואנשי עסקים, ושוחררו ברובם בהמשך אחרי שהגיעו להסכמים עם הממשלה.

(עדכון ראשון: 0:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully