וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בסוריה: 14 הרוגים, בהם איראנים, בתקיפת בסיס בחומס

הטלוויזיה הממלכתית דיווחה כי הבסיס האווירי T4 של המשטר הופצץ בכמה טילים ובתחילה האשימה את ארה"ב, ברקע האיום להגיב על המתקפה הכימית. עם זאת, וושינגטון הכחישה וגורם מודיעני באזור רמז כי ייתכן שישראל אחראית

צילום: טוויטר

בסיס אווירי של משטר אסד באזור חומס הותקף הלילה (שני) בכמה טילים - כך דיווחה רשת הטלוויזיה הממלכתית בסוריה, שאמרה כי היו הרוגים ופצועים בתקיפה. צבא רוסיה אמר כי חיל האוויר הוא זה שתקף את בסיס T4, שממנו המריא המל"ט האיראני שחדר לשטח ישראל בפברואר. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, בתקיפות נהרגו 14 בני אדם, בהם גם איראנים או חברי מיליציות הנתמכות על ידי איראן.

בתחילה האשימה הטלוויזיה הסורית את ארצות הברית באחריות למתקפה, ברקע האיומים של הממשל להגיב לדיווחים על המתקפה הכימית שביצע המשטר בפרברי דמשק. מהפנטגון נמסר כי "ארצות הברית לא אחראית לתקיפה מהאוויר של הבסיס בחומס, וכי המאמץ שנעשה כעת הוא השגת פתרון בסוריה באמצעים דיפלומטיים".

גורם מודיעני באזור אמר לרויטרס כי הוא לא שולל את האפשרות שזאת תקיפה ישראלית, אך בישראל לא הגיבו. מאז ההיתקלות בגבול הצפון לפני כחודשיים, שבמהלכה הופל מטוס קרב של חיל האוויר, לא דווח על תקיפות ישראליות בסוריה.

לקריאה נוספת בנושא
מל"ט איראני הופל בצפון; מטוס שתקף בסוריה התרסק בישראל, טייס נפצע קשה

פיצוץ באזור שדה התעופה הצבאי T4 בבסיס חומס, סוריה, 9 באפריל 2018. טוויטר, מערכת וואלה!
אזור התקיפה, הלילה/מערכת וואלה!, טוויטר

לפי רשת אל-מיאדין, המזוהה עם חיזבאללה, הטילים שוגרו מהמרחב האווירי של לבנון לעבר הבסיס האסטרטגי, שבו פועלים גם כוחות רוסיים ואיראניים. עוד נטען כי לאחר המתקפה, ניסו לוחמים משורות ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) להתקדם באזור.

הבסיס, שנמצא בשטח מדברי העתיר בשדות גז, הוא אחד הגדולים ביותר בסוריה ושימש את רוסיה בקרבות לשחרור העיר תדמור הסמוכה מידי דאעש.

עוד באותו נושא

דעת הקהל או קביעת כללי המשחק: השאלות סביב תקיפה אמריקנית בסוריה

לכתבה המלאה
יירוט אווירי- תיעוד: מסוק אפאצ'י תקף מל"ט איראני, שחדר מסוריה; בתגובה, הותקף בסיס השליטה שלו בחומס. דו"צ, מערכת וואלה! NEWS
קרון השליטה האיראני בבסיס T4 שהותקף על ידי חיל האוויר בפברואר/מערכת וואלה! NEWS, דו"צ

סוריה דרוכה לקראת תגובה אמריקנית אפשרית, אחרי שהלילה אמרו גורמים בממשל האמריקני כי להערכתם נעשה שימוש בנשק כימי בתקיפה בדומא. לפני שנה, שיגרה ארצות הברית עשרות טילי שיוט לעבר הבסיס שממנו יצאה המתקפה הכימית באידליב.

אתמול איים נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי נשיא סוריה בשאר אסד "ישלם מחיר כבד" בעקבות המתקפה הכימית בפרברי דמשק. תומאס בוסרט, היועץ לביטחון המולדת בבית הלבן, אמר כי תיתכן פעולה צבאית אמריקנית, כולל שיגורי טילים. "כל האופציות מונחות על השולחן", אמר בוסרט בריאיון לרשת ABC.

ילד מקבל חמצן באמצעות מכונת הנשמה בעקבות התקפת גז רעיל בדמשק, סוריה. AP
ילדים שנפגעו מהתקיפה הכימית בדומא, שלשום/AP

במהלך הלילה, הוא שוחח עם נשיא צרפת עמנואל מקרון, והשניים הסכימו כי נעשה שימוש בנשק כימי וכי יש לקבוע מי האחראים לכך. לפי הודעת ארמון האליזה, הם הסכימו לשוחח שוב בתוך 48 שעות, והם הנחו את צוותיהם להגביר את שיתוף הפעולה.

(עדכון ראשון: 4:43)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully