וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי התקיפה בסוריה: שגריר ישראל ברוסיה זומן לשיחה

10.4.2018 / 17:03

גרי קורן זומן לשיחה עם סגן שר החוץ בוגדנוב ברקע תקיפת בסיס T4 בסוריה, שבה מוצבים גם כוחות רוסיים. במקביל, מוסקבה הביעה דאגה מגינוי משרד החוץ למתקפה הכימית בדומא: "מסקנות חפוזות"

יוסי קופרווסר, תא"ל במיל', לשעבר ראש חטיבת אמ"ן באולפן על התקיפה בסוריה/צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

שגריר ישראל ברוסיה, גרי קורן, זומן היום (שלישי) לשיחה במשרד החוץ במוסקבה ברקע תקיפת הבסיס בסוריה אתמול. במשרד החוץ בירושלים אמרו כי קורן ייפגש עם סגן שר החוץ מיכאיל בוגדנוב, כחלק "משיחות שוטפות" המתקיימות בין הצדדים המתאמים את פעולותיהם בסוריה.

תקיפת הבסיס T4 בחומס עוררה זעם בקרמלין, שבאופן חריג התייחס לפעילות ישראל בסוריה. שר החוץ סרגיי לברוב אמר כי מדובר בהתפתחות מסוכנת וכי יש לחקור את התקיפה. דובר הקרמלין, דימטרי פסקוב, אמר כי ישראל לא עדכנה את רוסיה מראש. לדבריו, "זה מקור לדאגה מאחר שבבסיס היו כוחות רוסיים".

לקריאה נוספת בנושא
רוסיה: ישראל אחראית לתקיפת הבסיס בסוריה; לא עדכנה אותנו מראש
דיווח בסוריה: 14 הרוגים, בהם איראנים, בתקיפת בסיס בחומס

תמונות מהבסיס שהותקף בסוריה. -, מערכת וואלה! NEWS
ישראל רואה בו מרכז פעילות איראני. אחד משרידי הטילים בבסיס T4/מערכת וואלה! NEWS, -

הבסיס האסטרטגי, ששוכן בלב המדבר, משמש את חיל האוויר הרוסי והסורי, ולפי ישראל והאופוזיציה, גם את איראן. מהבסיס יצא המל"ט האיראני שחדר לישראל דרך ירדן בפברואר, והופל על ידי חיל האוויר.

לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, בתקיפת הבסיס נהרגו 14 בני אדם, בהם איראנים. בכלי תקשורת באיראן אישרו עד כה כי שבעה מההרוגים היו "יועצים צבאיים", והלוויותיהם יתקיימו בהמשך היום.

תקיפת הבסיס אירעה בזמן של כוננות שיא בסוריה, לקראת מתקפה אמריקנית אפשרית בעקבות המתקפה הכימית בפרברי דמשק. רוסיה, המגבה את משטרו של בשאר אסד, מכחישה את טענות האופוזיציה וארגוני הסיוע על כך שנעשה שימוש בגזים רעילים, והזהירה מפני פעולה צבאית אמריקנית בסוריה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
פגישה בין בנימין נתניהו לולדימיר פוטין, 29 בינואר 2018. רויטרס
יחסים מותחים. נתניהו ופוטין, פברואר/רויטרס

ישראל גינתה אתמול בחריפות את המתקפה הכימית. "המשטר הסורי ממשיך לבצע פשעים נגד האנושות תוך שימוש באמצעי אסור זה", נמסר ממשרד החוץ. "התקיפה האחרונה מצטרפת לעשרות מקרי הפעלת חומר לחימה כימי על ידי המשטר מאז התחייב אסד להתפרק מיכולותיו אלה ומראה בבירור שסוריה ממשיכה להחזיק יכולות כימיות קטלניות ואף לייצר יכולות חדשות. בכך סוריה מפרה ברגל גסה את התחייבויותיה ואת החלטות הקהילה הבינ"ל בסוגיה".

בתגובה, שגרירות רוסיה בישראל הביעה היום דאגה מ"המסקנות החפוזות", שלדבריה מגיעות "לפני חקירה בינלאומית עצמאית על דומא", ובשל כך הן "קצרות רואי ותורמות לעימות המלוכלך נגד רוסיה וסוריה, שאותו מקדמות כמה ממשלות המערב, ומקרבות את העולם והאזור אל עבר סף מסוכן".

(עדכון ראשון: 12:08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully