וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: ישראל אחראית לתקיפת הבסיס בסוריה; לא עדכנה אותנו מראש

9.4.2018 / 16:30

צבא רוסיה מסר בהודעה חריגה כי שני מטוסי קרב שיגרו מלבנון שמונה טילים לעבר בסיס T4, שם פועלים גם כוחות רוסיים. לפי ההודעה, חמישה מהטילים הופלו. לברוב: "התקיפה - התפתחות מסוכנת". גם דמשק מאשימה את ישראל, ששותקת. דיווח: ארה"ב עודכנה מראש

צילום: טוויטר

צבא רוסיה אמר הבוקר (שני) כי חיל האוויר הוא זה שתקף את הבסיס האווירי בחומס במהלך הלילה, בתקיפה שבה נהרגו לפי דיווחים 14 בני אדם, בהם כמה איראנים. בהודעה חריגה של צבא רוסיה, שפועל גם הוא מבסיס T4, נאמר כי התקיפה בוצעה על ידי שני מטוסי קרב ששיגרו שמונה טילים מהמרחב האווירי של לבנון. עוד נאמר כי מערכות ההגנה האוויריות של סוריה הפילו חמישה מהטילים.

שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב הוסיף בפגישה עם עמיתו הטג'יקי במוסקבה כי תקיפת הבסיס בסוריה היא "התפתחות מסוכנת" ועל כל הבריתות הצבאיות באזור להבין זאת. דובר הקרמלין, דימיטרי פסקוב, ציין כי ישראל לא עדכנה את רוסיה על התקיפה מראש. "ישראל לא דיברה עם הנשיא לפני התקיפה, על אף שהיו עשויים להיות יועצים רוסיים על הקרקע, ולכן זו סיבה לדאגה", אמר.

בישראל שותקים, אך גורמים רשמיים בארצות הברית מסרו לרשת NBC כי ישראל אכן עומדת מאחורי התקיפה, וכי יידעה את וושינגטון מראש כי היא עומדת לבצע אותה.

לקריאה נוספת בנושא
דיווח בסוריה: 14 הרוגים, בהם איראנים, בתקיפת בסיס בחומס

תקיפת בסיס חיל האוויר בחומס סוריה, 9.4.18. צילום: טוויטר, מערכת וואלה! NEWS
פיצוץ אחד הטילים ששוגר לעבר הבסיס/מערכת וואלה! NEWS, צילום: טוויטר
תמונות מהבסיס שהותקף בסוריה. -, מערכת וואלה! NEWS
הבסיס שהותקף בסוריה/מערכת וואלה! NEWS, -

הבסיס היה זה שממנו המריא המל"ט האיראני שחדר לשטח ישראל בפברואר והופל על ידי חיל האוויר. קרון השליטה שממנו הופעל המל"ט הופצץ לאחר חדירת כלי הטיס, אך אחד ממטוסי הקרב שהשתתף בתקיפה הופל על ידי מערכות נ"מ של המשטר. בתגובה תקפה ישראל עוד מטרות רבות בסוריה, בהן גם יעדים איראניים. עד הלילה, לא דווח על תקיפה ישראל בסוריה מאז.

בתחילה האשימה סוריה את ארצות הברית בתקיפה, ברקע ההכנות האפשריות לתגובה לדיווחים על המתקפה הכימית של המשטר בדומא. בוושינגטון הכחישו זאת ואמרו כי לא הוציאו לפועל מתקפה בסוריה, ולאחר הודעת מוסקבה, הטילה גם דמשק את האחריות על ישראל. גם צרפת, שצפויה להצטרף למהלך האמריקני, הכחישה כי היא אחראית לתקיפה.

אזרחים איראנים שעל פי דיווחים נהרגו בתקיפת בסיס T4 בסוריה, אפריל 2018. עיבוד תמונה
אזרחים איראנים שעל פי דיווחים נהרגו בתקיפה/עיבוד תמונה

הבסיס, שנמצא בשטח מדברי העתיר בשדות גז, הוא אחד הגדולים ביותר בסוריה ושימש את רוסיה בקרבות לשחרור העיר תדמור הסמוכה מידי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). הוא משמש גם את המשטר לתקיפות של ארגוני מורדים באזור. לפי רשת אל-מיאדין, המזוהה עם חיזבאללה, לאחר המתקפה, ניסו לוחמי דאעש להתקדם באזור כשהם משתמשים בין היתר גם בטנקים.

לפי ישראל, הבסיס משמש את איראן להפעלת מל"טים באזור, כמו שחדר לישראל דרך ירדן לפני כחודשיים. גורם באופוזיציה הסורית אמר הבוקר דברים דומים לרשת סקיי ניוז בשפה הערבית, כשטען שבסיס T4 הוא "מרכז מל"טים איראניים".

תמונות מהבסיס שהותקף בסוריה. -, מערכת וואלה! NEWS
הבסיס שהותקף, היום/מערכת וואלה! NEWS, -
יירוט אווירי- תיעוד: מסוק אפאצ'י תקף מל"ט איראני, שחדר מסוריה; בתגובה, הותקף בסיס השליטה שלו בחומס. דו"צ, מערכת וואלה! NEWS
קרון השליטה האיראני שהותקף על ידי חיל האוויר בפברואר/מערכת וואלה! NEWS, דו"צ

אתמול איים נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי נשיא סוריה בשאר אסד "ישלם מחיר כבד" בעקבות המתקפה הכימית בפרברי דמשק. תומאס בוסרט, היועץ לביטחון המולדת בבית הלבן, אמר כי תיתכן פעולה צבאית אמריקנית, כולל שיגורי טילים. "כל האופציות מונחות על השולחן", אמר בוסרט בריאיון לרשת ABC.

במהלך הלילה, טראמפ שוחח עם נשיא צרפת עמנואל מקרון, והשניים הסכימו כי נעשה שימוש בנשק כימי וכי יש לקבוע מי האחראים לכך. לפי הודעת ארמון האליזה, הם הסכימו לשוחח שוב בתוך 48 שעות, והם הנחו את צוותיהם להגביר את שיתוף הפעולה.

(עדכון ראשון: 10:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully