וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות הפגינו מול בית המשפט העליון: "לא ניתן שיפגעו בבג"ץ"

21.4.2018 / 22:29

בהפגנה שיזמה מפלגת המחנה הציוני קראו המוחים נגד רצון הממשלה לקדם חקיקה שתפגע ביכולתו של בג"ץ לפסול חוקים של הכנסת. גבאי: "הגענו לומר לשופטים - אתם לא לבד בקרב על הדמוקרטיה"

צלמים זמניים מורשים

מאות בני אדם הפגינו הערב (שבת) מול בית המשפט העליון בירושלים במחאה נגד רצון הממשלה לקדם חקיקה שתפגע ביכולתו של בג"ץ לפסול חוקים של הכנסת.

אבי גבאי, יו"ר מפלגת המחנה הציוני שארגנה את ההפגנה, אמר כי "בית המשפט הוא של העם ומשרת את העם, ולא ניתן לפגוע בו". לדבריו, "השרשרת האנושית היא חומה משותפת של כולנו, שמסמלת את הגנת העם על בית המשפט שלו - בית המשפט שמגן על העם מפני עריצות שלטונית. הגענו לכאן הערב מכל קצוות הארץ לומר לשופטי ישראל: בקרב הזה על פניה של ישראל הדמוקרטית - אתם לא לבד".

יו"ר התנועה ציפי לבני שהייתה גם היא בהפגנה אמרה כי "לא רק על בית המשפט אנחנו מגינים היום, אלא על הדמוקרטיה במדינת ישראל. ממשלת נתניהו מובילה בתנועת מלקחיים מסוכנת את חוק הלאום, שמוחק את השוויון, ואת חוק ההתגברות שמוחק את בג"ץ". לדברי לבני, "כשיושלם מהלך הרס בית המשפט העליון - ישראל תפסיק להיות מדינה דמוקרטית".

עוד בוואלה! NEWS:
ליצמן מאיים: בלי אישור חוק הגיוס במושב הקיץ נפרוש מהקואליציה
נתניהו מחריף את הטון מול איראן: "צה"ל ערוך להתפתחות"
יולי אדלשטיין על סערת המשואות: "אני נוהג לקיים הסכמים"

הפגנה של "המחנה הציוני" בירושלים למען חיזוק בית המשפט העליון 21 באפריל 2018. -, מערכת וואלה! NEWS
ההפגנה, הערב בירושלים/מערכת וואלה! NEWS, -

ח"כ יוסי יונה אמר כי "כולנו כאן כחומה אנושית כדי לומר שלא ניתן לפגוע בבית המשפט העליון שמסמל את אחד הנדבכים המרכזיים של הדמוקרטיה שלנו, ובלעדיו אנחנו רפובליקת בננות".

לפני שבוע נפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא בית המשפט העליון לשעבר, אהרן ברק, ודן עמו ברצונו לקדם חקיקה שתשנה את היחסים בין הרשות השופטת למחוקקת, על רקע הלחץ בימין לקדם חקיקה עוקפת בג"ץ במענה לבעיית המסתננים ומבקשי המקלט. נתניהו אמר לשופט ברק שבכוונתו לקדם פסקת התגברות מורחבת - שתטפל לא רק בנושא המסתננים - "מפני שהגיע הזמן להסדיר את מערכת היחסים בין הרשות השופטת למחוקקת". גורמים בסביבת נתניהו אישרו את קיום הפגישה, עליה דווח לראשונה בחברת החדשות.

הפגישה עם ברק היא חלק מסדרת פגישות שנתניהו מתכוון לקיים עם משפטנים בכירים, כחלק מהרצון בקידום חקיקה שתסדיר את היחסים בין הכנסת ובג"ץ. בין היתר, הוא צפוי להיפגש עם נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות. נתניהו סיכם עם שר האוצר משה כחלון כי התהליך בנושא בג"ץ יתבצע בהסכמת סיעות הקואליציה ובליווי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
הפגנה של "המחנה הציוני" בירושלים למען חיזוק בית המשפט העליון 21 באפריל 2018. -, מערכת וואלה! NEWS
"שרשרת אנושית". ירושלים, הערב/מערכת וואלה! NEWS, -

בישיבת ראשי הקואליציה שהתקיימה בתחילת השבוע מנדלבליט אמר כי הוא מוכן לבחון חקיקה של חוק יסוד: חקיקה, שתאפשר לכנסת לחוקק מחדש חוק שנפסל על ידי בג"ץ רק ברוב של 70 ח"כים ותדרוש רוב של שישה מבין תשעה שופטים כדי שבג"ץ יוכל לפסול חוק. עם זאת, בבית היהודי ובליכוד דורשים שהרוב הדרוש לפסילת חוקים יהיה נמוך הרבה יותר ויעמוד על 61 ח"כים. כמו כן, נתניהו והשר יריב לוין דורשים תנאי סף מחמיר הרבה יותר לרוב שיידרש מבית המשפט כדי לפסול חוקים. לוין אמר כי הדרישה צריכה להיות החלטה פה אחד בהרכב של 15 שופטים.

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט ממשיך דרש מנתניהו לקדם חקיקה מהירה בנושא, גם אם מדובר בחקיקה צרה שתפתור את בעיית המסתננים בלבד. "אדוני ראש הממשלה: תעביר כבר חוק מסתננים בכל גרסה שתבחר, רק תעביר כבר!", אמר השבוע וחזר על הצעתו שניתן לחוקק גם פסקת התגברות צרה, שתתווסף לחוק הכניסה לישראל, שתאפשר לכלוא מבקשי מקלט שיסרבו לעזוב את הארץ לתקופות זמן ארוכות למרות שבג"ץ פסל את ההסדר הזה בעבר. גם כחלון אמר כי יסכים לחקיקה נקודתית של פסקת התגברות כדי לטפל בבעיית המסתננים.

הפגנה של "המחנה הציוני" בירושלים למען חיזוק בית המשפט העליון 21 באפריל 2018. -, מערכת וואלה! NEWS
ירושלים, הערב/מערכת וואלה! NEWS, -

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully