וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעלת פסולת גרעינית בגבול: כך מתכננת סעודיה להפוך את קטאר לאי

עיתון בממלכה דיווח כי במסגרת התכנית, תיחפר תעלה לאורך הגבול בין הממלכה לנסיכות, שתבודד אותה עוד יותר ותנתק אותה מהיבשה. אל התעלה, תושלך הפסול מהכורים שמתכננת סעודיה להקים

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

ערב הסעודית מתכננת לבנות תעלה ימית לאורך גבולה עם קטאר, שתשמש להשלכת פסולת גרעינית ותהפוך את הנסיכות לאי - כך דיווח העיתון סבק. הרשויות מתכננת לחפור תעלה באורך של 60 ק"מ באורכה ו-250 ברוחבה ובעומק 15-20 מטר, בחלק הסעודי של האי סלווה. זו, לפי הדיווח, אמורה להכיל את הפסולת הגרעינית של הכורים העתידיים של הממלכה.

העיתון, שדיווח על התכנית ביום ראשון, הוסיף כי חלק בצפון התעלה, באורך קילומטר, יהפוך ל"אזור צבאי". משמעות המהלך היא שהסחר היבשתי בין ערב הסעודית לקטאר יסתיים והמצור של קטאר יתהדק.

עלות המיזם היא כ-2.8 מיליארד ריאל - כ-750 מיליון דולר - והוא אמור להיבנות בתוך כשנה. הוא ימומן בחלקו על ידי המגזר הפרטי וכן על ידי רשויות ההשקעה של ערב הסעודית ואיחוד האמירויות הערביות.

הממשלה בריאד לא הגיבה על הדיווח, אך לפי גורמים שונים, הפרויקט ממתין עוד לאישור.

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: רוסיה משבשת פעילות מל"טים אמריקניים בסוריה כדי למנוע תקיפה
אחרי התקיפה בסוריה: שגריר ישראל ברוסיה זומן לשיחה
נולד לפני תורת היחסות: בן 112 מיפן הוכר כגבר המבוגר בעולם

המשבר הכלכלי בקטאר מחריף, יוני 2017. רויטרס
מבודדת ממדינות המפרץ. דוחא/רויטרס

ערב הסעודית, איחוד האמירויות, בחריין ומצרים ניתקו את הקשרים הדיפלומטיים עם קטאר ב-5 ביוני אשתקד, באשמה שהיא תומך בטרור ובאיראן. דוחא מכחישה זו, אך היא נאלצה מאז לפתח את עצמה כך שהיא תוכל לספק את צרכי המזון והאנרגיה שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully